Gå til innhold

Valg av elbil

I38ZDGBR

Anbefalte innlegg

Skrevet
Complexity skrev (1 time siden):

Noen polistiske hindringer mot å kjøpe Tesla? Er ikke uten grunn at de selger mye mere biler enn alle andre. 

Gir mest bil for pengene

Ingenting imot den

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pop skrev (8 timer siden):

Burde du ikke vurdere Ionic 5 og EV6 også? Samme str og jeg synes flere av løsningene er bedre. Mer luftige og åpne gir følelse av bedre plass.

Skrevet

Noen polistiske hindringer mot å kjøpe Tesla? Er ikke uten grunn at de selger mye mere biler enn alle andre. 

Gir mest bil for pengene

Ingen problem med det

• Liker 1
Skrevet
38 minutes ago, I38ZDGBR said:

Ingen problem med det

Burde sjekke ut Model Y da. Fine priser og rask levering.

Den gamle modellen får du godt rabatert på finn.no også. Selv om den er noen år er den teknisk bedre enn mange andre nye biler.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Complexity skrev (18 minutter siden):

Ja de krever ikke service så da får de litt dårlig statistikk på kontroll. Men det er jo bare å ta service.

Det er vel flere ting som ikke er helt top notch også da. Lakk f.eks. Også må det påpekes at pre-juniper er en av de stiveste bilene på markedet. 👍 (Kjører du på dårlig vei så kjenner du alt)

Juniper er en klar forbedring på det meste da, og ett godt kjøp om du finner en til 500k. 

Endret av Duriello
  • Liker 3
Skrevet
I38ZDGBR skrev (Akkurat nå):

Da strykes den😱

Den er ikke for alle. Men mange bryr seg ikke om bilen ruster, faller fra hverandre, ller at de må inn og ut av verksted, stadig i konflikt fordi fabrikanten sier at det er normal slitasje når hjuloppheng gir seg etter 50 000km. Det kommer litt ann på hva du vil bruke fritiden på. 

Vi kjøpte en IX1 som ikke er av de beste på verken rekkevidde eller ladehastighet men den har fuleperspektiv kamera, rygge funksjon for tilhenger, el hengerfeste, veldig justerbare sportseter med masasje, HUD, parkerings sensorer, desent hill controll, forvarming av bil og batteri, god bakkeklaring, selvstyring, kiksensor for bakluke, samt det beste bmws ladekort som går på en million ladere. Den har også plug and charge, adaptive ledlys, radar , recorder, div parkerings og ryggefunksjoner. Betalte under 500 000 med vinterhjul for noen mnd siden. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, Trestein said:

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/tesla-troner-pa-klagetoppen/ 

Så skal man ikke klage om setene sprekker i skinnet eller lakken faller av

https://www.motor.no/aktuelt/tesla-slike-skinnskader-kan-man-forvente/350378

Men billige er de det er sant

Model Y som jeg foreslo har aldri hatt skinnsetene som de gamle Model S hadde hadde så siste linken er ganske irrelevant..

Og den første linken din er 2 år gammel.

Men la oss ikke lage dette til enda en Tesla tråd. Jeg bare foreslo bilen som alle andre kjøper i dag av åpenbare grunner.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, Duriello said:

Det er vel flere ting som ikke er helt top notch også da. Lakk f.eks. Også må det påpekes at pre-juniper er en av de stiveste bilene på markedet. 👍 (Kjører du på dårlig vei så kjenner du alt)

Juniper er en klar forbedring på det meste da, og ett godt kjøp om du finner en til 500k. 

Ja de ligger helt nydelig i svinger uten å krenge. Meget sportslig følelse med den fjæringen.

Skal man kjøre båt er det bedre med f.eks Hyundai Ioniq 5. Den har veldig myk fjæring.

Men Juniper\Highland fjæring kan ettermonteres på de gamle bilene. Ganske populær "mod" for tiden og ikke spesielt dyrt heller og det passer rett over.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Complexity skrev (14 minutter siden):

Men la oss ikke lage dette til enda en Tesla tråd.

Nå er det vel du som legger opp til at det er dumt å velge noe annet.

• Liker 3
Skrevet (endret)
36 minutes ago, frohmage said:

Nå er det vel du som legger opp til at det er dumt å velge noe annet.

Ser man på statistikk på hva folk kjøper så er det det ja.

Men det selges flere Apple telefoner i Norge enn det selges Android Telefoner - og jeg personlig ville aldri hatt en Apple telefon.
Uansett greit å nevne det for en som er ute etter bil. Jeg annbefaler også Apple telefoner til folk om jeg tror det vil passe dem.

Har Tesla selv og kjørt det lenge nå og veldig fornøyd. Men om du har noe annet å foreslå så er det jo bare å gjøre det.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Skrevet
Complexity skrev (5 minutter siden):

Ser man på statistikk på hva folk kjøper så er det det ja.
Men det selges flere Apple telefoner i norge enn det selges Android - og jeg personlig ville aldri hatt en Apple telefon.

Uansett greit å nevne det for en som er ute etter bil. Jeg annbefaler også Apple telefoner til folk om jeg tror det vil passe dem.

Joda. Tesla selger bra

Det blir som å si at Grandiosa er den beste pizzaen. Den selges absolutt mest av. 

Tesla og grandiosa er vel det norskeste man kan få for tiden. Bevares, det er lov å like dem begge.

• Liker 4
Skrevet

Model Y som jeg foreslo har aldri hatt skinnsetene som de gamle Model S hadde hadde så siste linken er ganske irrelevant..

Og den første linken din er 2 år gammel.

Men la oss ikke lage dette til enda en Tesla tråd. Jeg bare foreslo bilen som alle andre kjøper i dag av åpenbare grunner.

Er det ikke kunst vegan skinn i teslaer? Du får vel kun hvit eller sort kunstskinn i de fleste teslaer? Uansett så skal det ikke sprekke opp. Generelt få valg på tesla.  Kun ett ratt og en type seter. Ingen belysning av dørhåndtak, ingen soltak, ikke taktrekk osv osv . 

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 hours ago, Trestein said:

Er det ikke kunst vegan skinn i teslaer? Du får vel kun hvit eller sort kunstskinn i de fleste teslaer? Uansett så skal det ikke sprekke opp. Generelt få valg på tesla.  Kun ett ratt og en type seter. Ingen belysning av dørhåndtak, ingen soltak, ikke taktrekk osv osv . 

Ble nok litt lurt der siden de skriver skinnseter over alt i artikkelen. En 2021 modell som avbildet har nok plastseter den og som andre. De slutta å bruke ekte skinn i 2019.

Men ikke sikkert det er samme type plast siden det er en helt annen bil med helt andre seter enn Model Y, produsert en helt annen plass også.

Og ja det er få valg - noe som holder prisene nede og gjør at de selger mye mere enn andre. Det gir også utrolig kort leveringstid. 

Vil man bruke par hundre tusen ekstra på bil er det mye annet å se på også.

Endret av Complexity
Skrevet

Vil man bruke par hundre tusen ekstra på bil er det mye annet å se på også.

Vi snakker om biler til 500 000kr. Vil påstå at utvalget er svært godt her fra lille eqa til kjempestore Id7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...