Gå til innhold

Krenkesamfunnet og hylekoret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krig og fred skrev (5 timer siden):

Er du krenket over at andre er krenket? 

Nei ikke krenket med dritt lei av at mange er det over bagateller ! Man må se litt ut over sitt eget "jeg" og akseptere med romslighet at andre mener sterkt noe annet en deg selv ! Jeg er der at om jeg treffer på mennesker som mangler totalt denne evnen ? Jeg bare parkerer der totalt ! Overser de og støyen de lager !  Når jeg taper et valg ? Altså at mine verdier ikke rekker frem ? Da aksepterer jeg det, og tenker at dette må man rette opp til neste gang. Dette kalles demokrati, og uten slik tankegang slutter demokratiet å eksistere ! 

• Liker 3
Skrevet
31 minutes ago, Krig og fred said:

Nei, det gjør jeg ikke. Og din leseforståelse er som vanlig total fraværende. 

Nei, leseforståelsen min er helt fin, jeg bare leser det du faktisk skriver, ikke det du i ettertid hevder du mente.

Du starter med FrP på 90-tallet, som ble kalt rasister for å ville ha obligatorisk norskkurs. Så hopper du til dagens "anti-woke"-folk og sier at de egentlig bare er folk med forkastelige holdninger. Deretter illustrerer du poenget ditt med en Pegida-fyr på YouTube som du omtaler som "søppel-høyre". Og så avslutter du med at han er i samme gruppe som de som er "dypt bekymret for ghettotendenser".

Så hvis det var ikke poenget ditt, da bør du kanskje se litt på din egen leseforståelse.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
18 hours ago, Camlon said:

Du starter med FrP på 90-tallet, som ble kalt rasister for å ville ha obligatorisk norskkurs.

Ja, det stemmer. Et eksempel på at folk var på ville veier, og at politisk korrekthet som det da het, var noe man kunne irritere seg over. Med god grunn. 

Så hopper du til dagens "anti-woke"-folk og sier at de egentlig bare er folk med forkastelige holdninger. 

Ja, helt riktig. Folk som klager på at f.eks etniske minoriteter representeres i film og spill lurer ingen. 

Deretter illustrerer du poenget ditt med en Pegida-fyr på YouTube som du omtaler som "søppel-høyre". Og så avslutter du med at han er i samme gruppe som de som er "dypt bekymret for ghettotendenser".

Helt riktig. 

Du starter med å sammenligne Pegida i dag med FrP på 90-tallet, noe som er en absurd sammenligning.

Jeg har ikke sammenlignet Pegida med FRP på 90 tallet. 

Deretter omtaler du Pegida som "søppel-høyre"

Ja, de er søppel-høyre. 

til du ender opp med å sette folk som er "dypt bekymret for ghettotendenser" i samme kategori som Pegida-tilhengere som roper "muslimjævler".

Ja, basert på hva folk faktisk sier og mener. Jeg synes selv det er trist når hvite folk flytter fra nabolag, nabolaget jeg selv vokste opp i har nå veldig få hvite mennesker igjen. Forskjellen er at jeg ser ikke på disse forandringene som at "ISLAM ER UFORENLIG MED VESTLIGE VERDIER" eller "MUSLIMSK INVASJON AV EUROPA VILLET POLITIKK AV VENSTRESIDEN". Det gjør søppel-høyre, og det at du ikke anerkjenner dette gjør at jeg lurer på om du er av samme oppfatning selv. Siden du ble så krenket. 

de som har en legitim bekymring i samme kategori og gjør debatten umulig å føre på et saklig nivå.

Ah, ja. 'legitimate concerns'. Debatten kommer aldri til å føres på et saklig nivå, når den ene siden henter informasjonen sin utelukkende fra propagandaapparater på YouTube eller andre kilder som document og inyheter. I tillegg er det mange av disse folkene som er så bekymret, som selv ikke bor i områdene de omtaler. Som f.eks søppel-rasistene i Norges Demokratene, som sitter på Sørlandet og klager over alle muslimene i Oslo. 

Sorry, hvis man får meningene sine fra Paul Joseph Watson, Peter Sweden eller Candace Owens (som flere på dette forumet gjør) så tilhører du søppel-høyre og meningene dine er søppel.

Så hvis det var ikke poenget ditt, da bør du kanskje se litt på din egen leseforståelse.

Ikke skyld på meg fordi du har en fantasi som gjør at du lander på konklusjoner få andre ville. 

Endret av Krig og fred
  • Liker 1
Skrevet (endret)
7 hours ago, Krig og fred said:

Ja, basert på hva folk faktisk sier og mener. Jeg synes selv det er trist når hvite folk flytter fra nabolag, nabolaget jeg selv vokste opp i har nå veldig få hvite mennesker igjen. Forskjellen er at jeg ser ikke på disse forandringene som at "ISLAM ER UFORENLIG MED VESTLIGE VERDIER" eller "MUSLIMSK INVASJON AV EUROPA VILLET POLITIKK AV VENSTRESIDEN". Det gjør søppel-høyre, og det at du ikke anerkjenner dette gjør at jeg lurer på om du er av samme oppfatning selv. Siden du ble så krenket. 

Du skrev at de som er "dypt bekymret for ghettotendenser" er en del av søppel-høyre, ikke de som sier at "islam er uforenlig med vestlige verdier". Det er to helt forskjellige ting, så ikke prøv å ro deg vekk fra det du faktisk skrev.

Og nei, det er ikke i nærheten av å kalle noen for "muslimjævel". Norge er et sekulært samfunn, og det er legitimt å si at normer som "kvinner må dekke hår og hud", "må be fem ganger om dagen" og "må gifte seg med en muslimsk mann" ikke er forenlig med vestlige verdier, hvis målet er å unngå parallelle samfunn.

Ikke skyld på meg fordi du har en fantasi som gjør at du lander på konklusjoner få andre ville. 

Jeg spurte Gemini om du lagde en sammenligning, og den sa ja. 

https://gemini.google.com/share/c9314b2a7ab6

Er Geminis leseforståelse også totalt fraværende?

Endret av Camlon
  • Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (På 8.11.2025 den 14.39):

Gå tilbake 15-30 år og "woke" var noe man fort kunne irritere seg over. Jeg husker godt at FRP ble beskyldt for rasisme på 90 tallet, fordi de mente at det måtte bli obligatorisk for folk som kom til Norge å lære seg norsk. Språk er inngangen til ethvert samfunn sa de, og spesielt SV og Venstre under Halvorsen og Sponheim lot seg hisse opp over FRPs krav og kom med påstander og rasisme etc. Men, det er mange år siden den gang.

Når folk snakker om "woke" i dag, så er det ofte med skjulte motiver. Det hevdes at man kan bli undertrykket av woke, og at det er totalitært osv, men de som kommer med disse påstandene er ofte folk som mener at det er "woke" at man ikke kan si at folk med en annen hudfarge er underlegne, eller de har andre forkastelige holdninger. 

Når folk klager over woke, så ser jeg for meg han fyren her

Typisk søppel-høyre. Blir krenket av Greta Thunberg, tror ikke på "klimahysteriet", mener at alle kvinner som ikke vil ligge med de er horer og snakker om "kjøttmarket" som om det var en børs, blir irritert hver gang det er en reklame på tv som har mørkhudede personer, er blind for kriminalitet begått av hvite nordmenn men er "dypt bekymret" for "ghettotendenser" i Oslo eller på Østlandet, mener at alle muslimer er potensielle terrorister eller voldtektsmenn osv. osv. 

Det er jo en klassisk tankefeil. "Alle som er imot woke er rasister som lager apelyder mot innvandrere".

Det viser kun ditt behov for å plassere meningsmotstandere i bokser, her en rasismeboks.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...