Gå til innhold

SV vil gi 2 millioner til Islamsk Råd

Anbefalte innlegg

Skrevet
trn100 skrev (17 timer siden):

Den norske stat bruker 2,66 milliarder i 2025 til den norske kirke. Kutt ut galskapen og all mulig støtte støtte til denslags eventyr!

Tja, vi bør ta vare på mange av kirkene våre. Men det kan gjøres utenom statsbudsjettet. Kanskje via kultur budsjettet? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sv irriterer vettet av meg. 

Frir en masse til folk som har lite, sliter med noe, innvandrere og den gruppen der.

Misforstå meg rett, eg er veldig glad i Norges velferd, men den er truet om det brukes for mye. 

Det er bare til å se på årets valg. Oljefondet og Israel var ikkje så nøye siden stuntet ikkje virket.

Vi må stramme inn på tull så en kan øke støtten der det trengs.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Denne tråden har litt "folk eg ikkje lik ga eit smørbrød til nokon eg hater :(" energi.

Eg er forøvrig enig at religioner ikkje burde fråtse seg på norsk stat, men samtidig så er det mange tjenester her som me ynskje - f.eks begravelse og kirkegård som ganske lavthengende frukter.

Begravelse er for all del dyrt, men det og kirkegård er openbart ganske tungt subsidiert likevel. Det var gratis å begrave far min i kommunen han var bosatt i, men å begrave ham på kirkegård ved foreldrene sine kostet... hele 2000 kr. Det virker ganske billig i kontekst.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, DukeNukem3d said:

Er det ikke korrupsjon å ville gi særfordeler til grupperinger bare fordi de stemte på deg?

Nei, korrupsjon er hvis man lover å gi penger for en motytelse..

Dette er vel SV sin måte å komme seg ut av Gaza-krisen sin, akkurat som AP ga de noen valgløfter som ble brutt i det øyeblikket stemmeurnene stengte..

Uansett burde Islamsk råd klare seg ved hjelp av de ordinære bidragene til trossamfunn.

• Liker 1
Skrevet
Snylter skrev (Akkurat nå):

Nei, korrupsjon er hvis man lover å gi penger for en motytelse..

Dette er vel SV sin måte å komme seg ut av Gaza-krisen sin, akkurat som AP ga de noen valgløfter som ble brutt i det øyeblikket stemmeurnene stengte..

Uansett burde Islamsk råd klare seg ved hjelp av de ordinære bidragene til trossamfunn.

Motytelsen er at de ikke skal bråke så mye om brutt valgløfte og fortsette å stemme SV?

• Liker 3
Skrevet (endret)
leticia skrev (4 timer siden):

Idrettslag har stor nytteverdi for folkehelsen da. 

Absolutt, så derfor er det noe jeg vil prioritere over støtte til religion og overtro, som ofte kan være skadelig for folkehelsen. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 2
Skrevet
obygda skrev (2 timer siden):

Det blir fort veldig dyrere med f.eks begravelser,brylupp og bare det å ha en grav å gå til kan fort bli veldig dyrt. Det andre er at svært mange kirker i dette landet er kulturminner i seg selv. Jeg mener det er fornuftig å ta vare på kulturhistorien vi har. Selv om jeg ikke er personlig kristen erkjenner jeg verdien av å ta vare på kirkebygg og våre tradisjoner. Jeg tror vi får et dårligere samfunn om man bare kaster alt på havet. 

Kulturminner kan bli bevart over kulturminnebudsjettet. Bryllup får folk bekoste selv, mens vi kan opprette støtteordninger for begravelser til de fattigste. 

Milliardene vi sparer på å fjerne religionsstøtten kan feks. gå til psykiatrien, som er skremmende underfinansiert. 

Dessverre er det ikke mange som ser verdien i et godt psykiatrisk tilbud til de sykeste ... 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Religion skal ikke motta statsstøtte. De får nok fra sine egne medlemmer som er interesserte eller pengegaver. Dette føyer seg bare inn i selvmotsigende idioti som er kjent hos SV fra før, som når de var MOT kirken men FOR kvinnelige prester. MOT religion men FOR islam fordi det representerer mangfoldet. Inkonsekvens og selvmotsigelser. Har SV stilt krav om at homofile må få gifte seg i moskeene for den statssøtten de krever?

Endret av Morromann
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...