Sharpings Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tro på det du vil eller la være. Så kan du la andre tro på det de vil eller ikke vil.
podcarsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Og angående trådens egentlige tema, er det verdt å tenke på at Jesus "seier over døden" var vel ikke så imponerende etter at Lasarus fikk til det samme trikset litt tidligere, ifølge samme kilde som ga oss Jesus oppstandelse. 1
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden PÃ¥inter skrev (52 minutter siden): Forskjellen er vel at du tror på julenissen og jeg tror på en skaper. Ja jeg tror ikke på noen julenisse, men sammenligningen er logisk, og tror man virkelig på julenissen så kan man like greit tro på denne nissen sin evne til å skape å dele ut gaver. PÃ¥inter skrev (51 minutter siden): Du tror, etter hva jeg forstår etter år med dine utsagn, at livløst materiale har blitt til liv. Da har du forstått feil, jeg kan ikke skjønne eller forstå hvilke utsagn du sikter til. PÃ¥inter skrev (55 minutter siden): Jeg tror på en skaper som kontrollerer atomene i universet, som igjen kan gi liv til en død kropp. Til tross for den totale mangelen på bevis for denne omnipotente mytologiske skaperen. 1
PÃ¥inter Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden podcarsten skrev (6 minutter siden): var vel ikke så imponerende etter at Lasarus fikk til det samme trikset litt tidligere, ifølge samme kilde som ga oss Jesus oppstandelse. Eller dobbelt så mye bevis da, kommer an på vinklingen man ser det fra.
podcarsten Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden (endret) PÃ¥inter skrev (13 minutter siden): Eller dobbelt så mye bevis da, kommer an på vinklingen man ser det fra. Det var nærmest et ganske vanlig fenomen, med tanke på Mattheus som forteller om mange hellige som ble reist opp, og Eutykus i Apostlenes gjerninger. Merkelig at bare disse religiøse skriftene fikk med seg dette. Endret 39 minutter siden av podcarsten 1
Hugo_Hardnuts Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden Jobs skrev (2 timer siden): Det var ikke langt unna sannheten ,det er ikke stor forskjell. Noe mer diskusjon om dette blir uten meg.Lykke til. https://idag.no/viser-at-bibeltekstene-er-overlevert-veldig-noyaktig/19.34329 Nå var din opprinnelige påstand at KJB er helt identisk med Dødehavsrullene, ikke at forskjellene er små. Realiteten er altså at KJB er en av de bibelutgavene som er minst like Dødehavsrullene. 1
Capitan Fracassa Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden (endret) PÃ¥inter skrev (1 time siden): Du tror, etter hva jeg forstår etter år med dine utsagn, at livløst materiale har blitt til liv. Liv er ikke annet enn vanlige kjemiske reaksjoner og forbindelser, og "liv" er et definisjonsspørsmål med en noe uklar grense mellom liv og ikke-liv. Så alt @skaftetryne32, jeg oget tilnærmet unisont forskermiljø tror, er bare en naturlig overgang til mer komplekse forbindelser. Hva er så utrolig med det? PÃ¥inter skrev (1 time siden): Jeg tror på en skaper som kontrollerer atomene i universet, som igjen kan gi liv til en død kropp. ...og bevisene for at denne guden kal lage liv av død materie er....? Endret 31 minutter siden av Capitan Fracassa 1
PÃ¥inter Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden podcarsten skrev (17 minutter siden): Merkelig at bare disse religiøse skriftene fikk med seg dette. Eller kanskje ikke👇🏼 Men jødene fikk hisset opp de fornemste blant de gudfryktige kvinnene og de fremste mennene i byen, og de fikk i gang en forfølgelse av Paulus og Barnabas, som ble jaget bort fra området. Vil du ha flere sitater som viser motstanden mot det som skjedde?
podcarsten Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden PÃ¥inter skrev (2 minutter siden): Eller kanskje ikke👇🏼 Men jødene fikk hisset opp de fornemste blant de gudfryktige kvinnene og de fremste mennene i byen, og de fikk i gang en forfølgelse av Paulus og Barnabas, som ble jaget bort fra området. Vil du ha flere sitater som viser motstanden mot det som skjedde? Har aldri sett andre kilder som bekrefter de mange som stod opp fra de døde. Så gi meg gjerne det ja, ikke religiøse kilder. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå