AtterEnBruker Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden tommyb skrev (10 timer siden): Dette handler ikke om å spare penger men om å signalisere at man sparer penger. Det er den ekte "symbolpolitikken".
Håvard Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden Zepticon skrev (25 minutter siden): Men ikke kommunehuset? Her er det største problemet. De kutter i en sektor mens ledelsen sitter igjen med godene. Salvesen. skrev (1 time siden): Kommer an på hva de bruker pengene til, en ekstra stilling som trengs. Bra. Bonus til de som satt tiltaket i gang, nei. kaffe er en uting uansett. Hva er utingen med kaffe? Så lenge man ikke overdriver inntaket er det ikke usundt, og det kan bidra til å eliminere blant annet den berømte lunsjknekken?
Salvesen. Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden Håvard skrev (1 minutt siden): Hva er utingen med kaffe? Så lenge man ikke overdriver inntaket er det ikke usundt, og det kan bidra til å eliminere blant annet den berømte lunsjknekken? Mange uting med kaffe: -Kan påvirke søvn -Kan gi angst/uro -Påvirke magen -Tenner osv. Men som du sier er det ikke særlig farlig i moderate mengder. Men det er heller ikke noe vi trenger. Jeg merket bare på meg selv når jeg jobbet på kontor med gratis kaffe og trakter i samme rom gikk en å supet hele dagen. Det er ikke bra. Nå har jeg ikke trakter engang, tar meg gjerne en kopp når jeg er på møte. Det er mye bedre. Poenget var egentlig at det kan være bra om de bruker pengene på en god måte, men jeg tenker også at det er tvilsomt at det blir gjort slikt. Og at de kun kutter noen plasser er jo helt horribelt. De burde i det minste starte med seg selv.
Noxhaven Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Håvard skrev (2 minutter siden): Her er det største problemet. De kutter i en sektor mens ledelsen sitter igjen med godene. Hva er utingen med kaffe? Så lenge man ikke overdriver inntaket er det ikke usundt, og det kan bidra til å eliminere blant annet den berømte lunsjknekken? Er lunsjknekken en generell greie eller er det bare kaffejunkies som ikke har fått lunsj-dosen sin som får denne såkalte lunsjknekken? 🤔
Vokteren Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden hoodoo skrev (10 timer siden): Da er det vedtatt at Færder kommune ikke lenger skal betale for kaffe til lærere og ansatte i helsesektoren. Dette sparer de hele 1.3 millioner på. Ansatte i 100% stilling skal nå betale 50,- per måned for kaffe. https://www.tb.no/ingen-kjempet-for-gratiskaffen-til-de-ansatte-det-er-med-tungt-hjerte/s/5-76-2745833 Vil ikke dette føre til: - bemanningsutfordringer? - at færre vil ta utdanning relevant for skolesektoren og helsesektoren? - at trivselen på jobb for disse ansatte vil synke? Dette har vært realiteter i mange kommuner i flere år. Konsekvens blir at kommunen som arbeidsgiver får et omdømme som nedlatende og fattig. Som må bruke pengene på flyktninger og kriminalitet fremfor verdiskapende innbyggere. 1
Salvesen. Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden Noxhaven skrev (17 minutter siden): Er lunsjknekken en generell greie eller er det bare kaffejunkies som ikke har fått lunsj-dosen sin som får denne såkalte lunsjknekken? 🤔 Tenker det samme, jeg har ingen lunsj knekk. Har dog knekk, men den kommer på forskjellige tider alt ettersom hvordan dagen er 😛
Salvesen. Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden Vokteren skrev (12 minutter siden): Dette har vært realiteter i mange kommuner i flere år. Konsekvens blir at kommunen som arbeidsgiver får et omdømme som nedlatende og fattig. Som må bruke pengene på flyktninger og kriminalitet fremfor verdiskapende innbyggere. Og det er jo kjempe bra! Flyktninger og bekjeme kriminalitet er langt opp på lista ift kaffe. Det er åpenbart. Dog tviler jeg på at denne skarve millionen vill gå til noe av tingene. Dessverre.
Simen1 Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden (endret) leticia skrev (8 timer siden): Kan hende det gir andre signaler, som at vi er en arbeidsplass som er opptatt av helsa til folk, derfor kan de ansatte drikke vann fra springen. Forskning.no: Studie viser at det er sunt å drikke moderate mengder kaffe og drikke den om morgenen. LHL: Kaffedrikkere lever lengere. De detaljerer også hvilken kaffe, hvor mye og når man skal drikke den for maksimal helsegevinst. De forteller også om negative sider ved feil mengde osv. Jeg har kunstig holdt nede mitt kaffeforbruk på 1 kopp per dag av det jeg trodde var helsemessige grunner (på arbeidsgivers regning), men etter å ha lest den nye forskninga på området har jeg med god samvittighet økt det til 2. Folk går ikke bananas og drikker kanne på kanne bare fordi det er gratis. Folk har mange andre motiver for å legge seg på et fornuftig nivå. Jeg synes det må være opp til enhver å bedømme ut fra egen individuelle helse, smak og behag. I dagens splittede samfunn håper jeg på gjensidig respekt mellom kaffedrikkere og vanndrikkere. Ønsker ikke noen ny splittende front der også. Endret 17 minutter siden av Simen1
Simen1 Skrevet 14 minutter siden Skrevet 14 minutter siden Satan666 skrev (8 timer siden): Simen1 skrev (10 timer siden): Folk må ta med dopapir hjemmefra. Egentlig, ja. Hvorfor skal skattebetaleren betale for å tørke opp etter dine kroppsfunksjoner, som attpåtil tar deg vekk fra arbeidet ditt? Om du velger å spise masse spicy mat med påfølgende sprutdiare, så får du vel selv betale for konsekvensene, altså hva det koster å tørke? Hvorfor skal felleskassa betale dette? Så du tror folk bevisst framkaller sprutdiare, bare fordi dopapir er gratis på jobb? Kanskje de liker å sitte 2 timer i et stinkende doavlukke også, bare fordi de får betalt for det? Dette må være en av de latterligste teoriene som har kommet opp her i tråden.
Vokteren Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden Salvesen. skrev (11 minutter siden): Og det er jo kjempe bra! Flyktninger og bekjeme kriminalitet er langt opp på lista ift kaffe. Det er åpenbart. Men er det motiverende for den verdiskapende og lovlydige delen av befolkningen? Den bærekraftige delen av befolkningen som holder liv i og utvikler det lokale velferdssamfunnet ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå