Karltorbj Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden jjkoggan skrev (36 minutter siden): Jeg var nettopp i Mexico og kjenner godt hva du snakker om. Faktumet at noe er usynlig til vitenskap gjør det ikke sant, men heller umulig å bevise/motbevise. På andre hånd burde det være mulig å bevise hvorfor vi produserer DMT Det er underlig, det er det. Det er som vi har faatt en lindring, til reisen, baade naar vi kommer og naar vi gaar.
Subara Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Her tar du fullstendig feil på minst to måter. 1. Det er da ekstremt mange måter religion kan, og har medført lidelse for mennesker, så å si "ingen skade skjedd" er beviselig feil. 2. Du gjør den vanlige tankefeilen at det er den kristne himmel eller ingenting, etter døden, men hvis du først skal tro på ting uten bevis er det da uendelig mange muligheter. En himmel jeg ville trives bedre med, er en hvor alle overtroiske som tror på ting uten gode bevis, ikke slipper inn. Så kanskje du havner i denne gudenes helvete av din tro. Ingen skade skjedd på individnivå for en troende som ikke tviler. Jeg snakker ut i fra kristendommen, da det er den religionen jeg kjenner best, og litt i forsvar for mine kristne venner som er moderate kristne. Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Feil igjen. Selv i følge den kristne Bibel var det mange andre som sto opp fra de døde, og så har du alle andre religioner, bl.a. de som tror på reinkarnasjon. Og det er uansett ingen rasjonelle grunner til å tro at Jesus gjorde det. Mest sannsynlig det hjernen din gjør når den har vært i stor mangel på oksygen, og fyller inn ting du tror. Det var interessant, hvilke andre stod opp fra de døde i Bibelen? Jeg har ikke lest Bibelen, bare fått med meg bruddstykker av den. Liker å assosiere og tolke fritt etter eget erfaringsgrunnlag og fantasi, som ikke er basert på vitenskap. Jesusfiguren synes jeg er vanskelig å tro på. Capitan Fracassa skrev (1 time siden):. Mest sannsynlig det hjernen din gjør når den har vært i stor mangel på oksygen, og fyller inn ting du tror. Kvinnen i artikkelen trodde hun så engler, men vet ikke om hun hadde en tro i fra før. Ellers ikke rart hvis enkelte blir religiøse i en situasjon der de svever mellom liv og død.
Capitan Fracassa Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Subara skrev (58 minutter siden): Ingen skade skjedd på individnivå for en troende som ikke tviler. Det er fortsatt en påstand som er helt feil. Det er utallige kristne som har levd ulykkelige liv fordi sekten deres har nektet dem samvær med familie, eller fordi Bibelen fordømmer de fordi de feks. er homofile. Og det har skjedd enormt mye skade på individnivå for alle som har blitt fordømt og forfulgt av disse troende som ikke tviler. Og det er stor skade på individnivå hvis det finnes en gud, og hun hater kristne. Subara skrev (1 time siden): Det var interessant, hvilke andre stod opp fra de døde i Bibelen? Tja, det morsomste eksempelet (men langt fra eneste) er fra Matteus-evangeliet, om hva som skjedde da Jesus døde på korset: "Gravene åpnet seg, og kroppene til mange hellige som var sovnet inn, ble reist opp. Etter Jesu oppstandelse gikk de ut av gravene og kom inn i den hellige byen, hvor de viste seg for mange." I følge Matteus var det altså en ren zombie-invasjon. Subara skrev (1 time siden): Jeg har ikke lest Bibelen, bare fått med meg bruddstykker av den. Ja, det hjelper godt for å holde på troen. Den kanskje viktigste grunnen til at kristne blir ateister, er at de leser Bibelen, og ser alle motsetningene og feilene, i tillegg til hvor horribelt urettferdig og grusom gud er. Subara skrev (1 time siden): Liker å assosiere og tolke fritt etter eget erfaringsgrunnlag og fantasi, som ikke er basert på vitenskap. Da virker det ikke som om du bryr deg særlig om det du tror på er sant. Subara skrev (1 time siden): Jesusfiguren synes jeg er vanskelig å tro på. Der er vi to. I tillegg til det totalt ulogiske i at dette skulle være offer for våre synder, så oppfylte ikke Jesus en enste av Messias-profetiene fra GT selv om du tror på evangeliene, så det er ingen grunn til å tro han er guddommelig. Subara skrev (1 time siden): Ellers ikke rart hvis enkelte blir religiøse i en situasjon der de svever mellom liv og død. Nei sikkert ikke. For min del er det viktigere at noe er sant enn en trøst. 2
PÃ¥inter Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden «Gravene åpnet seg, og kroppene til mange hellige som var sovnet inn, ble reist opp. Etter Jesu oppstandelse gikk de ut av gravene og kom inn i den hellige byen, hvor de viste seg for mange." Tydeligvis mange vitner da, kanskje ikke så rart kristendommen har vokst seg så stor?!
Maabren Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 51 minutes ago, PÃ¥inter said: «Gravene åpnet seg, og kroppene til mange hellige som var sovnet inn, ble reist opp. Etter Jesu oppstandelse gikk de ut av gravene og kom inn i den hellige byen, hvor de viste seg for mange." Tydeligvis mange vitner da, kanskje ikke så rart kristendommen har vokst seg så stor?! Zombier allereie i år 33 alså...ikkje rart det er så mange spill som har ei eller anna form for zombier som er både pågåande og plagsomme... 1
tsetsefluen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden @PÃ¥intergreit nok. Men hvis kristendommen ble så populær, hvorfor ble de da forfulgt? Skulle det ikke være mer logisk at fienden trakk seg unna i frykt når haugevis av døde kommer opp fra gravene sine?
jjkoggan Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden tsetsefluen skrev (12 minutter siden): @PÃ¥intergreit nok. Men hvis kristendommen ble så populær, hvorfor ble de da forfulgt? Skulle det ikke være mer logisk at fienden trakk seg unna i frykt når haugevis av døde kommer opp fra gravene sine? Ikke hvis de så ut og oppførte seg som normale mennesker i god helse.
Capitan Fracassa Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden PÃ¥inter skrev (7 timer siden): «Gravene åpnet seg, og kroppene til mange hellige som var sovnet inn, ble reist opp. Etter Jesu oppstandelse gikk de ut av gravene og kom inn i den hellige byen, hvor de viste seg for mange." Tydeligvis mange vitner da, kanskje ikke så rart kristendommen har vokst seg så stor?! Tydeligvis ikke ett eneste vitne utenom den anonyme forfatteren av Matteus-evangeliet. Hadde dette vært noe mer enn en røverhistorie funnet på av denne ene forfatteren, ville vi ha lest om det i de andre evangeliene, i Josephus og utallige andre romerske kilder. Men ja, kanskje ikke så rart at kristendommen har vokst seg stor, når det finnes mennesker som tror på absolutt hva som helst, bare det står i en bok. 1
Capitan Fracassa Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden tsetsefluen skrev (5 timer siden): @PÃ¥intergreit nok. Men hvis kristendommen ble så populær, hvorfor ble de da forfulgt? Skulle det ikke være mer logisk at fienden trakk seg unna i frykt når haugevis av døde kommer opp fra gravene sine? Det at kristendommen ble forfulgt er en myte uten særlig historisk innhold, med et tre helt spesifikke kortvarige unntak som varte i tilsammen 10-15 år, fram til den fikk spesiell status av Konstantin tidlig på 300-tallet. Den virkelige forfølgelsen startet først etter dette, da de kristne kunne begynne å utrydde både andre varianter av kristendom og andre religioner. 1
PÃ¥inter Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden tsetsefluen skrev (7 timer siden): Men hvis kristendommen ble så populær, hvorfor ble de da forfulgt? Skal vi se på profetien: Alle som vil leve et gudfryktig liv i troen på Kristus Jesus, skal bli forfulgt. Ja, salige er dere når de for min skyld håner og forfølger dere, lyver på dere og snakker ondt om dere på alle vis.
sofiemyr Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvis noen kan overbevise meg hvorfor en ørkengud i midtøsten skal definere hvordan vi skal leve nærmest på andre siden av kloden flere tusen år etter den visstnok skal ha vist seg for èn mann som bestemte seg for å lede an en utvandring av slaver fra Egypt til vestbredden... vel - DA kan vi ha en fruktbar diskusjon Og før noen av dere drar Jesusen inn i dette - start med starten og prøv - bare prøv - å tenk logisk 🙏
PÃ¥inter Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) sofiemyr skrev (21 minutter siden): DA kan vi ha en fruktbar diskusjon Og før noen av dere drar Jesusen inn i dette - start med starten og prøv - bare prøv - å tenk logisk 🙏 Du ønsker en fruktbar diskusjon med den innstillingen til dine meningsmotstandere? 🤭 Endret 48 minutter siden av PÃ¥inter
Karltorbj Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden PÃ¥inter skrev (58 minutter siden): Skal vi se på profetien: Alle som vil leve et gudfryktig liv i troen på Kristus Jesus, skal bli forfulgt. Ja, salige er dere når de for min skyld håner og forfølger dere, lyver på dere og snakker ondt om dere på alle vis. Den profetien er jo selvoppfyllende. Den oppfyller dere lett, med toskeskapen deres.
sofiemyr Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden PÃ¥inter skrev (29 minutter siden): Du ønsker en fruktbar diskusjon med den innstillingen til dine meningsmotstandere? 🤭 Etter å ha vært dedikert medlem av en kristen menighet og forkynner i over 20 år av mitt voksne liv - ja! Gi meg logikk - ikke tro 2
Capitan Fracassa Skrevet 19 minutter siden Skrevet 19 minutter siden PÃ¥inter skrev (1 time siden): Skal vi se på profetien: Alle som vil leve et gudfryktig liv i troen på Kristus Jesus, skal bli forfulgt. Dette er da enkelt beviselig ikke sant. Dette sier jo at absolutt alle gudfryktige kristne har blitt forfulgt, inkludert alle gudfryktige paver, prester og andre, noe som åpenbart ikke er sant. Hvorfor sammenligninger du ikke bibelpåstandene dine med virkeligheten før du kommer med dem?
PÃ¥inter Skrevet 3 minutter siden Skrevet 3 minutter siden sofiemyr skrev (18 minutter siden): Etter å ha vært dedikert medlem av en kristen menighet og forkynner i over 20 år av mitt voksne liv - ja! Gi meg logikk - ikke tro Du ber en troende om å legge til side troen og bytte den ut med logikk? Hva fikk deg til å begynne å tenke «logisk»?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå