Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reg reim skiftet. Starter ikke. Peugeot 406


peradahl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk som et skudd. ChatGPT sier at ion at nr 2 og 4 spruter diesel så mistes trykket. Nr 1 og 3 kom det dråper ut fra. Hva tenker du? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS: Lukter det diesel/drivstoff fra eksosen? Er vanskeligere å sjekke om den får fuel på diesel siden det ikke er tennplugger å skru ut, og dysene er vell mye jobb.

Om den går på startgass skal den ha komp, så da må du evt sjekke hvorfor den ikke får diesel. Er alle sensorer koblet riktig?

Skrevet
Zepticon skrev (6 timer siden):

Sto i første post bytte av dieselfilter. Da må man gjerne lufte for å fylle systemet.
 

åhh. oppfattet ikke at han gjorde det samtidig. Det er kanskje ikke det beste å gjøre. Litt sent å si nå kanskje, men skal man styre med slike servicer er det et triks å ta 1 ting om gangen, så man reduserer antall feilkilder 

Skrevet (endret)
9 hours ago, peradahl said:

Gikk som et skudd. ChatGPT sier at ion at nr 2 og 4 spruter diesel så mistes trykket. Nr 1 og 3 kom det dråper ut fra. Hva tenker du? 

To dyser blir ikke spontantødelagt av seg selv uten at motoren har kjørt mens du bytter regreim. Sjansen for det er mikroskopisk. Gikk motoren før du byttet reim, og den ikke går etter du har byttet reim, er det overveldende sikkert at timingen er feil, eller noe annet relatert til byttet av reim. Dobbel og trippelsjekk.

Endret av likferd
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Habla Møberg skrev (På 21.11.2025 den 13.33):

Skjønner ikke hvorfor du holder på med dysene. Motoren gikk jo før du byttet regreimen? Eller?

Gikk som et skudd. Hva tenker du om at dyser spruter diesel? Mistes trykket da?

Skrevet
Maskinfører skrev (29 minutter siden):

Muligens feiljustert dieselpumpe/kam muligens kamsensor ? 

Ikke pumpa. Den leverer bare høytrykk. Kamsensor står på plass og virket idet reg reim røyk. Ikke testet den nå. 

  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
peradahl skrev (3 timer siden):

virket idet reg reim røyk

Eh, dette kan jeg ikke huske at du har skrevet noe om tidligere. Her er vel årsaken til at motoren nå ikke starter.

Endret av mobile999
  • Liker 3
Skrevet

Dra rundt motoren for hånd. Da skal den komprimere 2 ganger pr omdreining. Da er det kompresjon. 

Er timing helt sikker? Klassiske er at diesel sprøytes inn 360grader feil. Da går den ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...