Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Må en ha sex i ett forhold??

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutes ago, Colin. said:

Datingmetodikken. Lol. Kan vel opprettes kontakt med et annet individ selv om man ikke er i nærområdet i det kontakten opprettes.

Ja. Men premisset var altså at han ikkje skreiv det han skreiv for å være populær på forumet i håp om å skaffe seg partner på det viset. Kontekst er fin bil.

8 minutes ago, Colin. said:

Hva en venstresosialist mener om hva som er gode verdier, kunne ikke brydd meg mindre.

Og her er vi i kjerna av det: kvifor i alle dager tenker du det er relevant merkelapp? Forøvrig er det jo litt morsomt at du som klager over at du ikkje fekk ung ufør, og etter alt å døme er ufør, klager over sosialisme. Du er klar over at sosialisme og avarten sosialdemokrati langt på veg er det som har gitt deg dei rettane?

9 minutes ago, Colin. said:

Jo, han sa han hadde lyst til det, helt iorden for min del. Tviler på om den hadde vært så aktiv, men det er en annen sak. 😂

Heilt ærleg mistenker eg vel at det var eit retorisk grep, og at det ikkje var eit framtredande ønske.

9 minutes ago, Colin. said:

Greit nok det, men som sagt, håpet har jeg om at min visjon blir virkelig. Tenk om det håpet ikke var der, uff. 

Veit du kva min visjon er? Å ha det bra. Det oppnår eg ved å ikkje være bitter over alt som ikkje har funka, men glede meg over det som har fungert - inkludert dei fine forholda eg har hatt, som ikkje har vart evig. Tenk om du kunne gjort det samme; fokusert på det som er bra, framfor å vere bitter over alt som ikkje er det? Å være bitter er forståelig, men det vil ikkje hjelpe deg. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Colin. skrev (3 minutter siden):

Datingmetodikken. Lol. Kan vel opprettes kontakt med et annet individ selv om man ikke er i nærområdet i det kontakten opprettes.

Hva en venstresosialist mener om hva som er gode verdier, kunne ikke brydd meg mindre.

Jo, han sa han hadde lyst til det, helt iorden for min del. Tviler på om den hadde vært så aktiv, men det er en annen sak. 😂

Greit nok det, men som sagt, håpet har jeg om at min visjon blir virkelig. Tenk om det håpet ikke var der, uff. 

Det som er mest trist med å lese i denne tråden er at du fremstår som en mann som sier at han mener norske kvinner ikke gir ham en sjanse, du er avvist av ditt eget folk av motsatt kjønn og søker naturlig nok kjærligheten ett annet sted. Noe jeg har full forståelse for at du gjør. Mange kvinner som også opplever å falle utenfor datingmarkedet gjør jo det samme, se på Anne-Ma for eksempel. Det triste og nesten skumle med det er det bygger seg opp ett sinne eller antipati mot sitt eget folk og samfunn som møter så mye motbør at det på en måte validerer den virkelighetsoppfatningen du har: for bare i denne tråden møter du jo masse motstand fra kvinner og menn, som potensielt forsterker din opplevelse av utenforskap og kan være katalysator til at du bygger opp enda mer sinne og frustrasjon, og selvopplevd følelse av  utenforskap.

Her tror jeg vi som diskuterer med deg må være vår rolle bevisst, for ønsket er ikke at du skal snu ryggen til ditt eget samfunn eller oppleve at du støtes ut. Ønsket er heller det motsatte; at du skal integreres, få tilbake trua på at norske kvinner og norske verdier er ikke diskriminerende mot deg eller til trussel for deg. Som en annen bruker forklarer så ser hun en mann som ønsker å finne kjærligheten og sier at hun ser dermed ett håp der. Men i forsøket på å overbevises deg om at du har feil støtes du enda lenger unna. 
Jeg skjønner at mange menn reiser til ett annet land for å finne seg en kvinne, jeg skjønner at damer gjør det samme også. Jeg forstår at det helt sikkert er ting med samfunnet som unge menn opplever at vanskeliggjør deres mulighet for å finne kjærligheten innenlands, og det kommer muligens av at norske kvinner har mer selvstendighet. Men det blir også bakstreversk å si at norske kvinner skal bli fratatt muligheten til å velge fordi det gagner enkelte menn. Du som mann ville heller ikke valgt en kvinne du ikke hadde ønsket intimitet med, men du ville kanskje gjort det om det var hva du var nødt til for å overleve. 

knopflerbruce skrev (3 timer siden):

Du har den NRK-serien(?) med noen menn som har flyttet til Thailand for å bo med sine koner. Vet ikke om de har en eneste samtale som har noe som helst reelt innhold som indikerer at det er en personlig tilknytning imellom dem. Som du f.eks. kunne funnet om to personer som elsker pokemonkort datet hverandre og satt og nerdet sammen over det. Strengt tatt kan man vel knapt kalle kommunikasjonen en "samtale" i de fleste tilfeller. Det er en setning med et spørsmål etterfulgt av et kort svar, og stillhet.

Jeg har sett denne serien og synes den er veldig bra. Mener de var danske de som flyttet dit om jeg ikke tar feil. I følge serien så sier den at i Thailand er det slik at hvis du er utlending får du ikke eie land, hvis jeg husker rett, så her må mannfolka kjøpe eiendom i kona sitt navn. Dette skaper en slags likestilling mellom mann og kvinne, selv om han er den som kommer fra det rike landet og hun ser fattige. Anbefaler serien. :) 

• Liker 4
Skrevet
14 minutes ago, mad.cat said:

Her tror jeg vi som diskuterer med deg må være vår rolle bevisst, for ønsket er ikke at du skal snu ryggen til ditt eget samfunn eller oppleve at du støtes ut.

Problemet er jo når opplevelsen er at feminister er grunnen til feil i ei trygdesak, så har det toget gått - konstruktiv debatt er umulig når alt blir avfeid med sosialisme, venstresosialisme, feminisme også viare. 

Refleksjon er vel og bra, og samfunnet har for all del mange feil og mangler. T.d. vil eg påstå at bedriten handtering av av uføre er ein mangel ved samfunnet, og at det ikkje vil overraske meg ein millimeter om det er gjort feil i saka til @Colin.. Men når vedkommande si oppsummering er FEMINISME, så er det crappy grunnlag for å diskutere det. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Colin. skrev (22 minutter siden):

Da blir det vanskelig for deg, hvis du ikke er åpen for å bli kjent med andre som ikke er i ditt nærmiljø.

Jeg foretrekker de som gir meg en sjanse og har gode verdier, uavhengig av hvor dem måtte komme ifra. Gode verdier, selvrespekt og livssyn er mye viktigere.

Best, ingen protest - vibes. 🤣

Da har jeg sørget for at jeg er attraktiv i utlandet, ifølge din egen logikk. Mange muligheter der til å finne den riktige. Ta seg god tid å lære noen å kjenne først, så skal det godt gjøres å drite seg ut i valget.

Jeg velger å fokusere på det positive når jeg oppretter tråder. Hvor blir det av den positive feminist-tråden du ønsket å lage? Lag heller din egen koseprat-tråd istedenfor å være misunnelig på min koseprat-tråd. 😉

Ingen vet hva tiden vil bringe, men jeg har håpet. 😉

Jeg har ikke hørt denne "attraktiviteten" din i utlandet materialisere seg i så mye som en date. At det liksom skulle være så mye enklere der har ikke noen støtte fra praksis i akkurat dette tilfellet. Å prate med kvinner over internett gjør jeg også.

Som påpekt av andre: det er en betydelig risiko at de ser levende mastercard og ikke personen Colin. Trass i at du er så opptatt av "verdier". Vel, ja... det er jo AKKURAT det de er ute etter. Dog ikke "hva du har innenfor hudlaget ditt"-varianten av begrepet.

Ja, jeg har skjønt du skal ha roser og prestekrager i dine tråder, så du kan ta ut bitterhet i andre tråder. Da er det ikke så nøye at det skal være "kos" lenger. Hykleri, kalles det.

Det er ingen som er misunnelige på den tråden. De som HAR funnet kjærligheten heter den visst, mens det knapt er noen der som ikke fortsatt leter.

• Liker 3
Skrevet
27 minutes ago, barfoo said:

Heilt ærleg mistenker eg vel at det var eit retorisk grep, og at det ikkje var eit framtredande ønske.

Mtp hvor mange ganger han nevner koseprat-tråden min, så tror jeg han har lyst på sin egen.

28 minutes ago, barfoo said:

Veit du kva min visjon er? Å ha det bra. Det oppnår eg ved å ikkje være bitter over alt som ikkje har funka, men glede meg over det som har fungert - inkludert dei fine forholda eg har hatt, som ikkje har vart evig. Tenk om du kunne gjort det samme; fokusert på det som er bra, framfor å vere bitter over alt som ikkje er det? Å være bitter er forståelig, men det vil ikkje hjelpe deg. 

Det er enklere sagt enn gjort. Jeg tror først for min del at jeg må oppnå min visjon, før jeg klarer å legge skuffelsene her på berget bort i en skuff.

32 minutes ago, mad.cat said:

Det som er mest trist med å lese i denne tråden er at du fremstår som en mann som sier at han mener norske kvinner ikke gir ham en sjanse, du er avvist av ditt eget folk av motsatt kjønn og søker naturlig nok kjærligheten ett annet sted. Noe jeg har full forståelse for at du gjør. Mange kvinner som også opplever å falle utenfor datingmarkedet gjør jo det samme, se på Anne-Ma for eksempel. Det triste og nesten skumle med det er det bygger seg opp ett sinne eller antipati mot sitt eget folk og samfunn som møter så mye motbør at det på en måte validerer den virkelighetsoppfatningen du har: for bare i denne tråden møter du jo masse motstand fra kvinner og menn, som potensielt forsterker din opplevelse av utenforskap og kan være katalysator til at du bygger opp enda mer sinne og frustrasjon, og selvopplevd følelse av  utenforskap.

Her tror jeg vi som diskuterer med deg må være vår rolle bevisst, for ønsket er ikke at du skal snu ryggen til ditt eget samfunn eller oppleve at du støtes ut. Ønsket er heller det motsatte; at du skal integreres, få tilbake trua på at norske kvinner og norske verdier er ikke diskriminerende mot deg eller til trussel for deg. Som en annen bruker forklarer så ser hun en mann som ønsker å finne kjærligheten og sier at hun ser dermed ett håp der. Men i forsøket på å overbevises deg om at du har feil støtes du enda lenger unna. 
Jeg skjønner at mange menn reiser til ett annet land for å finne seg en kvinne, jeg skjønner at damer gjør det samme også. Jeg forstår at det helt sikkert er ting med samfunnet som unge menn opplever at vanskeliggjør deres mulighet for å finne kjærligheten innenlands, og det kommer muligens av at norske kvinner har mer selvstendighet. Men det blir også bakstreversk å si at norske kvinner skal bli fratatt muligheten til å velge fordi det gagner enkelte menn. Du som mann ville heller ikke valgt en kvinne du ikke hadde ønsket intimitet med, men du ville kanskje gjort det om det var hva du var nødt til for å overleve.

Takk for et fint innlegg. Jeg er ikke sint, jeg har bare gitt opp muligheten for å treffe noen her på berget. Når jeg ikke var attraktiv for de i 20 - årene da jeg selv var det, så vil jeg absolutt ikke være det nå heller, det kan jeg aldri se for meg slik kulturen er, der status er alfa&omega. Så da blir det en annen kultur for min del som jeg har en sjanse i.

Skrevet
7 minutes ago, knopflerbruce said:

Jeg har ikke hørt denne "attraktiviteten" din i utlandet materialisere seg i så mye som en date.

Da har du ikke fått med deg hva jeg har skrevet i mine innlegg.

10 minutes ago, knopflerbruce said:

Som påpekt av andre: det er en betydelig risiko at de ser levende mastercard og ikke personen Colin. Trass i at du er så opptatt av "verdier". Vel, ja... det er jo AKKURAT det de er ute etter. Dog ikke "hva du har innenfor hudlaget ditt"-varianten av begrepet.

Min erfaring er god.

11 minutes ago, knopflerbruce said:

Det er ingen som er misunnelige på den tråden. De som HAR funnet kjærligheten heter den visst, mens det knapt er noen der som ikke fortsatt leter.

Så mange ganger som du nevner min tråd, så begynner jeg å lure. Vært mange innom tråden min som har funnet kjærligheten.

• Liker 1
Skrevet
barfoo skrev (1 time siden):

Det er ikkje det han skriv. Det han skriv er at datingmetodikken ikkje er å vente på at tilfeldige forumbrukere som tilfeldigvis er i området tar kontakt. 

Tingen er at du gir jo mange andre ikkje ein sjanse; du avviser dei fordi du ser på dei som feminister og whatnot. Sjølvrespekt og gode verdier er heller ikkje merkelapper eg hadde satt på deg...

Eg - og sikkert @knopflerbruce har ikkje spesielt behov for det, fordi vi er robuste nok til å tåle kritikken som måtte komme, uten å måtte danne ekkokammere fri for kritikk. Det er litt tilbake til at du har skapt ei eventyrfortelling om deg som offeret, og du vil ha ekkokammer der den fortellinga ikkje blir utfordra...

Eg kunne for all del hatt sympati med deg; det framstår ikkje som om du er på ein spesielt god plass, hverken økonomisk, praktisk eller emosjonelt. Men måten du forsøker å handtere det på gjer at all tenkelig sympati fordamper ganske kjapt. Det er trist, mest av alt for deg.

Graver du laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt tilbake i mine meldinger ser du at også jeg var støttende i starten, inntil feminismevåset og offermentaliteten dukket opp. Det er år siden.

(og det var det samme maset om "utlandet" den gangen også, hvor "utlandet" også den gangen handlet om fattige land i Asia og ikke velstående vestlige land)

• Liker 4
Skrevet
Colin. skrev (28 minutter siden):

Mtp hvor mange ganger han nevner koseprat-tråden min, så tror jeg han har lyst på sin egen.

Det er enklere sagt enn gjort. Jeg tror først for min del at jeg må oppnå min visjon, før jeg klarer å legge skuffelsene her på berget bort i en skuff.

Takk for et fint innlegg. Jeg er ikke sint, jeg har bare gitt opp muligheten for å treffe noen her på berget. Når jeg ikke var attraktiv for de i 20 - årene da jeg selv var det, så vil jeg absolutt ikke være det nå heller, det kan jeg aldri se for meg slik kulturen er, der status er alfa&omega. Så da blir det en annen kultur for min del som jeg har en sjanse i.

Jeg syns det er "gøy" å nevne den fordi den viser hykleriet ditt i hvordan du skriver der kontra alle andre steder. Der vil du ha kos, og ikke realitetene rundt hvordan datingdynamikken fungerer i de tilfellene.

At du har gitt opp, er fair game. Men, å slamre med utgangsdørene i årevis er patetisk. Når du ikke engang liker kulturen til kvinnene i Skandinavia, blir spørsmålet fortsatt hvorfor du ser på det som så ille å bli avvist av dem. En skulle jo tro at en oppegående mann kun prøver seg på dem vedkommende liker verdisynet til. Jeg ville hvertfall aldri bedt ut noen om jeg ikke hadde minst en god magefølelse på at personen faktisk passet meg og mitt verdisyn.

• Liker 5
Skrevet
mad.cat skrev (2 timer siden):

Her tror jeg vi som diskuterer med deg må være vår rolle bevisst, for ønsket er ikke at du skal snu ryggen til ditt eget samfunn eller oppleve at du støtes ut. Ønsket er heller det motsatte; at du skal integreres, få tilbake trua på at norske kvinner og norske verdier er ikke diskriminerende mot deg eller til trussel for deg

Helt ærlig  - jeg er mest fristet til å påspandere han en enveis flybillett til et sted i Asia. For jeg vil ikke at norske kvinner skal ende opp i et forhold med en mann med slike holdninger. Men jeg ønsker faktisk ikke at noen kvinner skal bli utsatt for menn med slike holdninger, ikke kvinner fra noen verdensdeler... Menn med slike holdninger gjør seg best som single. Det mener jeg faktisk. 

Jeg ser likevel at dette kan bli et problem, hvis det medfører at bitterheten de allerede føler på, fører til et så sterkt hat mot selvstendige kvinner (slik faktisk mesteparten av norske kvinner i dag er) at de kan komme til å utøve vold mot kvinner. Det er en vanskelig balansegang dette, hvor bør innsatsen  legges ned? Og er det overhodet mulig å få til en positiv endring? Man får ikke til en endring i folk før de selv innser at det er dem selv problemet ligger hos. Det er iallefall ingen menn med slike holdninger som "fortjener" en kvinne på noen måte spør du meg. 

Ja, det er fremdeles noe sympati å spore, for jeg tenker at det må finnes en årsak et sted langs veien som har ført til at man har blitt som man har blitt. Men først og fremst så ønsker jeg at alle andre kvinner skal få leve gode, selvstendige liv, uten å være avhengig av pengene til en mann for å oppnå dette, men heller stå trygt på egne bein, eventuelt med en støttende mann ved sin side som verdsetter kvinner som mennesker ikke bare som en avlshest... 

• Liker 4
Skrevet

Ser at diskusjonen har forandret seg til det å hente seg damer fra Thailand, Filippinene osv. Personlig har jeg ikje sansen for det. Sett feite og rare menn spasere hånd i hånd med jenter som er 20-30 år yngre enn de. Jeg synes synd i jentene som måååå reise pga penger. Det er ikke kjærlighet det her dreier seg om. De har ikke noe valg. 

Har og hørt at de som henter inn jentene må betale foreldrene å gi de en fast sum i måneden.  Vet ikke om dette stemmer 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...