Atib Azzad Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 39 minutes ago, DukeNukem3d said: Alle som har studert litt historie har fått med seg at det var en lang periode med arabisk okkupasjon, angrep, plyndring og slavetaking mot Europa fram til korstogene. Og at de kristne hadde mistet flere viktige og symbolske byer f.eks. Men i skoleboka ble dette selvsagt ikke nevnt, i det store og det hele ble Islam og arabere romantisert. Misforståelsen til en del nordmenn kommer nok av dette: "Lærebøker i norsk skole beskriver tolerante arabiske erobrere, og voldelige europeere." – Lærebøker romantiserer den islamske verden – Vårt Land Altså, jeg går ikke inn på om skoleboka romantiserer Islam. Men det er ingenting du sier her som havner i konflikt med hva jeg la frem, eller bekrefter påstanden: Quote korstogene var en MOTREAKSJON mot ekstrem islam og invasjonene av kristne land. Hvis du ønsker argumentere utifra Crowders' eller Fatninjas påstand må du nesten tydeliggjøre det.
DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Atib Azzad skrev (36 minutter siden): Altså, jeg går ikke inn på om skoleboka romantiserer Islam. Men det er ingenting du sier her som havner i konflikt med hva jeg la frem, eller bekrefter påstanden: Hvis du ønsker argumentere utifra Crowders' eller Fatninjas påstand må du nesten tydeliggjøre det. Hva da? Det er helt åpenbart at korstogene kom som en motreaksjon på arabisk plyndring, okkupasjon, angrep og slaveri av europeere. 3
Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 8 minutes ago, DukeNukem3d said: Hva da? Det er helt åpenbart at korstogene kom som en motreaksjon på arabisk plyndring, okkupasjon, angrep og slaveri av europeere. Kompis... Liker du ikke å lese, eller bare later du som om jeg ikke tok opp flere momenter som nyanserer en slik påstand, man må gjerne inkludere muslimsk aggresjon, men det er misvisende å fremstille en tidslinje som strekker seg over nesten 200 år såpass ensidig. Her kan du lese hva da. Skal jeg inkludere alle aspektene som nyanserer en slik påstand igjen, eller vil du gå tilbake og lese over, og evt presentere protester til hva jeg skrev, eller er det beste jeg kan håpe på at du bare gjentar den opprinnelige påstanden til jeg på magisk vis ikke lenger synes argumentene jeg foreslo gir mening?
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Gavekort skrev (På 4.11.2025 den 15.16): Haugen med steiner vil selvsagt rase når man konstant driver å sparker i steiner. F.eks. Saddam Hussein var en grusom fyr, klassisk diktator og tyrann, men han var også et status quo i midtøsten, og ingen seriøs trussel mot vesten. Han var den som holdt Shia- og Sunni-muslimer i sjakk og hindret (i hovedsak Shia-muslimer) i å gjøre opprør i Irak. Hadde ikke USA veltet regimet til Saddam Hussein så hadde vi trolig hindret borgerkriger, radikalisering og terrorceller som har kostet hundretusener av mennesker livet. Jeg skal ikke peke på hva som er riktig moral i en så sensitiv sak. Men vi bør være veldig varsomme på at når vi flytter på makt så er det veldig vanskelig å få den til å stable seg mot demokratisk og humanitær retning. Eller FAFO som de også sier. Du må ikke glemme kurdere og drusere da. 1
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden ForTheImperium skrev (På 4.11.2025 den 12.29): Konservativ islam har jo eksistert i hundrevis av år uten store påvirkning mot andre nasjoner. Men etter at USA indirekte gjorde at Shah-regimet falt og den islamske revolusjonen startet, så har bare ting blitt verre. De støttet også Bin Laden i Afghanistan mot sovjeterne, veltet Saddam Hussein fra makten og Gaddafi. De to sistnevnte holdt jo landene sammen og tok hadde kontrol på radikal islamister. Fjernet de to så ser man konsekvensen nå. Jeg tror ikke konservativ islam hadde spredt seg så mye hvis ikke det vært for USA. Hadde USA vært et rettferdig verdenspoliti så hadde de nok hatt mye mer respekt rundt om i verden. Men hva har den siste tiden avsløringer vist? Nemlig at USA går Israels ærend og da blir det bråk for da er ikke USA retteferdig lenger. Enda verre er kristenkonservative som er i rumpene til Israel. 2 1
Sovna Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Når det finnes en ekstremistisk skrulling som Trump i sentrum av USA, så er det lettere enn noengang å si at USA er roten til all mulig dritt.. 1
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Sovna skrev (25 minutter siden): Når det finnes en ekstremistisk skrulling som Trump i sentrum av USA, så er det lettere enn noengang å si at USA er roten til all mulig dritt.. Tror jeg foretrekker USA i førerstolen fortsatt fremfor noen av alternativene Russland/Kina/50 muslimske diktaturer. Spesielt nå som Europa er så svakt uansett. 1 1
HF- Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Muslimene hater alltid og alle, inkludert kvar andre. Ikkje nødvendig å skulde på USA her Endret 1 time siden av HF- 3
Neptun1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Tror jeg foretrekker USA i førerstolen fortsatt fremfor noen av alternativene Russland/Kina/50 muslimske diktaturer. Spesielt nå som Europa er så svakt uansett. Ja, det burde være en selvfølge. Men Norge er mest opptatt av å rakke ned på USA samtidig som det er taust om de uthevede. Litt forsiktig kritikk av Russland, det er alt. Ikke kan vi stenge grensen og havner for dem engang. 2
Boing_80 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden HF- skrev (15 minutter siden): Muslimene hater alltid og alle, inkludert kvar andre. Ikkje nødvendig å skulde på USA her Og katolikker og protestanter er jo klubben Grei? 1
HF- Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Boing_80 skrev (2 minutter siden): Og katolikker og protestanter er jo klubben Grei? Whataboutism... 2
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Boing_80 skrev (7 minutter siden): Og katolikker og protestanter er jo klubben Grei? Italia er et land muslimer gjerne flykter til 1
Boing_80 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden HF- skrev (20 minutter siden): Whataboutism... Du gjorde jo det samme da 2
DukeNukem3d Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden Boing_80 skrev (17 minutter siden): Du gjorde jo det samme da Han svarte jo på trådens tema?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå