Gå til innhold

Tromsø, der mistet dere retten til å le!

Snylter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem under 60 går med brodder? Er du norsk må du klare å hente deg inn hvis du sklir og nesten går på trynet. Noen tap er naturligvis akseptabelt, og ved å gå på snørra gir du andre glede på grå vinterdager. 

IMG_4813.jpeg.e4274a3637283c7ac7e1c66bd200ecfd.jpeg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
leticia skrev (18 timer siden):

Jeg liker egentlig snø godt, men ikke kulda  som følger med 😄

Grunnen til at vi innførte en grense på -25°C der jeg jobber. Kaldere enn det, og vi blir hjemme.

Bilde fra februar 2021. Du vet det er kaldt ute når motoren høres ut som den har lyst til å stoppe mens du kjører.
Girspaken kjentes ut som å bytte gir nedi en eplekake, og selv strekene på dashbordskjermen hang igjen når de endret seg.

_Bilde0269_2.jpg

• Liker 2
Skrevet (endret)
Snylter skrev (1 time siden):

Siste 13 mnd var største snødybde i Tromsø 120cm den 13. januar..

Det var faktisk målt ca 8 meter snøfall i fjor. men det komprimeres og tiner mye under vinterstormer.

I dag er det 71cm

Endret av leifeinar
Skrevet
leifeinar skrev (48 minutter siden):

Det var faktisk målt ca 8 meter snøfall i fjor. men det komprimeres og tiner mye under vinterstormer.

I dag er det 71cm

Oppe på værvarslinga midt på Tromsøya:

• Torsdag: 23 cm
  • Fredag: 35 cm
  • Lørdag: 48 cm
  • Søndag: 72 cm

Likevel la det seg en halvmeter (på øyemål = ca knehøyde) i oppkjørselen min natt til lørdag og etter å ha fjernet det så la det seg en ny halvmeter natt til søndag.

Men nå var det vel ikke snømengde som var utgangspunkt for tråden, men glatt føre og det har det jo vært selv om det ikke har vært unormalt mye snø. En halvmeter i døgnet er jo ikke så uvanlig her oppe i ekte vinterdeler av landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...