Spillredaksjonen Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli «Brutale» kutt hos Doom-studioet Tidligere ansatt hevder at id Software kun vil fungere som støttestudio fremover. Les hele saken på Gamer.no»
Fuktig_Kjeller Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Det kuttes og kuttes i spillindustrien, det er en tydelig trend. Hva må til for å snu det? 1 1
BadCat Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Problemet er ikke spill som studioet kan produsere, akkurat der sier jeg good riddance, men at id Tech kan dø ut.
Runis Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli 17 minutes ago, Fuktig_Kjeller said: Det kuttes og kuttes i spillindustrien, det er en tydelig trend. Hva må til for å snu det? Slutt å la seg kjøpe opp av store selskaper som kun jobber for at pila skal peke oppover for aksjonærene. Den drømmen er dømt til å bli et mareritt når pila begynner å flate ut. 3
Sjørøver Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Fuktig_Kjeller skrev (24 minutter siden): Det kuttes og kuttes i spillindustrien, det er en tydelig trend. Hva må til for å snu det? Lag bedre spill.
BadCat Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Spillene har liten betydning her, men spillmotorens utvikling. Siden folk allerede er sparket er det usannsynlig at det kommer id Tech 9. id Software-spill på Unreal Engine 6, er både ironisk og meningsløst. Spillene id Software lagde, i alle fall før de havnet i klørne til Bethesda, var langt på vei tech-demoer for å lisensierte ut teknologien.
BadCat Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Det blir interessant å se hva som skjer med Blizzard Entertainment. id Software er ikke de eneste berørte.
ABNOR Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Derfor bør man ikke kjøpe DOOM for å støtte Microsoft. Det er AI og dyrtid som har skyld i at spillindustrien lider. AI fører til høye komponentpriser som gjør at gaming-PC'n rammes. Ungdom har ikke råd til å bygge en maskin for AAA-spill. Det blir rike, barnløse og single 40-åringer som fortsatt kan betale for hardware. Dermed forsvinner fundamentet for spillindustrien. Man rekruterer ikke barn som kun spiller fortnite og roblox. Mange unge kjøper heller eldre spill på salg, og vil ikke kunne spille AAA-spill fordi de ikke har råd til GPU, ram eller harddisk som AI presser prisene på. Dette vil ironisk nok ramme AI til slutt, fordi ungdom ikke bruker AI på tung hardware men kun bruker det litt på telefon. AI er avhengig av en voksende spillindustri for mye av sin inntekt. Laptop som hadde touch og kostet 15,000 kr før koster nå 50,000 kr med en ekstra AI-chip. Prisene har økt mer enn teknologiforbedringer. Teknologiforbedringer skal egentlig føre til mer kosteffektivitet og høyere effekt. Etterspørselen etter bedre teknologi vil da stoppe opp når det bare blir dyrere, ikke billigere. Jeg tror NVIDIA mister heler gaming-industrien med for dyre GPU'er. Det er ikke poeng å lage et spill som kun ser bra ut på en 5090 ingen har råd til. I gamledager kunne alle gamere ta seg råd til den beste gpu'en slik at spillutviklere fikk grunn til å stadig forbedre spillene med bedre grafikk. Her sparker Microsoft alle de som bidro til det grafiske - det gir ingen inntekt lenger. 1 3
Milarwen Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli 2 hours ago, Sjørøver said: Lag bedre spill. Absolutt. For de i AAA-bransjen bør de revurdere om spillet blir bedre av et større budsjett eller ikke. Jeg har funnet mye spillglede i mange indie og små studioer sine spill de siste 4 årene enn de store, dyre mammutene av spill. Hvorfor selger mecca camelion så bra når det er janky? Fordi det forbedrer en allerede kjent formel med en veldig overkommelig pris de store bare kan drømme om. GTA6 kommer til å selge i bøtter og spann men de har også vist at man får valuta for pengene. 2
Gunfreak Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli 6 hours ago, Fuktig_Kjeller said: Det kuttes og kuttes i spillindustrien, det er en tydelig trend. Hva må til for å snu det? Samme som må til i alle internationale milliard bedrifter. 1 1
Donkey Kong Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli BadCat skrev (5 timer siden): Det blir interessant å se hva som skjer med Blizzard Entertainment. id Software er ikke de eneste berørte. Blizzard er et av få selskap som kan spares. WoW er en melkeku som aldri går tom.
Sjørøver Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Milarwen skrev (6 timer siden): Absolutt. For de i AAA-bransjen bør de revurdere om spillet blir bedre av et større budsjett eller ikke. Jeg har funnet mye spillglede i mange indie og små studioer sine spill de siste 4 årene enn de store, dyre mammutene av spill. Hvorfor selger mecca camelion så bra når det er janky? Fordi det forbedrer en allerede kjent formel med en veldig overkommelig pris de store bare kan drømme om. GTA6 kommer til å selge i bøtter og spann men de har også vist at man får valuta for pengene. Jeg har spilt mye megabonk og vampire survivors. Mye underholdning per krone. Men av "seriøse" spill så får jeg sykt mye for pengene med helldivers og lignende. Om man har en håndfull spill i rotasjon blir man aldri lei. Backloggen vokser hvert år uansett. Gunfreak skrev (2 timer siden): Samme som må til i alle internationale milliard bedrifter. Pass på så PST ikke setter deg på lista si nå. 1
Fuktig_Kjeller Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli (endret) Sjørøver skrev (10 timer siden): Lag bedre spill. Tja tror ikke det er hele løsningen når man ser hvilke spillstudio som legges ned. Jeg ber om, og håper at fks The division 3(ubisoft) ikke en del av kuttene til det spillet. Vi er mange som venter på det. Please please please survive launch! Imens så er det selskap som virker styrt politisk eller noe, sånn som Bungie. Den nøtta kunne vært en master i skolen. De de gjorde var gull til gråstein, og de visste det, de må ha visst det. Hilsen en med 7000 timer i Destiny 1 og 2 til sammen. Destiny gjorde livet mitt bedre og ingen andre spille har klart det, Destiny var virkelig noe spesielt når det kom. Kjøpt hver eneste DLC. Ja det blir noen penger. Men har hatt det vanvittig moro. De siste årene har jeg ikke spilt nesten for det ble så dårlig. Utviklerne vet veldig godt hva de kan gjøre for å tilfredstille spillerne, men de gjør det motsatte omtrent hver gang, kunne skrevet en bok om dettte, nerfing, ta bort våpen for å selge de igjen i neste dlc der de bare er svakere. Det finnes sikker noen som har et skjema på dette. Men det ble gråstein til slutt, dessverre. Bare det ræva greiene med å ikke la dungeons ha explore mode (eller hva det het) nå i slutten er så dårlig gjort. De kunne gjort mer til matchmaking men nei.... Det va så gøy for oss solospillere(spilte i en klan de første 4000 timene før den døde ut) å kunne faktisk spille spillet solo. Jeg håper på et Destiny 3 men jeg tror ikke det kommer. Samme som at jeg ikke tror at Bloodborne remaster kommer Endret 9. juli av Fuktig_Kjeller 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå