Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Singel eller i et forhold man er misfornøyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror at det er en vesentlig ting som blir underkommunisert og det er at man også skal være hverandres beste venner. Man kan ikke konstant gå rundt og være tent og et forhold basert kun på tenning vil ikke vare lenge. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest c8983...d1e
Skrevet

Jeg valgte singellivet og har det godt med det. Javisst går jeg glipp av mye men jeg går også glipp av å være i et forhold med en person jeg ikke ønsker. Man må nesten være realistisk også. 

Anonymous poster hash: c8983...d1e

Skrevet
On 11/12/2025 at 1:16 AM, Colin. said:

Kanskje han ikke er høy nok, eller har muskler nok, eller har status/💰 nok... er ikke mer som skal til for å ikke bli gitt en sjanse her på berget. Det er knallharde krav, alt skal være perfekt.

TBH tipper eg det hadde hjelpt deg om du var fem hakk mindre bitter. Det er ikkje muskelmassen din som er problemet. Ikkje pengesekken eller statusen heller.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
11 hours ago, barfoo said:

TBH tipper eg det hadde hjelpt deg om du var fem hakk mindre bitter. Det er ikkje muskelmassen din som er problemet. Ikkje pengesekken eller statusen heller.

Tydeligvis så er det jo det, når min personlighet blir møtt med åpne armer i utlandet og glede. Der gjensidig respekt og medmennesklighet blir vist. Der jeg har fått venner for livet.

Det er enkelt for privilegerte å fortelle andre at bare du endrer deg litt, så går det så bra så. Da jeg ble totalt oversett da jeg var i 20-årene her på berget av de samme jeg ønsket kontakt med, som rett og slett så på meg med avsky til tross for at jeg var hyggelig mot dem, smilte mot dem, så er det ihvertfall totalt naivt å tenke at sjansen har blitt det grann bedre for en litt eldre uføretrygdet mann. Men det er fritt valg, hvis de vil velge noen som bare vil ha dem mens de har dating-makten på sin side for så å  stikke av sted så fort dating-makten er borte vekk, så er det deres frihet til å ta det valget. Men jeg trenger ikke å være med på heie frem den bedritne kulturen som har gjort at de tar de valgene de tar.

Endret av Colin.
Skrevet
Colin. skrev (På 3.11.2025 den 23.41):

På nåværende tidspunkt hadde ihvertfall ikke jeg ønsket å "senke på standarden", når de ikke kunne tenke seg å gjøre det mot meg tidligere.

Du høres en smule bitter ut. Det høres forsåvidt mange andre i denne tråden ut som også. Hvordan ender man opp slik? Virker helt fremmed for meg. 

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, Sjørøver said:

Du høres en smule bitter ut. Det høres forsåvidt mange andre i denne tråden ut som også. Hvordan ender man opp slik? Virker helt fremmed for meg. 

Hvordan ender man opp slik? Tja, man går i lang tid og tenker at det er en selv som er problemet, men så fort man kommer i møte med en annen kultur og medmennesklighet, så innser man at det var allikevel ikke en selv som var problemet. Man lever i et samfunn der gitte rettigheter kommer lettere for noen enn andre. Der f.eks ung-ufør tillegg og mental hjelp blir lettere tilgjengelig for noen enn andre. Et samfunn der dersom et forhold ikke fungerer, der den ene part blir hørt i større grad enn den andre. Alt for feminismen, tjohei, 1,4! Fri og frank og ingen skam.

Å senke på "standarden" for min del hadde ført til at min visjon for min fremtid hadde blitt mindre realistisk, ført til hastverk og gitt meg mindre tid til å lære noen å kjenne før jeg tok det store valget. Trenger jeg å gjøre det som nordmann? Absolutt ikke. Jeg er god nok å vel så det, med verdier utenlandske setter pris på, og jeg nøyer meg ikke med annet enn det som gir meg det som jeg søker. Så kan andre sutre så mye de vil over aldersforskjell mellom voksne individer.

Når man leser i disse diskusjoner, så er det alltid sympati mot dem som tok bedritne valg og aldri mot individer som aldri ble gitt en sjanse. Da er det det samme gamle oppgulpet om at bare man hadde gjort ditt og datt, endret ditt og datt, så går det seg til vettu. Bare vrøvl hele greia, noe man også kan lese utifra statistikken over hvordan det velges.

Skrevet

Har du vurdert om realiteten er at du blir sett på som flybillett ut av fattigdom i sørøstasia, og at det er grunnen til at du får oppmerksomhet der...?

• Liker 3
Skrevet
1 minute ago, barfoo said:

Har du vurdert om realiteten er at du blir sett på som flybillett ut av fattigdom i sørøstasia, og at det er grunnen til at du får oppmerksomhet der...?

Og hva får deg til å tro at jeg ikke evner å gjennomskue noe sånt? Heldigvis er jeg ganske så oppegående, så jeg har funnet ut at det aller beste for å sikre seg mot noe sånn, er å gjøre det klart å tydelig at å bringe noen tilbake til et feminst-samfunn og dets verdier, ikke kommer til å skje. Men mine erfaringer tilsier at de jeg har møtt ikke har noe ønske om å reise til et kaldt land langt bort ifra egen familie.

• Liker 1
Skrevet
Colin. skrev (1 time siden):

Når man leser i disse diskusjoner, så er det alltid sympati mot dem som tok bedritne valg og aldri mot individer som aldri ble gitt en sjanse.

Colin. skrev (1 time siden):

Jeg er god nok å vel så det, med verdier utenlandske setter pris på, og jeg nøyer meg ikke med annet enn det som gir meg det som jeg søker

Dette henger ikke helt på greip. Jeg har også tilgode å møte noen som må til utlandet for å finne seg kvinnfolk som er helt normale og så attraktive som de selv mener. 🤷

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Gjest a8849...6c0
Skrevet

Singel. Kan hende jeg ombestemmer meg om jeg møter en mann jeg har bunnsolid, fantastisk kjemi med, men det har jeg til gode å oppleve så langt i livet og i dagens samfunn hvor vi alle er både sårede og forskrudde på våre måter, så ser jeg på det som en umulighet. Trives godt i eget selskap og har det jeg trenger.

Man baserer ikke et forhold på lyst, det har jeg iallefall erfart at er en dårlig idè. Men jeg var ikke moden nok til å forstå forskjellen, og i dag skjønner jeg mer av hvordan samliv og forhold fungerer. Når jeg ikke skal ha barn og har råd til å eie bolig alene, så har jeg ingen praktiske grunner til å gå inn i et forhold. 

Anonymous poster hash: a8849...6c0

Skrevet
1 hour ago, Sjørøver said:

Dette henger ikke helt på greip. Jeg har også tilgode å møte noen som må til utlandet for å finne seg kvinnfolk som er helt normale og så attraktive som de selv mener. 🤷

Jeg har gode verdier som verdsettes av de som velger å gi meg sjansen i utlandet, jeg har høstet komplimenter for min personlighet og mine verdier. For øvrig, hva er normalt? Å spre beina før du vet hva et individ heter? Vel, da er jeg så unormal som det går ann.

Her er det ingen sjanser å få, spesielt nå når jeg itillegg har blitt endel år eldre. Jeg vil aldri bli attraktiv i denne kulturen, no chance. Tenk selv, om du tror en ufør lav mann blir gitt særlig med sjanse her på berget? Hvis du tror på det, så good riddance. 1,4 og rekord mange single har ikke oppstått uten grunn.

Skrevet
Colin. skrev (58 minutter siden):

Jeg har gode verdier som verdsettes av de som velger å gi meg sjansen i utlandet, jeg har høstet komplimenter for min personlighet og mine verdier. For øvrig, hva er normalt? Å spre beina før du vet hva et individ heter? Vel, da er jeg så unormal som det går ann.

Her er det ingen sjanser å få, spesielt nå når jeg itillegg har blitt endel år eldre. Jeg vil aldri bli attraktiv i denne kulturen, no chance. Tenk selv, om du tror en ufør lav mann blir gitt særlig med sjanse her på berget? Hvis du tror på det, så good riddance. 1,4 og rekord mange single har ikke oppstått uten grunn.

Du klager over at andre har "makta" og ikke har gitt deg sjansen, ut fra kriterier du innbiller deg er de viktigste. Dette samtidig som du har Diskusjon.no-rekord i bruk av uttrykket "ta til takke med" med hensyn på at du selv ikke ønsker det. Så, du skal sitte der med din kravstorhet - i praksis å nekte svært mange muligheten - og gnåle om at andre ikke har gitt deg muligheten. Det er så hyklersk du får det. De som kunne vært bra nok her, vil du ikke ha, for de er ikke gode nok. Mens de du vil ha, har feil preferanser fordi du ikke er deres drømmemann.

Skal du leke "tradisjonell-konservativ" må du nesten også klare å levere på den rollen som mann, og når du ikke har økonomisk evne til å forsørge noen her som ufør, får du ikke noen norsk tradwife. Det sier seg selv at målgruppen din trenger noen med penger nok til å bære to personer om den ene skal være hjemme og vaske og kokkelere for deg. Men å flikke litt på verdisynet og legge vekk feminist-bitterheten er vel for mye forlangt. Så da blir det "utlandet". Og som vi alle vet: det er bare tre land i hele verden: Norge, Thailand og Filippinene.

Selvsagt blir regnestykket annerledes om du tar med trygda til "utlandet", men det er også i lavkostland at du har muligheten til å leve med en slik inntekt på to personer uten at den begrenser deg.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
knopflerbruce skrev (1 time siden):

når du ikke har økonomisk evne til å forsørge noen her som ufør, får du ikke noen norsk tradwife. Det sier seg selv at målgruppen din trenger noen med penger nok til å bære to personer om den ene skal være hjemme og vaske og kokkelere for deg.

Men han kan evt ta "tradwife" - rollen selv da 😘

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
7 hours ago, knopflerbruce said:

Du klager over at andre har "makta" og ikke har gitt deg sjansen, ut fra kriterier du innbiller deg er de viktigste.

Innbiller? Er vel tydelig å tolke utifra statistikk hva som er viktig her på berget. Har egne erfaringer også som tilsier at det stemmer.

Dette samtidig som du har Diskusjon.no-rekord i bruk av uttrykket "ta til takke med" med hensyn på at du selv ikke ønsker det.

Ingen skal måtte ta til takke med noen, har jeg alltid sagt. At jeg som alltid har ønsket en partner å verdsette i tykt og tynt, som behandler dem pent, skal bli sett på som å ta til takke med, er ikke mitt tap.

Så, du skal sitte der med din kravstorhet - i praksis å nekte svært mange muligheten - og gnåle om at andre ikke har gitt deg muligheten. Det er så hyklersk du får det. De som kunne vært bra nok her, vil du ikke ha, for de er ikke gode nok. Mens de du vil ha, har feil preferanser fordi du ikke er deres drømmemann.

Nekter ingen som oppfyller mine kriterier. Mine kriterier er fornuftige for meg å vil legge grunnlaget for et livslangt forhold. At de som tar feilaktige valg fordi de jakter en drømmemann, får være deres business så lenge de ikke kritiserer andres forhold.

Skal du leke "tradisjonell-konservativ" må du nesten også klare å levere på den rollen som mann, og når du ikke har økonomisk evne til å forsørge noen her som ufør, får du ikke noen norsk tradwife. Det sier seg selv at målgruppen din trenger noen med penger nok til å bære to personer om den ene skal være hjemme og vaske og kokkelere for deg. Men å flikke litt på verdisynet og legge vekk feminist-bitterheten er vel for mye forlangt. Så da blir det "utlandet". Og som vi alle vet: det er bare tre land i hele verden: Norge, Thailand og Filippinene.

Selvsagt blir regnestykket annerledes om du tar med trygda til "utlandet", men det er også i lavkostland at du har muligheten til å leve med en slik inntekt på to personer uten at den begrenser deg.

Vet ikke hvor du har fått idéen din ifra om jeg har "trad-wife" som et kriterie. Det er vel andre gang du dikter opp dette fordi det passer ditt feminist-syn. Jeg har rett og slett bare sagt at det er best at mor er hjemme de første årene.

Du har også Vietnam, Kambodsja, Laos i området. Har også positive erfaringer ifra Japan. Men ja, trygda rekker mye lengre i lavkostland, så sånn er det.

Endret av Colin.
Skrevet
24 minutes ago, leticia said:

Men han kan evt ta "tradwife" - rollen selv da 😘

Gjør gledelig fine ting for min kone uten å urke å vri meg, selv med mine fysiske utfordringer. Jeg ønsker ikke et forhold der man skal skrive ned vær minste ting som gjøres. Må være naturlig å ville glede sin partner tenker jeg, og ikke være konkurrenter seg imellom.

Skrevet
Colin. skrev (9 timer siden):

Innbiller? Er vel tydelig å tolke utifra statistikk hva som er viktig her på berget. Har egne erfaringer også som tilsier at det stemmer.

Ingen skal måtte ta til takke med noen, har jeg alltid sagt. At jeg som alltid har ønsket en partner å verdsette i tykt og tynt, som behandler dem pent, skal bli sett på som å ta til takke med, er ikke mitt tap.

Nekter ingen som oppfyller mine kriterier. Mine kriterier er fornuftige for meg å vil legge grunnlaget for et livslangt forhold. At de som tar feilaktige valg fordi de jakter en drømmemann, får være deres business så lenge de ikke kritiserer andres forhold.

Vet ikke hvor du har fått idéen din ifra om jeg har "trad-wife" som et kriterie. Det er vel andre gang du dikter opp dette fordi det passer ditt feminist-syn. Jeg har rett og slett bare sagt at det er best at mor er hjemme de første årene.

Du har også Vietnam, Kambodsja, Laos i området. Har også positive erfaringer ifra Japan. Men ja, trygda rekker mye lengre i lavkostland, så sånn er det.

Men hvorfor skal du da forvente at noen skal "ta til takke" med deg når du er så forferdelig i mot å tenke på den måten selv? Det du ber om når du sier "hvorfor fikk jeg ingen sjanse?" er jo nettopp at noen som har valgmuligheter skal "ta til takke" med akkurat deg over andre.

Et annet poeng her er at du klager over at du ikke fikk sjansen, men jeg må jo lure litt på hvor du har lett og funnet de du gjerne ville ønsket en sjanse hos. Det stinker lang vei at du har plukket ut fra det overfladiske selv - altså rent utseendemessige kvaliteter (f.eks. å se "ung og pen" ut), blant dem som overhodet ikke passer inn i livet ditt, engang. Det eneste stedet jeg kan se for meg at du kunne funnet en norsk kvinne som faktisk kler rollen hun vil få er i religiøse bedehusmiljøer. Alle med utdanning og ønske om å stå i (full) jobb har du jo effektivt eliminert, og det er majoriteten av kvinner. Å ikke oppleve interesse fra dem en ikke passer sammen med gjør da ingenting, Eller?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...