Spillredaksjonen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Valve avduket stuekonsoll, kontroller og nye VR-briller Les hele saken på Gamer.no»
Lostfields Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Det er det her som er Microsoft sin konkurrent! 1
Feenyx Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden joandreas skrev: Sukk. Helt enig, den subben er et søppelsted fyllt med søppelfolk. Du trenger ikke ta det med hit.
LarZen Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Kjipt at det er bare 8Gb VRAM. Og enda mer kjipt er at av en eller annen grunn så selges ikke Valve sine produkter i Norge. Vet en kan kjøpe import utgave av Steam Deck på Elkjøp men prisen er deretter også….
Iki Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Må ærlig talt si at selve konsollen skuffer litt når det kommer til tv bruk. Grafikkortet er ikke spesielt kraftig, så den yter dårligere enn en ps5. Når den blir dyrere så blir det litt for svakt. Bruker man den til eldre spill, eller lavere oppløsning enn 4k, så vil den sikkert fungere greit. VR brillene derimot ser ekstremt lovende ut. Der har dem gjort absolutt alt rett.
Enceladus Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Spiller det egentlig noen rolle at konsollen ikke er kraftigere enn en ps5? Bruk en PC istedenfor da og installer SteamOS på den! Formfaktoren derimot er avgjørende for min del. Dette blir nok reise–PCen som jeg har trengt i åresvis. Den er tiny! Men fortsatt kjempekraftig! Skjerm til konsoll pcen blir VR brillene, som dessuten er en konsoll\pc i seg selv! Dette er drømmen min som går i oppfyllelse. Nå slipper jeg å kjøpe den laptoppen som jeg har utsatt i alle år haha! Og mye kraftigere stasjonær har jeg uansett hjemme. Ellers blir det å mase på elkøp etc for å ta alt dette inn, eller importere via venner i Sverige og Danmark. Men Valve har enda ikke avslørt kronen på verket her! Følg med i dagene\vekene fremover, kanskje på Game Awards Endret 10 timer siden av Enceladus
Nimrad Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Hmmm... Som Steam Deck-eier hadde jeg håpet på litt mer aggressiv prising av denne konsollen. Dårligere og dyrere enn PS5 er ikke det jeg hadde forventet etter Steam Deck prisingen. Formfaktoren er jo fin, men det betyr jo også at du kjøper en PC som du ikke kan oppgradere, så noe av fordelene forsvinner jo. Hadde den i det minste hatt thunderbolt med eGPU-støtte...men nei... Og SD-kort for lagring..? Digger kontrolleren, da! Jeg har spilt Heroes of Might and Magic III, Civ III og flere andre strategispill på Steam Deck og det funker helt ypperlig! 2 1
phraze Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Jeg har så lyst på denne.. har ikke PC lenger og kunne tenkt meg en sånn liten sak kun for å spille indie og Early Access spill. Årsaken til at Valve ikke leverer hardware i Norge er pga reklamasjonsretten på 5 år. De nekter å reparere ting kostnadsfritt i 5 år. Det var hvert fall det som var årsaken da første Steam kontroll kom til landet og jeg selv jobbet i bransjen. De ville ikke ha avtale med bedriften jeg jobbet i pga dette.
Indifference Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Dette utelukker Half-Life 3 nyheter, eller det et slags lite håp ennå for 18.-19. november?
bubba477 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Rar hardware som få kommer til å kjøpe og det er ikke tilgjengelig i Norge? Meh. Ingen HL3 heller så dette var ikke mye å rope hurra for. Har man en pc trenger man ikke dette her.
Enceladus Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 1 minute ago, Indifference said: Dette utelukker Half-Life 3 nyheter, eller det et slags lite håp ennå for 18.-19. november? Ville vært en dårlig idé å annonsere HL3 sammen med all denne hardwaren, det ville tatt bort mye av fokuset. Jeg tror vi får se Half Life spillet på Game Awards. Det sies at spillet er ferdig.
Enceladus Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 6 minutes ago, bubba477 said: Rar hardware som få kommer til å kjøpe og det er ikke tilgjengelig i Norge? Meh. Ingen HL3 heller så dette var ikke mye å rope hurra for. Har man en pc trenger man ikke dette her. Du er rar 😉
Sjørøver Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Feenyx skrev (7 timer siden): joandreas skrev (8 timer siden): Sukk. Ekspander Helt enig, den subben er et søppelsted fyllt med søppelfolk. Du trenger ikke ta det med hit. Summerer ikke det opp reddit som helhet? Litt skuffet over at det ikke er wifi 7: https://store.steampowered.com/sale/steammachine
Sjørøver Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Enceladus skrev (10 minutter siden): Ville vært en dårlig idé å annonsere HL3 sammen med all denne hardwaren, det ville tatt bort mye av fokuset. Jeg tror vi får se Half Life spillet på Game Awards. Det sies at spillet er ferdig. Lag en HL3 bundle med Steam Machine, print penger. https://x.com/Damac1214TNITE/status/1988679061804392803?s= 20 https://x.com/Damac1214TNITE/status/1988679061804392803?s=20 https://x.com/Damac1214TNITE/status/1988679061804392803?s=20
gusronk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 4 hours ago, phraze said: Jeg har så lyst på denne.. har ikke PC lenger og kunne tenkt meg en sånn liten sak kun for å spille indie og Early Access spill. Årsaken til at Valve ikke leverer hardware i Norge er pga reklamasjonsretten på 5 år. De nekter å reparere ting kostnadsfritt i 5 år. Det var hvert fall det som var årsaken da første Steam kontroll kom til landet og jeg selv jobbet i bransjen. De ville ikke ha avtale med bedriften jeg jobbet i pga dette. Det er ikke 5 års reklamasjonsrett på varer sendt til Norge. Hadde vi vært EU medlem kunne vi bestilt direkte fra Valve, betalt VAT i Nederland. Valve kan trekke fra VAT, legge på frakt og sende til Norge. Da betaler vi MVA og toll gebyr ved ankomst.
gusronk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 5 hours ago, Nimrad said: Hmmm... Som Steam Deck-eier hadde jeg håpet på litt mer aggressiv prising av denne konsollen. ? Hva er prisen? Kan være alt fra $500 til $1000 Noe lik ytelse som 7640U og 7600M. 16GB SO-DIMM RAM, 512GB SSD og 8GB VRAM. $600 + sales tax uten controllere. D.v.s. minimum 9000kr. Mest sannsynlig 9900kr.
gusronk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 3 hours ago, Enceladus said: Jeg tror vi får se Half Life spillet på Game Awards. Hvorfor? Valve har Steam. De kan reklamere for spillet der og flere millioner vil se det enn de få tusen som ser Game awards
Nimrad Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden gusronk skrev (19 minutter siden): ? Hva er prisen? Kan være alt fra $500 til $1000 Noe lik ytelse som 7640U og 7600M. 16GB SO-DIMM RAM, 512GB SSD og 8GB VRAM. $600 + sales tax uten controllere. D.v.s. minimum 9000kr. Mest sannsynlig 9900kr. Vi vet ikke prisen, men de sa «dyrere enn en ordinær spillkonsoll», så det er naturlig å trekke konklusjonen at den blir dyrere enn PS5.
joandreas Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Tilsvarende pc er nok rundt 6-9 laken. Om noen i hele tatt kjøper noe mindre enn 9060 16 gb. Endret 3 timer siden av joandreas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå