Gå til innhold

Vi tror ikke på at Norge er verdens beste land - Jens Rugseth

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, sverreb said:

vet jeg hva fasiten er for meg med dagens regler. Å høre slike som deg komme opp med alternative fakta er uhyrlig lite intressant.

Jeg tror du innbiller deg om at du er fanget i Norge, og jeg tror du innbiller deg om at du er i samme båt som folk som John Fredriksen og de andre oligarkene. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
3 minutes ago, Krig og fred said:

Jeg tror du innbiller deg om at du er fanget i Norge, og jeg tror du innbiller deg om at du er i samme båt som folk som John Fredriksen og de andre oligarkene. 

Du kan tro i kirka. Jeg har regnet på det og jeg vil bli ilagt en eksitskatt om jeg flytter som er langt mer enn hva jeg vil kunne dekke. Jeg har ligningsformue, men ligningsformue er ikke penger og i mitt tilfelle kan objektene heller ikke omsettes til penger på noen troverdig måte. Men de vil utløse eksitskatt akkurat slik de også utløser formueskatt.

Endret av sverreb
  • Liker 2
Skrevet

Sveits har egne ordninger for de superrike, og det er ikke tilstrekkelig å ha bare noen få millioner kroner på kontoen for å flytte dit. Man må blant annet betale et visst antall millioner i skatt.

Den sterke valutaen medfører at levekostnadene alene er skyhøye sammenlignet med norske nivåer.

Skrevet
1 hour ago, sverreb said:

Du kan tro i kirka. Jeg har regnet på det og jeg vil bli ilagt en eksitskatt om jeg flytter som er langt mer enn hva jeg vil kunne dekke. Jeg har ligningsformue, men ligningsformue er ikke penger og i mitt tilfelle kan objektene heller ikke omsettes til penger på noen troverdig måte. Men de vil utløse eksitskatt akkurat slik de også utløser formueskatt.

Norges nye exit-skatt er i konflikt med EØS-avtalens regler om etableringsfrihet og det er en pågående sak som er under aktiv utredning 

Norge risikerer derfor å bli felt i EFTA-domstolen fordi 12-årsfristen bryter med prinsippet om at skatt på urealiserte gevinster må utsettes frem til de faktisk realiseres. 

Og hvis Norge taper så må de betale tilbake det folk har betalt med rente. Vi risikerer derfor å få en ny skandale.

• Liker 1
Skrevet
sverreb skrev (3 timer siden):

Om du selger objektet vil ikke vel ikke likningsverdien lenger være styrende?

Skrevet
17 minutes ago, Kahuna said:

Om du selger objektet vil ikke vel ikke likningsverdien lenger være styrende?

Jeg kan ikke selge. Det er bundet i.h.t. avtale.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Norge er verdens beste land? Her snakkes det bare om et enkelt sett med politiske ting og kanskje deler av den sosiale strukturen, men dette er en feilanalysering på alle måter det kan tolkes på. Det er et av verdens verste land å bo i. Og vi har heller ikke et forsvar som står i stil med det vi burde beskytte. Man kan ikke bare kaste ut en mine langs kysten og et helikopter en eller annen plass og så er landet beskyttet. Det er et land hvor du først og fremst ikke er selvstendig og det tærer veldig på livskvaliteten. Det er altfor enkle mennesker med altfor enkle ideer om forsvar. Forsvar er ikke en ide som dukker opp i hodet ditt på en Søndag, det er en livsstil. Årsaken til at amerikanerne har et så godt forsvar er fordi de gjorde det til en livsstil fra begynnelsen.

Norge er per i dag verdens verste land å bo i, men det er riktig at der er noen strukturer som er verdt å nevne. Når man skal ut i verden og forhandle så gjelder det at en har litt krutt i lomma for å få noe igjen for forhandlingen også.

Den riktige veien å gå er å gjøre Norge selvstendig, noe vi aldri kan gjøre uten atomvåpen. Så det er veien å gå. Og så må vi ha noen reaktorer også. Målet er å gjøre Norge selvstendig. Vi ønsker ikke å se flere undertrykte barn i Norge som ikke har makt til noenting.

Endret av Paratech
Skrevet
Paratech skrev (7 minutter siden):

Årsaken til at amerikanerne har et så godt forsvar er fordi de gjorde det til en livsstil fra begynnelsen.

Og det er sikkert også årsaken til alle skoleskytingene og "ensom ulv" handlinger som kommer fra den kanten?

Skrevet (endret)

Jeg mener at Usas problemer på den fronten handler om 1. Størrelsen på landet 2. våpen frihet (som skaper paranoia overalt) og 3. kulturell krig internt

Forsvar handler også om psykisk helse, når forsvaret i Norge er godt, så er psyken til folk også god. Og vi får blide forhandlere også i politikken. Alt løftes opp.

Målet må være å gjøre Norge selvstendige, og det må tas seriøst.

Vi må få slutt på "Søndags ideer til forsvar" og gjøre det om til en livsstil, hvor industrien, forsvaret og alt er en livsstil som utvikler seg hele tiden med formål å gjøre den bedre hvert eneste minutt.

Det må aldri kommet øyeblikk hvor en sier "Vi fikk det til". En livsstil er noe en aldri "får til". Vi kan doble folkets psykiske helse ved å ordne opp i dette.

Vel det er en av tingene som er galt med Norge.

Endret av Paratech

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...