Gouldfan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden VifteKopp skrev (1 minutt siden): Men ved å skape mennesker med fri vilje, og åpnet han også døren for grenseløs ondskap. Det er til syvende og sist han som er ansvarlig for sine skapninger, er det ikke? Vel vi som tror er jo lovet at det skal ta slutt en gang, så lidelsen er midlertidig.. Men tid og rom er nok annerledes for Gud enn for oss. Om vi tar Jesus ord som alltid sa at vi skulle være beredt på slutten, så er det er menneskelig levealder til dommen for alle av oss, men når vi ser historisk på det så virker det som veldig lang tid.....
Gouldfan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden): Men hva med all lidelse som ikke skyldes menneskers vilje? Hva med vulkaner, jordskjelv og andre naturkatastrofer? Hvorfor skapte en god gud en verden hvor det er så mye unødvendig lidelse, som ikke skylder menneskers vilje? Ja det er naturkatastrofer på Jorden, men nå synes jeg det blir mye klaging. Naturkatastrofer har de fleste land godt forsvar mot idag.... Jorden er full av liv og Solsystemet og universet i enorme avstander er uegnet for liv....
Capitan Fracassa Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Gouldfan skrev (13 minutter siden): Ja det er naturkatastrofer på Jorden, men nå synes jeg det blir mye klaging. Ikke klaging, men en påpekning av at dette er bevis som motbeviser en allmektig, allvitende og allgod gud. 1
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (22 minutter siden): Vi har ikke fri rett nei, staten blander seg faktisk inn i hva jeg velger å snakke med og be med min pastor om, på min forespørsel (konverteringsforbud) Om du vil konvertere deg selv så gå i gang med konverteringa, men forbudet handler om tvangs konvertering av helt friske mennesker som på intet vis trenger det, eller på noe vis fortjener den typen tortur, om du på død og liv vil hate deg selv så er det veldig mulig, og det er heller ikke vanskelig å finne hatere som velvillig bidrar til det selvhatet. Problemet med konverterings terapi er at dere fremdeles prøver å endre på andre mennesker, fremfor å endre på dere selv, og deres egne fordommer mot andre mennesker basert på 4000 år gammel tvilsom ørkenmytologi. Gouldfan skrev (39 minutter siden): Det var mennesket som valgte å ikke følge Gud, om vi virkelig hadde gjort det, så ville det ikke eksistert ondskap.. Hvordan kan mennesket gjøre det mot en allmektig gud, en gud som allerede har forutbestemt alt, du er klar over dette ikke sant? Det er ganske enkelt ikke mulig ha fri vilje med en omnipotent gud som allerede vet hva som vil skje, det kan ikke være noen fri vilje der mennesker er den ansvarlige for ondskapen om vi har ingen fri vilje, du må prøve å forstå at det er helt umulig med en omnipotent gud som allerede har skrevet fremtiden, dette er ikke komplisert. Gouldfan skrev (43 minutter siden): Gud kunne også skapt oss uten fri vilje, litt som en bikube eller maurtue. Men det var ikke hans vilje at vi skulle være viljeløse roboter. kan du bevise disse påstandene? 1
Mflj Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Lagabøter skrev (På 22.10.2025 den 6.20): Så i en artikkel nylig, noe om at et av elementene i å bli kristen er å ta mot Jesus, eller noe i den duren. Skjønner ikke helt. Hvordan fungerer dette konseptet i praksis? Å ta imot Jesus hander om at du tror på at han har levd, at han døde for oss for at vi skulle få evig liv med han etter døden, og at du har ett oppriktig ønske om å kjenne han. Romerne 10:9-10 NB For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud reiste ham opp fra de døde, da skal du bli frelst. Med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse. Jesus døde for at alle som er villige til å tro på han skal få evig liv med han. Jesus levde ett rettferdig liv og gikk i døden for oss for at vi også skal få evig liv med han, hvis vi tror på han. Siden Jesus ikke hadde en eneste synd vant han over døden. Ingen vanlige mennesker kan klare dette. Derfor står det: Apostlenes gjerninger 4:12 NB Og det er ikke frelse i noen annen. For det finnes ikke noe annet navn under himmelen, gitt blant mennesker, som vi kan bli frelst ved. Vi trenger alle å ta imot Jesus for å bli frelst. Hvis man tror på dette og ønsker å følge Gud, vil han åpenbare seg for deg. Du vil bli født på ny og få hans ånd i gave, og Guds ånd som vil lede deg i alt. Det kalles å bli født på ny. Hvis du ønsker å vite mer om det kan du lese om å bli født på ny og den hellige ånd. Du vil kunne oppleve Gud og hans kjærlighet i det daglige. Gud har mange måter han kan snakke til oss og nå frem til oss på. Han er trofast og vil aldri forlate deg hvis du velger han. Men vi må være villige til å følge han. Gud har forskjellige måter å snakke til oss på, og selv om vi evt ikke merker det så betyr det ikke at han ikke er der. Ved å ta imot Jesus vil vi ikke bare få evig liv med han, men han vil også være med deg i dette livet. Vi kan be til han og han vil høre oss. Jesus er Gud som ble menneske en stund her på jorden for å vise oss veien til han. Det kan virke omfattende og komplisert, men det handler i bunn og grunn om ett ønske om å kjenne Gud og å få være med han. Gud ser til hjertet og elsker oss mer enn vi kan forstå. Hvis vi ber om tilgivelse for våre synder (alle har synd og trenger tilgivelse) så vil Gud tilgi deg. Og med det vil vi kunne få Guds ånd i oss som er med oss og hjelper oss i alt, og evig liv med Gud. Anbefaler å lese om den Hellige Ånd. Gud tar imot alle som søker han og kommer til han. Jeg tok i mot Gud for en del år siden og mitt liv har aldri vært det samme siden da. Jeg er evig takknemlig for det. Husk at du også kan be og snakke til Gud direkte, og han vil lede deg til sannheten. Jeg kan gjerne dele mer med deg ang dette hvis du ønsker det. Endret 22 minutter siden av Mflj
leticia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (2 timer siden): Du ler kanskje også om et nært familiemedlem ligger for døden også. Men vit da at du ikke har noe å tape på å be Gud om hjelp. Det er i våre mest sårbare tider at vi trenger vi trenger ham som mest ❤️ Jeg har ikke noe behov for hjelp fra andres hallusinasjoner, ellers takk. 1
Capitan Fracassa Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (2 timer siden): Du ler kanskje også om et nært familiemedlem ligger for døden også. Men vit da at du ikke har noe å tape på å be Gud om hjelp. Det vet du ingenting om. Hva om Hinduismen er sann og Hinduismens guder blir sinte over at du ber til en falsk gud og dermed gir familiemedlemmet ditt en mye verre skjebne i neste liv? Du forutsetter at den eneste mulige guden er den du tror på, men det er jo absolutt ingen logisk grunn til det, så argumentet ditt er en logisk katastrofe. Sitat Det er i våre mest sårbare tider at vi trenger vi trenger ham som mest ❤️ Mulig du trenger å trøste deg med en fantasi, men jeg har mistet kjære alt for tidlig og klarte å leve gjennom sorgen på egen hånd. 1
Colin. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 hours ago, FrihetensRegn said: Jeg tror det er en underliggende sjalusi og et hat mot oss som har troen på at det finnes så mye mer enn det vi har i dag. 👆 Jeg tenker det er derfor man ser så mye mental uhelse rundt om, som er forståelig når man ikke vil motta sannheten. Man ser det når man leser innleggene ifra de som oftest frekventerer denne delen av forumet, hvordan de ordlegger seg på en så ufin måte de kan tenke seg, og den særlige kjipe taktikken med å legge ord i munn på andre gang på gang. Det er kjempe flott at mange unge deltar i Gudstjenester, og at det har fått et oppsving. Minnes godt de fine minnene ifra barneskolen der Gudstjenestene ble holdt, musikk, gledelig latter, det glade budskap. Alle de fine inntrykkene og menneskene. En tilværelse med godhet i bunn og medmennesklighet. ✨️ 1
Mflj Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden (endret) Lagabøter skrev (På 22.10.2025 den 6.20): Så i en artikkel nylig, noe om at et av elementene i å bli kristen er å ta mot Jesus, eller noe i den duren. Skjønner ikke helt. Hvordan fungerer dette konseptet i praksis? Hvis du ønsker gode svar på dette anbefaler jeg et kristent forum som bla worthychristianforums.com 😊 Endret 27 minutter siden av Mflj
VifteKopp Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden Gouldfan skrev (1 time siden): Vel vi som tror er jo lovet at det skal ta slutt en gang, så lidelsen er midlertidig.. Men hvorfor plager Gud oss? Hvorfor sendte han 6 millioner jøder i gasskamrene? 1
Mflj Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden VifteKopp skrev (10 minutter siden): Men hvorfor plager Gud oss? Hvorfor sendte han 6 millioner jøder i gasskamrene? Gud gjorde ikke det. Djevelen stod for dette. Det er djevelen og denne ondskapen Gud døde for å frelse oss fra.
VifteKopp Skrevet akkurat nå Skrevet akkurat nå Mflj skrev (7 minutter siden): Gud gjorde ikke det. Djevelen stod for dette. Det er djevelen og denne ondskapen Gud døde for å frelse oss fra. Hvorfor skapte Gud djevelen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå