Gå til innhold

Revolusjon i Iran?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
18 minutes ago, Godjul said:

Når jeg sa kilde mente jeg selvfølgelig ikke en helt ukjent blogg som Hamas selv kunne satt opp

Den illustrerer poenget mitt. De høye tallene er som oftest ikke de riktige. Jeg husker oppslagene i VG etter 911, det kunne være 10000er av drepte påsto de. Som i og for seg var riktig, akkurat som det kunne være 100000 drepte, men tallet er riv ruskende galt som vi vet i ettertid. De hadde gått for sensasjonen.

Endret av Imaginacíon
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge Reuters så er tallet på drepte i Gaza mellom 60 000 og i overkant av 70 000.  Det er innamari mye folk.

Med tanke på at Israel er omgitt av fiender over alt og Hamas erklærte utryddelseskrig mot jøder, så syns jeg det er trist, men Hamas erklærte faktisk en UTRYDDELSESKRIG mot Israel.

Moralen bør være:  Ikke erklær en utryddelseskrig mot Israel.   (Eller noen andre for den saks skyld)

Iran sitt styre har som uttalte mål å utrydde alle jøder.   Iranere flest er flotte intelligente folk og mange tall tyder på at en overvekt av dem er sekulære muslimer, ateister eller andre, på tross av at det offisielle tallet på ateister i Iran er 0%.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
2 minutes ago, Fatninja said:

Ifølge Reuters så er tallet på drepte i Gaza mellom 60 000 og i overkant av 70 000.  Det er innamari mye folk.

Med tanke på at Israel er omgitt av fiender over alt og Hamas erklærte utryddelseskrig mot jøder, så syns jeg det er trist, men Hamas erklærte faktisk en UTRYDDELSESKRIG mot Israel.

Moralen bør være:  Ikke erklær en utryddelseskrig mot Israel.   (Eller noen andre for den saks skyld)

Iran sitt styre har som uttalte mål å utrydde alle jøder.   Iranere flest er flotte intelligente folk og mange tall tyder på at en overvekt av dem er sekulære muslimer, ateister eller andre, på tross av at det offisielle tallet på ateister i Iran er 0%.

Hvilket ekkokammer er det du får dine "nyheter" fra?

https://www.reuters.com/world/middle-east/about-2000-killed-iran-protests-official-says-2026-01-13/

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (35 minutter siden):

CBS har gått for sensasjonen denne gangen.

Du må dokumentere slikt, hva du mener har ingen betydning.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
Skrevet
Just now, Fatninja said:

Jeg tror du leste innlegget mitt litt feil, jeg mente ikke at 60-70+ tusen iranere var drept.  Jeg mente folk i Gaza.  Artikkelen du henviser til er forresten 2 dager gammel og ting skjer veldig fort i Iran akkurat nå.

Ja beklager, jeg leste Iran, ser det nå. Hamas mål er ikke å utrydde jøder men å ta over Israels område og etablere en palestinsk stat der. Etnisk rensing vil det utvilsomt innebære og krig. Helt urealistisk.

https://www.bbc.com/news/articles/clyv7w3gdy2o

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
7 minutes ago, DukeNukem3d said:

Vi får se om det dukker opp noen troverdig kilde bak CBS sine tall.

Endret av Imaginacíon
  • Liker 2
Skrevet (endret)
19 minutes ago, DukeNukem3d said:

Disklaimer når jeg "lirer ut av meg" om ting om Iran akkurat nå:

Det er stort sett ting jeg hører på disse 2 youtube kanalene:

https://www.youtube.com/@gghamarimpp

https://www.youtube.com/@TousiTV

I tillegg så hører jeg en god del om iran fra den autistiske kakerlakkongen:

https://www.youtube.com/@AsmonTV

Jeg sier nå at det er rykter og jeg vet ikke hvor de får tallene sine ifra.

(Åja, har en venn som følger med stort sett døgnet rundt.  Han er for kongedømme i Iran.  Jeg hører nå på hva han sier.  Igjen, jeg vet ikke hvor han har utsagnene sine ifra.)

Endret av Fatninja
  • Liker 2
Skrevet
Fatninja skrev (16 minutter siden):

Disklaimer når jeg "lirer ut av meg" om ting om Iran akkurat nå:

Det er stort sett ting jeg hører på disse 2 youtube kanalene:

https://www.youtube.com/@gghamarimpp

https://www.youtube.com/@TousiTV

I tillegg så hører jeg en god del om iran fra den autistiske kakerlakkongen:

https://www.youtube.com/@AsmonTV

Jeg sier nå at det er rykter og jeg vet ikke hvor de får tallene sine ifra.

(Åja, har en venn som følger med stort sett døgnet rundt.  Han er for kongedømme i Iran.  Jeg hører nå på hva han sier.  Igjen, jeg vet ikke hvor han har utsagnene sine ifra.)

Var ikke deg jeg siktet til.. synes du legger ut interessante poster jeg

• Liker 2
Skrevet
36 minutes ago, Imaginacíon said:

Vi får se om det dukker opp noen troverdig kilde bak CBS sine tall.

Hvorfor det? Hvorfor henger du deg sånn opp i tall? Det ligger liksom alltid noe bak sånne spekulasjoner.

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutes ago, Abigor said:

Hvorfor det? Hvorfor henger du deg sånn opp i tall? Det ligger liksom alltid noe bak sånne spekulasjoner.

Tall betyr noe. 680000 drepte i Gaza er massivt. Men det er ikke et korrekt tall. Det ligger på rundt 150000, kanskje noe mer. Fremdeles er det massivt, men det er under 1 tidel, ikke nesten 1 tredel.

Endret av Imaginacíon
  • Liker 2
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 time siden):

Hamas mål er ikke å utrydde jøder

Haha. For en klovn.

Hamas bryr seg verken om jøder eller sine "egne". Hamas er en dødskult som gjerne ofrer 1 million palestinere om de kan få utrydde hele den jødiske befolkningen. Det er en nazikult som hater jøder mer en de er glad i sine egne.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Godjul skrev (4 minutter siden):

Haha. For en klovn.

Hamas bryr seg verken om jøder eller sine "egne". Hamas er en dødskult som gjerne ofrer 1 million palestinere om de kan få utrydde hele den jødiske befolkningen. Det er en nazikult som hater jøder mer en de er glad i sine egne.

Det er bare løgn det han sier også. Hamas har gjort det klart at ikke bare skal Israel ødelegges, men befolkningen skal utslettes ved hjelp av samme metode som 7.oktober. De har også bedt om "global intifada" og global kamp mot jødene flere ganger. De hyller terrorangrep mot jøder verden over. Han vet det godt, men velger likevel å spre feilinformasjon.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Iranian Foreign Minister Abbas Araghchi alleges that the United States and Israel orchestrated recent unrest in Iran by directing armed cells to open fire during protests to raise casualties and trigger foreign intervention, citing purported audio messages, documents, and detainee confessions as evidence. He says large cash payments were offered for attacks on police stations, government vehicles, markets, ambulances, and dozens of mosques, describes the January 8–10 violence as an externally planned extension of the “12‑day war,” and warns that Iran will seek justice for all those killed.

Selvsagt ikke vist på vestlige fjernsynskanaler.

Hindustan Times, en indisk nyhetskanal og avis har i alle vist ting slik de er.

Man skal være bra naiv for å svelge det som måtte komme av amerikanske og israelske nyhetsbyråer. For tror folk at Israel vil stoppe ved Iran? Å nei. At det handler om at de bryr seg om det iranske folket? Å nei. Det handler om det samme som skjedde i Irak, Syria, Libya etc.

Fra kommentarfeltet:

Similar diabolical tactics was used in Libya by USA and France

Starting riots and then shooting at both sides is an old tactic of CIA and Mossad.

They did that and started the Syrian civil war. A woman was shot dead. They also did that in Myanmar, and started civil war there as well. A woman was shot dead.

This is still not shown on western media which means they are complicit

this is how mossad operates in india too. attacking hindus blaming it on Muslims.

people who follow this for a long time know exactly what the motives are and tactics involved. I saw the exact same happen in the Maidan protests of 2014 in Kiev. US backed snipers told to shoot both sides. I don't forget so easily as some. though most are totally ignorant of the truth behind all this white supremacist fascism now upon us. this is all about the US being in hegmonic control of the planet and its resources. it's all driven by psychopathic greed and this is how they think it is best to maintain their status. Problem is the US is already the most hated regime on the planet with Israel and other white skinned racist supremacist allies. Their actions now just shows that to be true as the spotlight is on them and the corruption,, brutality and supremacism is on full nazi display. Bullying tactics never works. the US is sick and dying before our eyes. and we should all be relieved to see the naked evil. See the true enemies of humanity.What an ugly sight. the last phase of empire is decadence and the US is in that phase now. I only hope these lunatics don't destroy the planet because we have a real bunch evil doers in the US regime.

Learning from Iraq,Libya,Palestine its obvious they will do the same lies & propaganda. Sadly some moron still buy it despite they have so many example.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
6 hours ago, Godjul said:

Haha. For en klovn.

Hva er galt med det BBC skriver? Pirket jeg bort i "faktaene" i ekkokkammeret og det ble for sårt?

Endret av Imaginacíon
  • Liker 2
Skrevet (endret)
6 hours ago, Mannen med ljåen said:

Men... Men.... Er ikke det folkemord, rasisme, fascisme og etnisk rensing? HAMAS-tilhengerne sier jo hele tiden at de er imot disse tingene. De kan vel ikke være hyklere?

Jada les alltid alt i verste mening. Skriver en noen fakta om Hamas er en plutselig Hamas-tilhenger som er for folkemord og etnisk rensing. Men for all del, hvis dere ønsker å svirre rundt i blodtåka er det ingen som kan nekte dere det. Det fins de som vil utrydde noen i området. 47% av israelerne vil utrydde de som bor på Gaza. Det har dessverre reelle konsekvenser. De er verre enn Hamas. 

Endret av Imaginacíon
  • Liker 3
Skrevet (endret)
6 hours ago, DukeNukem3d said:

Det er bare løgn det han sier også. Hamas har gjort det klart at ikke bare skal Israel ødelegges, men befolkningen skal utslettes ved hjelp av samme metode som 7.oktober. De har også bedt om "global intifada" og global kamp mot jødene flere ganger. De hyller terrorangrep mot jøder verden over. Han vet det godt, men velger likevel å spre feilinformasjon.

BBC sprer feilinformasjon om noe som lett, for den som har tid og vilje, kan faktasjekkes? Mon tro om ikke du og dine kompanjonger er de som sprer desinformasjon.

Endret av Imaginacíon
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...