Gå til innhold

IPTV - noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs vel hvem leverandører du kan ha inn til deg? 

Altibox, Telia og Telenor har IPTV pluss internettpakke.

I dag bruker de fleste IPTV protokollen (fiber, coax og mobilt).

Skrevet (endret)

Jeg tolker spørsmålet mer som hvilken leverandør bør man gå for å få sett f.eks fotball...altså den ulovlige varianten det har vært skrevet i mediene om den siste tiden.

IPTV er jo en fellesbetegnelse på streaming tjenester som sender "live" tv. Og her er det jo enormt mange leverandører å velge mellom.

Jeg googlet og fant denne :

https://virtiora.com

Det er som sagt mange der ute - hvem som er trygge eller ikke, lovlig eller ikke...det vet jeg ingenting om. Har akkurat sagt opp t-we og skal hoppe over til riks-tv og denne sportspakken. Jeg ser ikke fotball

Endret av obygda
Skrevet

I praksis bruker nesten alle de samme underleverandørene. Prisen bestemmes egentlig bare av hvor flinke de er til å markedsføre seg, jo høyere de dukker opp i Google søk desto mer tar de betalt.. Betaler du mer enn 400 kr for et årsabonnement, blir du i realiteten "lurt". Sjekk Reddit eller lignende fora, regner med at denne tråden blir stengt ganske raskt.

Skrevet

Er det noen av disse leverandørene som tilbyr vpn i samme slengen slik at man får en samlet god pris. En norsk leverandør sier man ikke trenger VPN, men leverandøren er relativt kostbar i forhold til andre (i tillegg tror jeg den ulovlig).

Skrevet
On 1/14/2026 at 4:48 PM, Fattiglus said:

Det spørs vel hvem leverandører du kan ha inn til deg? 

Altibox, Telia og Telenor har IPTV pluss internettpakke.

I dag bruker de fleste IPTV protokollen (fiber, coax og mobilt).

Det meste av TV-løsninger i dag er i realiteten IPTV. Så lenge man har internett, kan man benytte alle mulige leverandører. Det er ikke fibernettleverandører som de du nevner jeg er ute etter. Jeg har Altibox fra før og ønsker å beholde internett-abonnementet, men vurderer å kutte ut den dyre TV-pakken, som også er IPTV. 

Problemet er at det er en jungel der ute med tusenvis av mer eller mindre seriøse leverandører, med ulike prisprofiler og tekniske løsninger. Noen tilbyr eksempelvis kun tilkobling for èn enhet, som ikke er hensiktsmessig for familier med flere enheter. Skal det tegnes flere abonnementer pr. enhet i samme hustand, blir det fort dyrt. 

Trenger derfor tips. Jeg ser at det er ca. 200 000 nordmenn som i dag benytter "alternative" IPTV-løsninger. Det bør derfor være en del erfaring der ute. 

Skrevet
On 1/15/2026 at 11:37 AM, Trulss said:

Er det noen av disse leverandørene som tilbyr vpn i samme slengen slik at man får en samlet god pris. En norsk leverandør sier man ikke trenger VPN, men leverandøren er relativt kostbar i forhold til andre (i tillegg tror jeg den ulovlig).

Ja, jeg ser at mange har VPN inkludert. VPN er nødvendig mht. anonymitet og eksempelvis få tilgang på hjemlig innhold hvis du er utenlands. 

Skrevet
On 1/14/2026 at 5:45 PM, obygda said:

Jeg tolker spørsmålet mer som hvilken leverandør bør man gå for å få sett f.eks fotball...altså den ulovlige varianten det har vært skrevet i mediene om den siste tiden.

IPTV er jo en fellesbetegnelse på streaming tjenester som sender "live" tv. Og her er det jo enormt mange leverandører å velge mellom.

Jeg googlet og fant denne :

https://virtiora.com

Det er som sagt mange der ute - hvem som er trygge eller ikke, lovlig eller ikke...det vet jeg ingenting om. Har akkurat sagt opp t-we og skal hoppe over til riks-tv og denne sportspakken. Jeg ser ikke fotball

Du tolker meg korrekt. All IPTV er i utgangspunktet lovlig (Altibox er eksempelvis IPTV), men noen formidler innhold de egentlig ikke har rettigheter til og opererer dermed ulovlig. I denne jungelen er det mye rart og jeg trenger derfor noen tips fra noen med erfaring. 

• Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...