BamseMums80 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Det er veldig mange i disse landa,som står i kø for å utnytte dumme fulle utlendinger. Er man i tillegg helt grønn,og ikke engang vært full før,så er jeg redd man raskt blir et offer for både det ene og andre. 3
Abrus Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden ps5 skrev (4 minutter siden): Joda, vann er også dødelig i tilstrekkelige mengder, men når man snakker om førstegangs-reisende vil jeg hevde at alkohol absolutt er blant de mest risikofylte. Men det å påstå at «vann er også dødelig i tilstrekkelige mengder» føler jeg blir å vri en del på sannheten her. Vann ligger på denne lista 90 000 mg/kg kroppsvekt, noe som gjør en forskjell på litt over 135 ganger. For å si det slik her blir da forskjellen mellom demeton-S-metyl og koksalt mindre (100 ganger).
ps5 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) 13 minutes ago, Abrus said: Men det å påstå at «vann er også dødelig i tilstrekkelige mengder» føler jeg blir å vri en del på sannheten her. Vann ligger på denne lista 90 000 mg/kg kroppsvekt, noe som gjør en forskjell på litt over 135 ganger. For å si det slik her blir da forskjellen mellom demeton-S-metyl og koksalt mindre (100 ganger). Poenget var at mengden er så stor at vi er i teoretisk terreng. Men folk dør faktisk av å drikke vann så litt potetgull anbefales. Endret 18 timer siden av ps5
Bastu Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 3 hours ago, Letterboxd said: Jeg hater livet. Aldri vært på ferie, drukket alkohol eller røyket. Har lyst å dra på ferie til et sted der kan bedøve megselv å glemme hvor mye jeg hater livet ved å drikke og røyke og svømme i basseng hver dag. Noen anbefalinger? Er villig til å bruke 50.000 tusen til 100.000 tusen. Vil helst at landene skal være trygge selv om jeg må balansere full igjennom gatene på natten (har aldri drukket alkohol, så vet ikke hvordan det er å være full) og helst ikke ha strenge straffer for å være full. Landet må også være trygt for LGBT folk, og jeg må kunne overleve med bare Engelsk. Noen tanker hvilke land jeg bør dra til? Gjør det ikke. Å kaste bort store summer penger på å tilfeldigt dempe angst høres ut som en forferdelig ide som vil føre til negative konsekvenser for både deg og lommeboken. Hvis du virkelig ønsker å endre situasjonen din, bør ditt første skritt være å kontakte NAV. Slik jeg forstår det, har du ikke jobb og ser ut til å gå rundt hele dagen og tenke på hvor dårligt du mår. Hjernen er plastisk, og jo mer du tenker på en tanke, desto raskere vender du tilbake til den. Med tanke på hvor mange i yrkesaktiv alder som står utenfor arbeidsmarkedet i Norge, er du neppe unik. Hvis du kontakter NAV og forklarer situasjonen din, burde det være mulig å ordne ett enkelt skattesubsidiet arbeid. Du får sannsynligvis angst ved bare tanken, men da må du bite ihop. Ellers vil alt se ut som det gjør nå resten av livet. Men kanskje det er det du ønsker. 1
Karltorbj Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) Naa kjenner ikke jeg til, hvor mye du har staaende paa bok, men gaar det an aa bruke de pengene, til aa forbedre livskvaliteten, her hjemme? Og angaaende alkoholen, du har ikke gaatt glipp av noe. Depresjonene dine, vil sikkert roe seg, naar du drikker, men jeg skal love deg at de kommer sterkere tilbake igjen, naar du blir edru. Og morgenen etter, faar du ekstra bonusene, som kalles fyllesyke og bondeanger. En forferdelig Kvalme, oppkast og hoderverk, kombinert med alt det dumme du sa og gjorde. Jeg har vaert saa syk noen ganger, at jeg var sikker paa, at jeg laa for doeden. Saann blir du etter foerste kvelden, men forsetter du, saa forsvinner disse fysiske ubehagene, men da kommer en annen jaevel, om morgenene, som er mye verre. Tynnslitte nerver, som blir verre til lengre du gaar. Den foerste kvelden, blir du i kjempeform, kanskje dritings, paa en halvliter brennevin, freks og etter tre uker, maa du ha en halvliter brennevin, om morgenene, bare for aa komme deg i harmoni. Men da er det slutt paa, kjempeformen og hei og haa, saa goey, da er du blitt helt amoebe. En alkoholiker, sa en gang til meg, fyllesyke, det finnes ikke noen verre syke, en den. Saann er det aa gaa paa fylla, hoertes det fristende ut? Endret 16 timer siden av Karltorbj 1
Letterboxd Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Det er nå så mange kommentarer at jeg ikke kan svare på alle (beklager). Her er mer info: - Jeg vil spesifikt prøve hedonisme fordi jeg ikke får hjelp fra helsevesenet. Så la oss ikke diskutere helsevesenet og psykologer, men fokusere på det faktiske spørsmålet tråden handler om. Hjelp meg å velge ett trygt land og tips for å velge hotell og ha god flyreise - Jeg er mest interessert i å besøke Japan og Korea men er redd for å rote meg bort og få panikk. Jeg reiser alene så ingen kan hjelpe meg om jeg mister passet eller mobilen - Etter å ha tenkt over det er jeg villig til å bruke enda mer penger hvis det er flere stjerners hotell med frokost, middag, kveldsmat (vil helst ha all mat inkludert så jeg slipper å spise ute - hvordan finner jeg hotell med inkludert frokost, middag og kveldsmat?) gym, svømming, alt inkludert, etc. Bryr meg ikke om penger mer, det er jo ikke noe gøy jeg vil bruke det på eller spare til uansett
robertaas Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Det du trenger er kanskje å oppleve noe helt forskjellig siden du sier du aldri har hatt ferie. Et helt forskjellig miljø kan både få deg på helt andre tanker og det kan også gi deg ny innsikt i og lar deg sette mer pris på miljøet hjemme som du er vant med. Man blir lett "husblind" for hvor mye som er bra i Norge og tar det som en selvfølge. Japan og Sør-korea er er veldig trygge steder å reise til. De er veldig bundet av regler og korrekthet. Om man gjør litt research er det lett å oppleve mye spennende der. Om du ønsker mye inkludert så kan jeg anbefale Club Med. Det var de som oppfant konseptet "all inclusive" og har i tillegg til god mat og underholdning også inkludert noen utflukter, sport og trening i alt fra scenekunst til akrobatikk. De har også noen resorter kun for voksne. De har resorter rundom i hele verden og jeg har vært på flere av dem. Om de er et sted så vet man at de har den beste stranden, den beste maten og mest liv. Det er teknisk umulig å kjede seg der. Ja, jeg er inni der et sted. Club Med ved Grace Bay Beach som ofte er med på lister over verdens beste strender.
skaftetryne32 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Letterboxd skrev (15 timer siden): Jeg hater livet. Aldri vært på ferie, drukket alkohol eller røyket. Har lyst å dra på ferie til et sted der kan bedøve megselv å glemme hvor mye jeg hater livet ved å drikke og røyke og svømme i basseng hver dag. Hvordan vil noe av dette bidra til å gjøre livet ditt bedre? Om du vil prøve alkohol så får du en sekspakke med pils eller rusbrus på butikken, men det er ikke noe som kommer til å hjelpe deg, det bedøver ikke det forsterker det du allerede opplever, og det er ingen grunn til å reise for det, røyking av tobakk er fullstendig meningsløst ,det er bare vanedannende og ubehagelig, det er sånt man begynner med fordi man er ung dum og lett påvirkelig, skal du røyke noe så røyk i det minste noe som er ålreit, men seriøst ikke røyk noe, det er idiotisk. Har du egentlig prøvd noen av forslagene du er blitt gitt over de siste årene, har du søkt noen form for alternativ behandling? Det er hva du burde gjøre, jeg er ikke spesielt fristet til hjelpe deg med denne leaving las vegas inspirerte ferien din, men personlig liker jeg Amsterdam, eller Nederland generelt, det er trygt sikkert og i Europa, prisene er fullt overkommelige, det er mange trivelige barer, puber coffeshops å hospitser der en kan treffe folk, i tillegg er det fullt mulig å leve bittelitt mer "hedonistisk" enn i Norge. Og lgbtq blir ikke heiset opp i mobil kraner heller, så det er en fordel. Basseng blir litt vanskeligere.
Milhouse85 Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden Gosh! For en tråd. Altså, du "hater livet". Du har aldri drukket, røyket, vært på ferie - samtidig som du (slik jeg leser det) sliter psykisk. Du ønsker å flykte alene ut av landet; i et slags desperasjon av "gi faen" - der du vi ta tilbake mye av det du føler du har "tapt", i et slags forsøk på å vinne tilbake livet. Eller.... ka faen? Jeg skjønner lite av dette. Derimot; er det helt ulogisk å anbefale denne stakkars personen å reise helt alene til et helt fremmed kontinet. Jada, for oss som har reist en del kan det høres ut som Japan og Sør-Korea er tipp-topp. Men det blir som å hoppe etter Wirkola. En så til de grader ukjent kultur, det språklige utfordringer gjør det utfordrende å bli kjent med folk. Der man vil slite med å forstå de kulturelle kodene, samtidig som man blir helt overveldet av inntrykk; off. Uten så mye erfaring vil man høyst sannsynlig få angst av mindre. Dersom man reiser til kjente turistdestinasjoner, står folk i kø for å svindle slike enslige naive besøkende som deg. Uten reiseefaring, og uten så mye erfaring med promille i blodet - så vil de spotte deg på 200 meter avstand; og du er garantert i ren risikosone for faenskap du absolutt ikke vil bli utsatt for. Det er høyrisiko. For meg høres det ut som et all inclusive LGBTQ-cruice er midt i blinken! https://atlantisevents.com/ Og helt seriøst...! Noen ganger skulle jeg selv ønske jeg var en del av det skeive miljøet. Hver gang jeg har havnet på skeive steder etter en fuktig kveld på byen, er det helet makuløs hvor god stemning, hvor varme folk er, og hvor hyggelig genuint fine folk er mot hverandre. Noe du så godt som aldri ser ellers på "vanlige" klubber. Så jeg er overbevist om at disse cruicene er helt ypperlig for en hvilke-som-helst skeiv person. Men ærlig talt.... har du råd til 100 laken på fest og fyll. Har du råd til litt privat psykoterapi også! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå