Gå til innhold

Dette er den nye oljen

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, Leo_ said:

Her snakker du i alle fall om ting du ikke har peiling på. Jeg har bobil som jeg bruker sporadisk båre til rekreasjon og i jobbsammenheng. Om vinteren kan jeg velge en campingplass for å få landstrøm, sommerstid unngår jeg campingplasser så godt jeg kan. Er jeg i kjente trakter står jeg nesten aldri på campingplasser. Med bobil kan du stå nesten hvor som helst, det er forskjell på å stå parkert og sove i bilen, og "camping" der man setter ut stoler og bord og grill osv. 

Vad har jag inte peiling på? Du kommenterar ju faktiskt inget av det jag skriver. 

Det er fakta att det finns många parkeringar/parkeringslommer med camping forbjud skilter for eksempel på Vestlandet. I det närmaste överallt runt Loenvattnet for eksempel. 

Allemansrätten gäller inte heller i närheten av beboelse. 

Det finns också mer och mer parkeringsplasser runt for eksempel köpcenter med generellt parkeringsforbjud på natten. 

Tvivlar på att det juridiskt sett er noen forskjell på parkering med soving i husbilen eller camping med stolar och sånt. Väldigt många av de som kör runt i bobil och finner en parkering tar också ut stolar och bord. 

Jag vet alltså at man i en del områden rätt enkelt kan campa på en parkering idag, i andra områden kan man inte det lika enkelt enligt skilter angående camping, parkerings regler och allemansrätten. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
fredrik2 skrev (Akkurat nå):

Vad har jag inte peiling på? Du kommenterar ju faktiskt inget av det jag skriver. 

Det er fakta att det finns många parkeringar/parkeringslommer med camping forbjud skilter for eksempel på Vestlandet. I det närmaste överallt runt Loenvattnet for eksempel. 

Allemansrätten gäller inte heller i närheten av beboelse. 

Det finns också mer och mer parkeringsplasser runt for eksempel köpcenter med generellt parkeringsforbjud på natten. 

Tvivlar på att det juridiskt sett er noen forskjell på parkering med soving i husbilen eller camping med stolar och sånt. Väldigt många av de som kör runt i bobil och finner en parkering tar också ut stolar och bord. 

Jag vet alltså at man i en del områden rätt enkelt kan campa på en parkering idag, i andra områden kan man inte det lika enkelt enligt skilter angående camping, parkerings regler och allemansrätten. 

Camping forbudt forbyr ikke overnatting

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
11 minutes ago, Leo_ said:

Camping forbudt forbyr ikke overnatting

Ok, ser nu at det ikke verkar göra det for offentliga skilt. Däremot för privata skilt og allemansrätten. 

Antar att det er därfär man inför fler och fler restriktioner på nattparkering.

• Liker 1
Skrevet (endret)

I Alaska gjelder ofte forskjellige regler for turister og lokale/Alaska-borgere når det gjelder tilgang til natur. Dette kan man lære av dersom trykket blir for stort.

Kanskje bør norske borgere mer fritt kunne parkere sin bobil sammenlignet med turister? Felles/universielle regler begrenser handlingsrommet. Jeg bør kunne fiske fritt i fjorden - men turister må betale dyrt og registrere seg? Det er ofte tilsvarende i Alaska.

Endret av lada1
Skrevet (endret)
4 hours ago, sjamanen said:

Jeg har en ting å si:

NEI TAKK.

Jeg synes at det bør være et krav at en forsøker å begrunne sine meninger i dette forumet.

Ikke slik: 

Endret av lada1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...