Gå til innhold

Dette livet eller det neste?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mflj skrev (15 timer siden):

Jeg lette ikke etter Jesus. Det var han som viste deg å være der når jeg nesten ikke hadde krefter igjen. Før det visste jeg ikke helt hvem Jesus var. Derfor vil jeg påstå at når jeg virkelig begynte å tro, så forutsatte jeg ingen ting.

Da personlige opplevelser ikke er bevis for annet enn at du opplevde noe, har jeg ikke så mye annet å si, enn å oppsummere diskusjonen vi har hatt de siste dagene:

• Du mener vi ikke kan vite noe om Gud er rettferdig eller om hans natur.
  • Du mener samtidig at du vet at Gud er rettferdig og god (og bryr deg ikke om at dette motsier første punktet)
  • Du bryr deg ikke i det hele tatt om hva som står i Bibelen om Guds handlinger
  • Du har ingen bevis eller grunnlag for dine påstander ut over personlig opplevelser av "noe"

Summerte jeg opp ditt standpunkt korrekt her @Mflj

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Capitan Fracassa skrev (2 timer siden):

Da personlige opplevelser ikke er bevis for annet enn at du opplevde noe, har jeg ikke så mye annet å si, enn å oppsummere diskusjonen vi har hatt de siste dagene:

• Du mener vi ikke kan vite noe om Gud er rettferdig eller om hans natur.
  • Du mener samtidig at du vet at Gud er rettferdig og god (og bryr deg ikke om at dette motsier første punktet)
  • Du bryr deg ikke i det hele tatt om hva som står i Bibelen om Guds handlinger
  • Du har ingen bevis eller grunnlag for dine påstander ut over personlig opplevelser av "noe"

Summerte jeg opp ditt standpunkt korrekt her @Mflj

Jeg mener at Gud er rettferdig, og at vi kan stole på det, men at vi mennesker ikke kan vite hva som er rettferdig i alle situasjoner.

Ja jeg mener at Gud er rettferdig og God

Det som står i Guds ord om Guds handlinger forteller meg ikke at Gud er ond, igjen fordi vi ikke har forutsetning for å vite hva som er riktig i alle situasjoner. En god Gud er kjærlighet og nådig, men er også rettferdig.

Personlige opplevelser mener jeg kvalifiserer som bevis.

• Liker 1
Skrevet
Mflj skrev (24 minutter siden):

Jeg mener at Gud er rettferdig, og at vi kan stole på det, men at vi mennesker ikke kan vite hva som er rettferdig i alle situasjoner.

Ja jeg mener at Gud er rettferdig og God

Det som står i Guds ord om Guds handlinger forteller meg ikke at Gud er ond, igjen fordi vi ikke har forutsetning for å vite hva som er riktig i alle situasjoner. En god Gud er kjærlighet og nådig, men er også rettferdig.

Så du aksepterer en personlig opplevelse av at Gud IKKE eksisterer er bevis god nok for å motbevise din påstand. 

Så Gud eksisterer altså ikke. 

Takk for hjelpen.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mflj skrev (21 timer siden):

Johannes 15

18 Om verden hater dere, skal dere vite at den har hatet meg først. 19 Hadde dere vært av verden, hadde verden elsket sitt eget. Men dere er ikke av verden. Jeg har jo utvalgt dere fra verden, og derfor hater verden dere. 20 Husk hva jeg sa til dere: En tjener er ikke større enn sin herre. 

Dette er det jeg forstår minst av det dere med felles aksepterte vrangforestillinger kommer med. Dere siterer fantasiromanen med tullete tekster i rare kontekster som om det gir en betydning eller tilfører noe til noe som helst.

Yoda: empire strikes back 

"Do or do not. There is no try"

spacer.png

• Liker 2
Skrevet (endret)
BakaBerg skrev (10 minutter siden):

Dette er det jeg forstår minst av det dere med felles aksepterte vrangforestillinger kommer med. Dere siterer fantasiromanen med tullete tekster i rare kontekster

Vil du kalle innlegget hersketeknikk eller mobbing @BakaBerg?

Hersketeknikker er manipulative metoder som brukes for å kontrollere, dominere eller få overtaket i en situasjon, enten bevisst eller ubevisst. Disse teknikkene kan omfatte alt fra nedsettende kommentarer og latterliggjøring

Tror du slike karakteristikker skaper en hyggelig tone?

Endret av PÃ¥inter
Skrevet (endret)
Mflj skrev (1 time siden):

Det som står i Guds ord om Guds handlinger forteller meg ikke at Gud er ond, igjen fordi vi ikke har forutsetning for å vite hva som er riktig i alle situasjoner.

Jeg blir kvalm av at du ikke klarer å innrømme at det er urettferdig å drepe og gi plager til uskyldige for det andre har gjort, steine kvinner som ikke blør på bryllupsnatten (under halvparten blør første gang de har samleie), drepe homofile, få kvinner voldtatt for det gale mannen har gjort, holde slaver, osv. 

Mflj skrev (1 time siden):

Så da tror du at Hinduisme, Islam, Mormonisme, alle stammereligioner, spøkelser, alien-kidnappinger og absolutt alt annet tull er sant også. 

Eller gjelder bare personlige opplevelse du er enig i? 

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Capitan Fracassa skrev (2 timer siden):

Jeg blir kvalm av at du ikke klarer å innrømme at det er urettferdig å drepe og gi plager til uskyldige for det andre har gjort, steine kvinner som ikke blør på bryllupsnatten (under halvparten blør første gang de har samleie), drepe homofile, få kvinner voldtatt for det gale mannen har gjort, holde slaver, osv. 

Så da tror du at Hinduisme, Islam, Mormonisme, alle stammereligioner, spøkelser, alien-kidnappinger og absolutt alt annet tull er sant også. 

Eller gjelder bare personlige opplevelse du er enig i? 

Nei jeg tror ikke på alt annet. Jeg tror på Jesus og bibelen. Å kunne ha åndelige opplevelser er helt i tråd med Bibelen. 

Ønsker du å tro på en kjærlig Gud da?

Endret av Mflj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...