Peter Johansen Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) obygda skrev (12 minutter siden): Jeg har aldri stemt på MDG eller SV - og en må faktisk være blind for å ikke se sykdommen og galskapen hos Trump. Trump sitt USA er langt mye verre enn Kina for oss er her i vesten. Kina kommer til Europa og investerer i f.eks bil fabrikker osv...USA vil at f.eks at europeisk industri skal etablere seg der for å slippe toll. Men skit i økonomien - det viktige her er at mannen er total bonkers...og presteskapet rundt ham er like gal i hodet. Vi bør defintivt bekymre oss mye mer mhp Trump enn f.eks Kina. Her viser du en svært naiv holdning overfor Kina. For øvrig, etter alt Trump-hysteriet fra NRK og co de siste 10 årene, hva har egentlig forandret seg for oss i Norge? Ingen tredje verdenskrig, ingen atombombeeksplosjoner - noe NRK drev og skremte oss med under Trumps første periode. Trump gjør absolutt mye dumt, men folk trenger å skru av TVen, og heller ta seg en gåtur i frisk luft. I følge NRK og co, så skulle hele Nordpolen vært smeltet bort om sommerene siden 2014, isbjørnene skulle ha vært utdødd, havene skulle stige, Georgia Meloni skulle ha innført fascisme i Italia, Trump starte tredje verdenskrig osv..osv... Så mye hysterisk og tabloid nonsens. Det vi trenger å bekymre oss for er det politiske vanstyret her i Norge (og Europa generelt). Renta går opp, norsk valuta svekker seg stadig mer, inflasjonen øker, gründerne flykter til utlandet, vi skusler bort hundrevis av milliarder i året på meningsløse grønne prosjekter, innvandring og bistand til korrupte regimer uten reell økonomisk kontroll osv..osv.. Men la oss heller gå i kollektiv panikk om Trump. Patetisk. Endret 18. januar av Peter Johansen 4
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Peter Johansen skrev (2 minutter siden): følge NRK og co, så skulle hele Nordpolen vært smeltet bort om sommerene siden 2014, isbjørnene skulle ha vært utdødd, isen på Grønnland skulle skli ut i havet og potensielt ødelegge Golfstrømmen, Georgia Meloni skulle ha innført fascisme i Italia, Trump starte tredje verdenskrig osv..osv... Så mye hysterisk og tabloid nonsens, selv fra vår rikskringkaster NRK. Der gjorde du deg veldig irrelevant. Hvordan du klarte å lese dette ut fra det som NRK har skrevet vet jeg ikke - men jeg anbefaler specsaver. Forøvrig er det mye mer korrekt fakta informasjon i redaktørstyrte medier enn det du finner på SOME plattformer. En skal huske på at når man har en ansvarlig redaktør så kan man ikke risikere like som det disse fjottene på sosiale medier gjør. Blir man tatt med feilaktig informasjon så kan det ende i rettsaker og man kan i ytterste konsekvens måtte gå fra gård og grunn...Så disse redaktørstyrte mediene er faktisk der man bør gå for å få korrekte og sannferdige nyheter. Man skal selvfølgelig ikke svelge alt - men ved å se på flere så får man gjerne et mer korrekt bilde enn alternativet i sosiale medier. Om verden går til helvete - så vil jeg tro sosiale medieplattformer har en god del av skylden. Og husk - de fleste sosiale plattformene er eid av amerikanske interesser.....med ett formål for øye..å tjene penger..ikke få frem sannheten 2
Fibonacci Skrevet 18. januar Forfatter Skrevet 18. januar Det må være ganske pinling å være norsk MAGA i dag. 4
Peter Johansen Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) obygda skrev (20 minutter siden): Jon Hustad er død og hans meninger har ingen relevans i dagens Europa - hadde han levd ville han ikke løftet en finger for å støtte galningen Trump For et tåpelig argument og simplistisk tankemåte. Anbefaler deg allikevel å lese hans artikler om energiproduksjon, økonomi, grønne skiftet og utenrikspolitikk. De temaene er like aktuelle i dag, som de var for 2-3 år siden. Du kan selvfølgelig lese akkurat de mediene du vil, men poenget mitt er å få litt flere perspektiver. Dette Trump-hysteriet overskygger viktige nyheter om en rekke andre sentrale saker, som har langt mer å si for samfunnet vårt her i Norge. Brød og sirkus for massene, om du vil. Endret 18. januar av Peter Johansen 2
Atib Azzad Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar 35 minutes ago, Peter Johansen said: Med all respekt til OP, så er det denne type mentale irrganger man ender opp med, når man får alle nyhetene sine fra NRK, Aftenposten, Dagbladet, VG og co. Hvis vi skal snakke om virkelige trusler mot demokratiet og Vesten - både politisk, økonomisk og mer til, da bør du heller se til Kina. Der har du et virkelig diktatur, med millioner av mennesker i fangenskap, konsentrasjonsleirer med tvangsarbeid og mishandling, et orwelliansk overvåkningssystem osv. Men monomane politiske korrekte venstrefolk har Trump på hjernen. Få dere litt perspektiver! Bekymre dere heller for hvordan EU-eliten bygger ned nasjonalstaten og landegrensene her i Europa. Selvfølgelig er det mye med Trump man kan problematisere, men når demokratene driver med politisk destabilisering (med bl.a. åpne grenser og oppildne voldelige mobber), korrupsjon og maktmisbruk i storstilt skala - da er det stille fra NRK og co. Det hele blir svært ensporet og ensidig. Nyhetskanaler som NRK og co er derimot en reell trussel mot Norges beste interesser, med sin kulturradikale agenda-drevne "journalistikk". Hvis NRK hadde fått viljen sin, så hadde mye av olje- og gassindustrien vært nedlagt. Vi hadde hatt enda mer liberal innvandrings- og bistandspolitikk (som allerede koster oss flere hundre milliarder kroner i året), enda mer økonomisk destruktiv grønn politikk, og enda mer innovasjons-fiendtlig skattepolitikk. Sånn blir det når SV- og MDG-journalister får dominere debattlandskapet. Det er skremmende mye kunnskapsløshet blant norske borgere, fordi norske mainstream medier er patetisk dårlig, og er stort sett en saueflokk med de samme ideologiske blindsonene. Every accusation is a confession. 3
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Peter Johansen skrev (1 minutt siden): For et tåpelig argument, som avslører en svært simplistisk tankemåte - som dermed bekrefter poenget mitt. Anbefaler deg allikevel å lese hans artikler om energiproduksjon, økonomi, grønne skiftet og utenrikspolitikk. De temaene er like aktuelle i dag, som de var for 2-3 år siden. Jeg har lest i alle fall en bok av ham (Farvel Norge) og mange kronikker I Dag og Tid - jeg likte mannen veldig godt. Men om du tror han ville plassert seg på Trump sin side i denne saken - glem det 3
Peter Johansen Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) obygda skrev (8 minutter siden): Jeg har lest i alle fall en bok av ham (Farvel Norge) og mange kronikker I Dag og Tid - jeg likte mannen veldig godt. Men om du tror han ville plassert seg på Trump sin side i denne saken - glem det Godt å høre. Jeg aldri sagt at Hustad var "MAGA", du har misforstått poenget mitt, dvs. vi har langt større problemer å bekymre oss for her I Norge enn Trump (som tidligere nevnt). Brød og sirkus for massene. Endret 18. januar av Peter Johansen
Bing123 Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar 2 hours ago, Philber Desanex said: Jeg er 100% for å boikotte USA, bortsett fra en liiiiten detalj: Vi er helt avhengige av dem, mens de ikke er avhengige av oss. Stikkord: Intel, Microsoft, AMD, Apple, Google, OpenAI. Hva har Europa? Ja Europa har ikke så mye å stille med, bare et par tiår etter at Nokia og Ericsson bla. var enorme aktører i mobil-markedet. Snart er det vel ikke en gang europeiske biler å få taki. Det er nok på tide å se "innover" før man snakker om boikott av verden
Fibonacci Skrevet 18. januar Forfatter Skrevet 18. januar (endret) Ved å kanalisere pengene til euopeiske produsenter, gir det mulighet for utvikling og vekst av europeiske produkter og tjenester. Eller man kan fortsette å kanalisere pengene til de såkalte allierte over dammen. Endret 18. januar av Fibonacci 2
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Peter Johansen skrev (12 minutter siden): Godt å høre. Jeg aldri sagt at Hustad var "MAGA", du har misforstått poenget mitt, dvs. vi har langt større problemer å bekymre oss for her I Norge enn Trump (som tidligere nevnt). Brød og sirkus for massene. Helt uenig - Trump er i ferd med å ødelegge Nato - og det vil ha større negative effekter for Norge - på alle samfunnsområder enn du kan tenke deg. 2
WiiBoy Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar 3 hours ago, Fatninja said: Er det noen skarpe hjerner her inne som har noen brukervennlig løsning på hvordan en hvermannsen kan bruke andre operativsystemer enn google android og IOS? Jeg installerte linage os tror jeg det var på en telefon for et halvår siden, men det er definitivt ikke for alle. Et jævla knot. Fins det noen snarveier for å oppnå dette? Er det eventuelt et marked for å kommersielt selge telefoner med alternative operativsystemer? Du burde boikotte alle de enkle tingene. OS på telefon kan være en voldsom hodepine uten dyp teknisk kompetanse og interesse, og noe jeg ville ventet lenge med å endre. 1 1
Peter Johansen Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) obygda skrev (15 minutter siden): Helt uenig - Trump er i ferd med å ødelegge Nato - og det vil ha større negative effekter for Norge - på alle samfunnsområder enn du kan tenke deg. Dette er akkurat det hysteriet jeg snakker om. NRK får det til å høres ut som Trump planlegger å ta et militært angrep på Grønnland, med tanks og soldater i gatene. Det kommer selvfølgelig ikke til å skje. Dette blir litt som da Dagbladet, VG m.fl. i over et år hevdet at det var like før Putin skulle invadere flere nye land i Øst-Europa, på tross av at Russland er en økonomi på størrelse med Italia, og knapt klarer å få framgang i Ukraina. På tide å puste med magen... Endret 18. januar av Peter Johansen
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar WiiBoy skrev (5 minutter siden): Du burde boikotte alle de enkle tingene. OS på telefon kan være en voldsom hodepine uten dyp teknisk kompetanse og interesse, og noe jeg ville ventet lenge med å endre. Det burde komme et alternativ - en kan lage løsninger basert på Android - spørsmålet er bare om man må ha litt starthjelp her. Uansett - jeg velger bort alt jeg kan fra USA - spesielt slike betalingstjenester. Hver og en får gjøre hva man kan - og uansett hvor lite det er 1
obygda Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) Peter Johansen skrev (8 minutter siden): Dette er akkurat det hysteriet jeg snakker om. NRK får det til å høres ut som Trump planlegger å ta et militær angrep på Grønnland, med tanks og soldater i gatene. Det kommer selvfølgelig aldri til å skje, men folk her i lille Norge lar seg lure av venstre-hysteriet til NRK og co. Om et land som USA KJØPER ET FOLK - så vil jeg si det er på linje med å angripe militært og voldta alle innbyggerene der. Det er dette prinsippet vi må si nei til. Det er jo dette mange glemmer - det handler ikke bare om en eiendom - det handler om et land med innbyggere. Se denne videoen : Endret 18. januar av obygda 1
Bing123 Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar 1 minute ago, Peter Johansen said: Dette er akkurat det hysteriet jeg snakker om. NRK får det til å høres ut som Trump planlegger å ta et militær angrep på Grønnland, med tanks og soldater i gatene. Det kommer selvfølgelig aldri til å skje, men folk her i lille Norge lar seg lure av venstre-hysteriet til NRK og co. Dette blir litt som da Dagbladet, VG m.fl. i over et år hevdet at det var like før Putin skulle invadere store deler av Øst-Europa. På tide å puste med magen... Normalt sett aldri rammet av hysteri, men fakta er at Europa bør begynne å samorganisere seg militært og det rimelig kvikt. Slutte å tulle med all slags tøvete politikk som lammer hele kontinentet og få i gang maskineriet igjen før vi blir ansett som et lett bytte for en av flere sprø stormannsgale med atomvåpen. 3
Snikpellik Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar Philber Desanex skrev (3 timer siden): Jeg er 100% for å boikotte USA, bortsett fra en liiiiten detalj: Vi er helt avhengige av dem, mens de ikke er avhengige av oss. Stikkord: Intel, Microsoft, AMD, Apple, Google, OpenAI. Hva har Europa? USA er avhengig av mange varer fra Europa. Metaller, halvledere, industrimaskiner, telekommunikasjon, medisinsk utstyr, legemidler, kjemikalier og så videre. Ikke minst er de avhengig av markedet i Europa. Trumps problem er at han ser på handel som konkurranse, ikke samarbeid. 1
Snikpellik Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar (endret) Bing123 skrev (14 minutter siden): Normalt sett aldri rammet av hysteri, men fakta er at Europa bør begynne å samorganisere seg militært og det rimelig kvikt. Slutte å tulle med all slags tøvete politikk som lammer hele kontinentet og få i gang maskineriet igjen før vi blir ansett som et lett bytte for en av flere sprø stormannsgale med atomvåpen. EU er godt i gang med å samordne seg militært, gjennom sitt nye forsvarsprogram som allerede har eksistert noen år nå. Ikke minst er Europa godt samordnet gjennom EU på mange andre områder, som bidrar til sikkerhet og totalforsvar. Nesten hele Europa er også allerede svært samordnet gjennom NATO - med eller uten USA. Endret 18. januar av Snikpellik 1
Boing_80 Skrevet 18. januar Skrevet 18. januar ‘US Just A Tenant': Qatar To BOOT OUT American Forces From Biggest Base In Mid-East | Trump Alerted A rare and blunt warning from Qatar has sent shockwaves through Washington and global security circles, raising questions over the future of America’s largest airbase in the Middle East. A senior member of Qatar’s ruling family reportedly reminded the United States that its presence at Al-Udeid Air Base is conditional, framing American forces as “tenants” rather than permanent stakeholders. The remarks surfaced amid rising tensions with Iran and the quiet relocation of Western personnel from the base, intensifying speculation about a possible strategic reset. As Qatar asserts sovereignty despite billions invested in U.S. military infrastructure, the warning exposes growing strains in Washington–Doha ties and fuels debate over whether a broader Muslim consensus is emerging against long-standing American military dominance in the region.
Fibonacci Skrevet 19. januar Forfatter Skrevet 19. januar (endret) Etter å ha installert Linux, oppdaget jeg Freetube. Dermed kan jeg streame Youtube helt uten abonnement og reklamer. Så da forsvant både Microsoft og abonnementet på Youtube premium på samme dag! Da er det bare Messenger og Android igjen av (closed source) amerikanske produkter i det digitale økosystemet her. Edit: Danskene har som vanlig gode ideer: https://danmarkskifter.dk Endret 19. januar av Fibonacci
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå