Gå til innhold

Støre-regjeringen gjorde en feil???

Anbefalte innlegg

Skrevet
halnes1 skrev (3 timer siden):

En sak kan være tullete men hvor mange stemte på venstre siden og AP når de skremte med at Høyre og FRP ville fjerne gratis ferje og kutt i studielånet med 25 000kr i året.

De 43.000 menneskene som har mistet rettigheten sin med kutt i studielån

Det er 43 000 stemmer.

Det er svindel og regjeringen må kastes.

Kom på at hvor mange ekstra stemmer har dette bedrag gitt venstre siden????

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
halnes1 skrev (59 minutter siden):

Dette bedraget og trynefaktoren til Jense-guttebassen var helt avgjørende for valgseieren, og Ola Dunk gikk 5-på, akkurat som ved valget for 4 år siden da det skulle være "vanlige folks" tur. Disse folka har frekkhetens nådegave og som vi alle vet så har politikere sørget for at vi har en lov som gir dem amnesti for alle former for bedrageri og landsvik.

Endret av Lyncs
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

I utgangspunktet er jeg for å gjøre ansvarlige kutt nå heller enn senere, og tror ferger og studiestøtte kan være fornuftig å kutte i, men jo mer jeg tenker over det, jo grovere blir egentlig dette tilfellet. Normalt kan en jo skylde på at en måtte kompromisse med regjeringspartnere og sånn sett slippe unna med å ikke innfri valgløfter. Her har en derimot lagt frem budsjett alene, og gjort det stikk motsatte av det en lovet under valgkampen og har ingen andre å skylde på. Det er egentlig veldig stygt. 

For øvrig er det veldig rart å høre Vestre beklage og si at han legger seg flat og tar ansvar, men samtidig ikke forklare seg skikkelig eller innrømme en bevisst løgn. Det opplever jeg egentlig ikke som å ta ansvar i det hele tatt. 

Til sist; normalt har en hatt regjeringspartnere å skylde på når en ikke oppfylte alle løfter, og kanskje har det blitt en vane at en kan love mye en vet en ikke er villig til å kjempe frem eller prioritere i forhandlingene. Det gjelder nok ikke bare AP. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Tussi skrev (5 timer siden):

Spørsmålet er, hva var "feilen"? 

Budsjettet? Eller hva 2 ledende politikere sa? At de to lyver er forøvrig ikke overraskende. Vestre har jeg null tillit til, han lyver over en lav sko for å se bedre ut, og "vi snakker ikke med hamas"-støre er jo kjent for å lyve

Det går ikke an å stole på noenting som kommer ut av kjeften på disse to.

Endret av Kone
  • Liker 4
Skrevet

De angrer ikke på at de løy men at de ble tatt for det. Så er det bare å ro-ro og komme med bortforklaringer. "Til Norges beste" etc etc. Alt de gjør er for Norge folkens, bare stol på dem.....

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
2 hours ago, BadCat said:

Hvis produksjonen av én kWh koster i overkant av 10 øre

2 hours ago, Maskinfører said:

Koster vel 12 øre og produsere 1 kwt ...

Denne produksjonsprisen gjelder bare for gamle, nedskrevne kraftverk.

• Liker 4
Skrevet
Jarmo skrev (3 minutter siden):

Oppgraderes på løpende band, nytt utstyr og mer effekt og produksjon. Blir ikke billig det da med dagens kostnader.

Åja jeg har hørt de er nedbetalt i alle fall der jeg bor 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Maskinfører skrev (13 minutter siden):

Vestfold var ikke nevnt der men nå snakket jeg om strømprisen ikke nettleie og annet som går til oppgradering på Faktura 

På Google finner du historien om dine kraftverk.

Sitat

men nå snakket jeg om strømprisen

Det vi snakker om nå, ja.

Endret av Jarmo
Skrevet

Blir stadig vekk overbevisande tydelig at AP med Støre & co har tilegna seg valgseieren med hjelp av løgn og bedrag. Veldig rart om dette er lovlig framgangsmåte for politiske parti i valginnspurten. Verken Støre, Vestre eller Stoltenberg burde få forsette som politikere. Di har med sin falske oppførsel pissa på heile det norske folk og vist for alt og alle at makta er det einaste viktige framfor noko anna når det kommer til korleis deler av AP fungerer. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

– Så sent som to dager før valget var det sånn at nestlederen i Arbeiderpartiet, Vestre, sa at nå skal vi sørge for mange flere døgnplasser i psykiatrien. Han nevner eksplisitt at Gaustad skulle få flere døgnplasser. Fire dager etter det, altså etter valget, får han det samme spørsmålet i Stortingets spørretime, uten at han klarer å svare, sier Steen i «Stavrum & Eikeland».

https://www.nettavisen.no/nyheter/legen-sa-stopp-men-thorvald-steen-ville-ha-et-siste-skihopp-brakk-begge-beina/s/5-95-2681704

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

– I 1990 var det 10.500 døgnplasser, nå er det 3.500, sier Steen i podkasten «Stavrum & Eikeland».

Målsettingen var ifølge Steen, den engelske modellen, hvor Labour-leder Tony Blairs finansminister Gordon Brown, med Jonas Gahr Støre og Jens Stoltenberg som lydige elever, hadde til hensikt å gjøre noe med unødvendige utgifter i staten.

• Liker 2
Skrevet
halnes1 skrev (4 timer siden):

Det er umogleg å seie, og det er ikkje gitt at dei som stemte Ap og som no angrer hadde stemt ei bestemt retning. 

Likevel, om vi antek at alle disse 43 000 stemte utifrå eiga lommebok, og heller hadde stemt Frp om det ikkje var for lovnaden om sletta studielån. Så hadde der ikkje råka Ap sitt fleirtal. Ap fekk 902 000 stemmer, med neste konkurrent som er Frp med sine 768 000 stemmer. 

Det er likevel godt mogleg at det var mange i fråflyttingstrua kommuner som gav Ap sin stemme sjølv om dei sjølv ikkje ville nyte godt av ordninga, enkelt og greitt fordi det vil være ein indirekte fordel med mange unge innflyttarar som kjem på grunn av sletting av studielånet. 

(Reint politisk så synes eg likevel at sletting av studielån er eit lite målretta tiltak for å sikre busetting i fråflyttingskommuner, sidan det på ingen måte finnes garantiar for at unge voksne blir værande etter at studielånet er nedbetalt. Då tenker eg at andre tiltak hadde vært meir treffande som tilsvarande tilskot til kjøp av bustad i slike kommuner).

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...