Gå til innhold

**** ta disse nazistene!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er det i det hele tatt en nazifest?
Og hvorfor?

Kjenner folk som er og har vært på denne festivalen som forteller en helt annen historie om hvordan denne festivalen har blitt svartmalt av antirasistisk senter..

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
22 minutes ago, aklla said:

Men er det i det hele tatt en nazifest?
Og hvorfor?

Kjenner folk som er og har vært på denne festivalen som forteller en helt annen historie om hvordan denne festivalen har blitt svartmalt av antirasistisk senter..

Trur denne artikkelen gjer litt meir detaljer generelt, men eg er ikkje involvert nok til å ha meininger her, ei har eg planer om å prøve grave opp musikken for å vurdere sjølv.

https://filternyheter.no/norsk-black-metal-profil-synger-med-nazi-band-dette-er-ikke-bra-sier-mayhem-sjefen/

• Liker 1
Skrevet

Altså jeg har lite innsyn i det miljøet annet enn via de bekjente, som på ingen måter er nazister. 

Musikken er ikke min smak heller. Har lite personlig grunnlag men syntes det var verdt å nevne.

• Liker 1
Skrevet

«Som mine forfedre før meg er jeg klar til å spille blod / Undermenneske-parasitter – tiden er inne for at dere skal smake mitt stål», heter det i en av tekstene til det nazistiske metalbandet Goatmoon, som er annonsert som hovedattraksjon på en høyreekstrem festival på Østlandet denne helga.

Det finske bandet, som utilslørt dyrker «Det tredje riket» og har bånd til voldsfremmende nazistiske grupper, har utgitt sanger om blodig rasekrig og at «et triumferende arisk imperium» skal reise seg fra asken etter et nytt «holocaust», at «ariske» innfødte står klare til å nedkjempe «niggere» og «forrædere alliert med feil blodslinjer».

En annen av de annonserte artistene på helgens arrangement, norske «Likvann» fra Løten, hilser sine følgere i sosiale medier med «Heil og sæl!», Vidkun Quislings foretrukne hilsen i Norge under andre verdenskrig.

[...]

Filter Nyheter vet imidlertid at nynazist-veteranen Roger Johan Brun (50) i mange år har vært en hovedperson.

[...]

I 2024 fulgte Filter Nyheter med i sanntid da Brun inviterte yngre høyreekstremister og andre involverte i Norway Crew inn i ulike nazistiske kanaler på plattformen Telegram, der han kalte seg «Scandinavian Explorer» mens han promoterte hvit-makt-musikkmiljøet.

https://filternyheter.no/filter-avslorer-dette-er-mennene-bak-nazi-festivalene-pa-ostlandet/

Eg trur du må sjå litt på disse vennene dine igjen, @aklla, om dei egentlig ikkje er nazister. Forhåpentligvis er dei vel berre brukbare idioter i stedet... 😃

• Liker 3
Skrevet

Vel, dette suger. Er ikke verdens største Mayhem-fan, men Chimaira, som Maniac synger på, er den skiva jeg liker best.

Vi mister mange helter for tiden. Man får liksom den samme følelsen når man får vite at en bekjent har fått kreft. I dette tilfellet er det kreft for forstanden. Jeg skriver dette som en som før i tiden, lykkelig uvitende, avblåste disse nazibanda som noe som alltid ville være ekskludert av massene, og dermed noe som ikke var verdt å gjøre noe big deal over.

Jeg tok feil. Og det er fordi vi ikke hadde et sterkt nok mentalt immunforsvar mot hendelser som 9/11 og dets bølgeeffekter. Det vestlige samfunnet har fremdeles ikke klart å komme over det traumet der...

Pluss det at black metal alltid har vært en slags trygghetssone for edgy utfoldelse, der "alt er lov og intet er tabu", så naturligvis er det lettere å lure med seg nye rekrutter.

Og jeg skjønner. Tilhørigheter og sammenkomster der alt er lov og intet er tabu kan for enkelte få verden til å virke mindre deprimerende og undertrykkende.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...