Gå til innhold

"Den store utskiftningen" blir tatt opp i NRK

Anbefalte innlegg

Skrevet
a_aa skrev (54 minutter siden):

Det kan jeg dele troen på. Men det utelukker ikke at det å tilhøre en underklasse, med mindre å tape og høyere strafftoleranse, også kan korrelere med at man tar det man ikke får.

De voldtar ikke fordi de tilhører underklassen, men de andre faktorene jeg nevnte øker sjansen for at de tilhører underklassen. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hamglock skrev (35 minutter siden):

Alle dere som er negativ til innvandring, hva ønsker dere at Norge skal gjøre når det dukker opp en asylsøker som har et dokumentert beskyttelsesbehov for eksempel fra forfølgelse av myndighetene i sitt hjemland pga sin etnisitet? 

Hive de over til Sverige? Sende de på fly rett hjem til forfølgelse? Eller betale dyrt for å innlosjere og forsørge de i et tredjeland? 

Hva er et genuint beskyttelsesbehov og hvordan dokumenterer man det?

I går ble nyheten sluppet om at UD trekker statsborgerskapet til flere eritreere hvor det har vist seg at de faktisk støtter regimet de påstod de flyktet fra. Dette kommer selvsagt ikke som en overraskelse da asylinstituttet er lett å manipulere.  

Men for å svare på spørsmålet ditt: det beste og mest effektive er å huse asylsøkere og flyktninger i trygge tredjeland. De vi kan fastslå med høy grad av sikkerhet er personlig forfulgt, og som har spesielle behov dette tredjelandet ikke kan dekke, kan vi hente til Norge.

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (19 minutter siden):

De voldtar ikke fordi de tilhører underklassen, men de andre faktorene jeg nevnte øker sjansen for at de tilhører underklassen. 

Jeg skjønner. Du har allerede samlet inn alle de mest relevante fakta, gruppert dem, kjørt en multivariat regresjonsanalyse, og attpåtil kommet frem til et entydig svar med to streker under. Videre kunnskapsbygging rundt dette er altså helt unødvendig tidsspille.

Tillat meg å være litt skeptisk ;): Hva er ditt faktagrunnlag for ovenstående slutning? Referanse?

Endret av a_aa
  • Liker 2
Skrevet
a_aa skrev (2 timer siden):

Det er svar på ulike spørsmål. "Blir det mer kriminalitet i Norge?" har ett svar, mens "Hvem er de som utfører kriminalitet i Norge?" har et annet svar. Begge er interessante spørsmål, så lenge man greier å holde dem tilstrekkelig fra hverandre og forstå forskjellene :)

Aha, ja men det har du helt rett i!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...