Spillredaksjonen Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Samletest: Som oftast blir pris den avgjerande faktoren. I denne testen varierer prisane frå litt i overkant til totalt idiotiske. Les hele saken på Gamer.no» 1 1
Mumitrollet1337 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Kjøpe en slik en gang. ROG Ally X. Husker det var mer stress enn kos. Windows er så latterlig på en håndholdt konsoll. Skulle spille Indiana Jones and the great circle. Men brukte 80% av tiden i settings og styr for å få det til å kjøre noenlunde bra. Så ikke spesielt pent ut. Den ble solgt noen dager senere. Eneste jeg bruker er Playstation og Switch. Da bare starter man spillet og velger mellom framerate eller quality (om man i det hele tatt har det valget).
BakaBerg Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) Bruker min claw 8ai daglig, og eid legion go før. Veldig synd markedsføringen (eller noe annet?) får folk til å tro at dette er konsoller. De er windows PCer. Det å trekke for det blir for dumt syns jeg. Trekkes det fra poeng i alle pc-spill og hardware-anmeldelser for at det er windows der? Forfatter sammenligner spill med bruk av FSR. Siden 8ai bruker xmx kjerner og NPU via XeSS og XeFG får man mye mye bedre ytelse enn ved FSR på AMD. Artikkelforfatteren nevner optiscaler, men har de prøvd spillene nevnt over med å konvertere til XeSS? Forskjellen er enorm. Så syns gjennomgangen er bra men her føler jeg forfatteren ikke har sammenlignet de mens de er på "hjemmebane". Det er dumt at xefg og XeSS ikke er mer tilgjengelig, men når det er det, eller mår man trikser det til med optiscaler er det enorm forskjell fra FSR Endret 10. mai av BakaBerg 1
BakaBerg Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Mumitrollet1337 skrev (10 timer siden): Kjøpe en slik en gang. ROG Ally X. Husker det var mer stress enn kos. Windows er så latterlig på en håndholdt konsoll. Skulle spille Indiana Jones and the great circle. Men brukte 80% av tiden i settings og styr for å få det til å kjøre noenlunde bra. Så ikke spesielt pent ut. Den ble solgt noen dager senere. Eneste jeg bruker er Playstation og Switch. Da bare starter man spillet og velger mellom framerate eller quality (om man i det hele tatt har det valget). Forstår at folk ikke liker windows/pc gaming og foretrekker konsoller. Men noen av oss liker pc gaming nettopp fordi man kan justere absolutt alt og tilpasse. Veldig synd at folk tror disse windows håndholdte er konsoller. De er windows pcer. Ville vært samme på en laptop 1
PosteMonopolet Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Synd at hondholdte konsoller har blitt digre upraktiske mursteiner. Jeg synes Switch Lite var passe stor for å ta med på reiser.
Nimrad Skrevet tirsdag kl 08:21 Skrevet tirsdag kl 08:21 BakaBerg skrev (På 10.5.2026 den 16.25): Trekkes det fra poeng i alle pc-spill og hardware-anmeldelser for at det er windows der? Det trekkes at Windows er elendig på håndholdt. Det funker helt fint med windows på en stasjonær PC.
BakaBerg Skrevet tirsdag kl 20:59 Skrevet tirsdag kl 20:59 Nimrad skrev (12 timer siden): Det trekkes at Windows er elendig på håndholdt. Det funker helt fint med windows på en stasjonær PC. skjønner ikke helt forskjellen. Det blir akkurat det samme? Hva som forventes på en håndholdt av funksjonalitet som ikke forventes på en desktop / laptop eller tablet for den saks skyld? Er det at man forventer økt brukervennlighet fordi det oppfattes mer som en "konsoll"? alle skryter av steamOS. Syns det er helt ok. Som en konsoll. Ofte også begrensende. Jeg liker at jeg går fra min desktop pc, til min håndholdt og alt er likedan basically. Forstår liksom ikke helt greia 1
Iki Skrevet tirsdag kl 21:20 Skrevet tirsdag kl 21:20 PosteMonopolet skrev (På 10.5.2026 den 17.56): Synd at hondholdte konsoller har blitt digre upraktiske mursteiner. Jeg synes Switch Lite var passe stor for å ta med på reiser. Flere fra anbernic, Ayn, retroid, etc. som faller I den størrelsen. 1
Complexity Skrevet tirsdag kl 21:25 Skrevet tirsdag kl 21:25 On 5/10/2026 at 6:00 AM, Mumitrollet1337 said: Kjøpe en slik en gang. ROG Ally X. Husker det var mer stress enn kos. Windows er så latterlig på en håndholdt konsoll. Skulle spille Indiana Jones and the great circle. Men brukte 80% av tiden i settings og styr for å få det til å kjøre noenlunde bra. Så ikke spesielt pent ut. Den ble solgt noen dager senere. Eneste jeg bruker er Playstation og Switch. Da bare starter man spillet og velger mellom framerate eller quality (om man i det hele tatt har det valget). Indiana Jones er veldig tungkjørt og krever blandt annet Raytracing for å i det heletatt starte. Ikke beste spillet for en Ally.. 1
Nimrad Skrevet onsdag kl 04:33 Skrevet onsdag kl 04:33 BakaBerg skrev (7 timer siden): skjønner ikke helt forskjellen. Det blir akkurat det samme? Hva som forventes på en håndholdt av funksjonalitet som ikke forventes på en desktop / laptop eller tablet for den saks skyld? På håndholdt forventes det at Windows 11 er brukervennlig på en liten skjerm med kun touch-skjermfunksjonalitet og ikke tastatur/mus. Det er det disse får trekk for i praksis. Det er ingen problem på laptoper eller desktop.
BakaBerg Skrevet onsdag kl 17:56 Skrevet onsdag kl 17:56 Nimrad skrev (13 timer siden): På håndholdt forventes det at Windows 11 er brukervennlig på en liten skjerm med kun touch-skjermfunksjonalitet og ikke tastatur/mus. Det er det disse får trekk for i praksis. Det er ingen problem på laptoper eller desktop. Men altså. Legion go har trackpad, og claw har desktop mode hvor du kan kontrollere mus. Du har touch tastatur. Skjønner ikke greia i det hele tatt. Hva som er så vanskelig? du trykker der du villa klikka med mus. Du skriver på skjermen som en touchskjerm. Forstår ikke hva man egentlig er ute etter her. Hvis man vil ha konsoll, så er det rart å kjøpe PC med windows
Nimrad Skrevet onsdag kl 20:15 Skrevet onsdag kl 20:15 BakaBerg skrev (2 timer siden): Skjønner ikke greia i det hele tatt. Hva som er så vanskelig? du trykker der du villa klikka med mus. Du skriver på skjermen som en touchskjerm. Forstår ikke hva man egentlig er ute etter her. Ikke spør meg, les testen. Jeg har ikke noen sånne, jeg bare forklarte deg hva de fikk trekk for. Nemlig at de er tungvinte å bruke med Windows. Jeg skjønner det, og jeg har en steam deck, så jeg forstår at desktop modus(som jo Windows er i bunn og grunn) er lite brukervennlig på en håndholdt.
Evil-Duck Skrevet onsdag kl 20:48 Skrevet onsdag kl 20:48 Har en første generasjons ROG Ally Z1 Extreme og kan vel ikke si så mye annet enn at det ble en ekstremt mye bedre brukeropplevelse etter det ble lagt inn Bazzite på den. Så det er og en mulighet om en ønsker seg en mer streamlined håndholdt opplevelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå