peradahl Skrevet fredag kl 12:52 Forfatter Skrevet fredag kl 12:52 Gikk som et skudd. ChatGPT sier at ion at nr 2 og 4 spruter diesel så mistes trykket. Nr 1 og 3 kom det dråper ut fra. Hva tenker du?
Zepticon Skrevet fredag kl 12:53 Skrevet fredag kl 12:53 TS: Lukter det diesel/drivstoff fra eksosen? Er vanskeligere å sjekke om den får fuel på diesel siden det ikke er tennplugger å skru ut, og dysene er vell mye jobb. Om den går på startgass skal den ha komp, så da må du evt sjekke hvorfor den ikke får diesel. Er alle sensorer koblet riktig?
freedomseeker Skrevet fredag kl 13:09 Skrevet fredag kl 13:09 Merkene på reima som er uvesentlige, det viktigste er at når motoren står i TDC så skal både kamaksel og veiv kunne låses med pinnene i de originale låsehullene. 1
Habla Møberg Skrevet fredag kl 19:32 Skrevet fredag kl 19:32 Zepticon skrev (6 timer siden): Sto i første post bytte av dieselfilter. Da må man gjerne lufte for å fylle systemet. åhh. oppfattet ikke at han gjorde det samtidig. Det er kanskje ikke det beste å gjøre. Litt sent å si nå kanskje, men skal man styre med slike servicer er det et triks å ta 1 ting om gangen, så man reduserer antall feilkilder
likferd Skrevet fredag kl 22:20 Skrevet fredag kl 22:20 (endret) 9 hours ago, peradahl said: Gikk som et skudd. ChatGPT sier at ion at nr 2 og 4 spruter diesel så mistes trykket. Nr 1 og 3 kom det dråper ut fra. Hva tenker du? To dyser blir ikke spontantødelagt av seg selv uten at motoren har kjørt mens du bytter regreim. Sjansen for det er mikroskopisk. Gikk motoren før du byttet reim, og den ikke går etter du har byttet reim, er det overveldende sikkert at timingen er feil, eller noe annet relatert til byttet av reim. Dobbel og trippelsjekk. Endret fredag kl 22:21 av likferd 1 1
Maskinfører Skrevet søndag kl 14:42 Skrevet søndag kl 14:42 Muligens feiljustert dieselpumpe/kam muligens kamsensor ?
peradahl Skrevet søndag kl 15:11 Forfatter Skrevet søndag kl 15:11 Habla Møberg skrev (På 21.11.2025 den 13.33): Skjønner ikke hvorfor du holder på med dysene. Motoren gikk jo før du byttet regreimen? Eller? Gikk som et skudd. Hva tenker du om at dyser spruter diesel? Mistes trykket da?
peradahl Skrevet søndag kl 15:13 Forfatter Skrevet søndag kl 15:13 Maskinfører skrev (29 minutter siden): Muligens feiljustert dieselpumpe/kam muligens kamsensor ? Ikke pumpa. Den leverer bare høytrykk. Kamsensor står på plass og virket idet reg reim røyk. Ikke testet den nå. 1
Maskinfører Skrevet søndag kl 18:00 Skrevet søndag kl 18:00 peradahl skrev (2 timer siden): Ikke pumpa. Den leverer bare høytrykk. Kamsensor står på plass og virket idet reg reim røyk. Ikke testet den nå. Da veit jeg ikke 1
mobile999 Skrevet søndag kl 18:38 Skrevet søndag kl 18:38 (endret) peradahl skrev (3 timer siden): virket idet reg reim røyk Eh, dette kan jeg ikke huske at du har skrevet noe om tidligere. Her er vel årsaken til at motoren nå ikke starter. Endret søndag kl 18:40 av mobile999 3
Trestein Skrevet søndag kl 19:02 Skrevet søndag kl 19:02 Dra rundt motoren for hånd. Da skal den komprimere 2 ganger pr omdreining. Da er det kompresjon. Er timing helt sikker? Klassiske er at diesel sprøytes inn 360grader feil. Da går den ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå