Gå til innhold

Hvem er den nye Høyre lederen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er kanskje litt vanskelig for enkelte politikere å "by på seg selv" når de er søkkrike og lever i luksus - et liv på en annen planet sammenlignet med valige folk?

Søreide har vel ikke dette "problemet" ? Hun sa visst at hun neppe kommer til å betale formusskatt 🙂

Sylvi har forstått at det kan være et poeng å by på seg selv og vise sitt privatliv. Hun prøver i hvert fall.

Endret av lada1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
freedomseeker skrev (7 timer siden):

Søreide er på lik linje med Støre en hyperglobalist. Jeg misliker EU, men når en radikal innvandringspolitikk svekker produktiviteten og holder lønnsnivået for mange nede i gjørma, samtidig som dårlig næringspolitikk, i kombinasjon med innvandringspolitikken svekker kronen, blir euroen nesten det eneste alternativet. Med euroen kan ikke politikerne bare øke pengemengden etter eget ønske, og de tvinges til å opptre mer ansvarlig. Norge er allerede så tett integrert gjennom EØS at et EU-medlemskap knapt vil gjøre noen praktisk forskjell. Vi har tross alt allerede mistet kontrollen over naturressursene gjennom EØS avtalen.

(Før EØS kunne Norge gi Statoil automatisk eierandeler i oljeprosjekter. Etter EØS har vi ikke lov å gi norske selskaper særbehandling, og utenlandske aktører må behandles likt. Det samme gjelder i mineral- og kraftsektoren.)

Ja, det legger hun ikke skjul på heller. Det blir Erna II i stedet for en borgerlig tilnærming - noe landet virkelig trenger i disse urolige tider med krig i Europa og masseinnvandring av inkompatible velferdsmigranter fra MENA og Afrika.

Veldig synd at Høyre legger seg på samme linje som AP dvs. aktivt motarbeider et reelt folkestyre i Norge.
Innføring av nær 20.000 EU direktiv før norske lover og avgivelse av suverenitet til fremmede makter er ikke bare forakt mot folkeviljen (gjennom to ganger NEI), det er også i mot grunnloven.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg kjenner jeg like tanken på en politiker som ikke bretter ut om privatlivet eller viser frem sine skavanker for å virke folkelig. Søreide fremstår uhyre kompetent og intelligent, og jeg ønsker å høre hennes tanker og løsninger. Ikke se henne gjøre fjollete stunts for å "by på seg selv" og bli likt. 

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Skrevet
RookieNO skrev (På 6.11.2025 den 12.35):

Jeg har stort sett stemt AP, men jeg tror at vi fremover trenger en liten korreksjon mot høyre for å møte fremtidens utfordringer, uten at vi skal over i FrP land. Jeg tror Søreide, og kanskje Ola Svenneby, er de som skal til for å endre min stemme.

Jeg synes Svenneby er et godt valg som nestleder. Jeg tror han vil kunne utfylle Søreide på en fin måte og kan lære mye av en så rutinert og erfaren politiker som henne, og han kan forhåpentligvis hjelpe henne å revitalisere partiet, de andre kandidatene er litt for "establishment", partiet trenger å fornye seg.
Hun er litt for EU positiv(forsiktig sagt) for min smak, men jeg tror hun er godt valg som partileder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår på en måte tanken bak det trådstarter er ute etter, og i grunn enig i form av at jeg synes det er problematisk at gapet mellom "det virkelige liv" og livet til de som skal ta viktige beslutninger for alle virker til å bli større. Det ender ofte med at beslutningstakerne tar beslutninger som ikke får konsekvenser for seg selv, og da er det jo veldig lett å være idealist og mene hvordan verden skal være.

Men jeg tror samtidig man må være forsiktig med å ta alt man får servert i tradisjonelle eller sosiale media som god fisk. Det er et PR apparat bak alt man får servert fra offentlige personer. Så om man er redd for at de er løgnere så hjelper det ikke å få ett godt kurert innhold for å vise de frem som en kjempeflott person. Noen ganger skinner det veldig gjennom da, som f.eks. når Støre skal være folkelig. Men er man flink nok, og med godt nok team bak seg, så får man til mye. Hvis man faktisk ønsker å bli personlig kjent med henne så får man nesten bli faktisk personlig kjent og komme under huden på henne. Invitere henne hjem på litt kaffe.

Selv tenker jeg at det ikke er så nøye hvordan en politiker fremstår, for det kan lure oss det også. Da er det heller bedre å se hvilke saker de fremmer og hvordan se stemmer i saker på Storting f.eks. Synes også det ikke er en positiv trend at norsk politikk skal begynne å bli personfokusert, partisystemet vi har i Norge har nok sine svakheter men en av styrkene er at vi stemmer på et parti og ikke på en person, som i seg selv bør være en beskyttende faktor mot despoter. Så lenge vi holder det slik og ikke blir helt opphengt i personer. Ellers blir det som dagens USA der man egentlig kan si at de ikke har noe Republikansk parti lenger, det ble kapret av en personlighetskult.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...