Gå til innhold

Støre-regjeringen gjorde en feil???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan det bare være en feil og ikke en bevisst løgn å komme med falske valgløfter? Først lyger de under valgkampen og etterpå lyger de om at det bare var en feil.. 

På hvilken måte var det bare en feil da??

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om eg legg all godvilje til grunn så kan eg kjøpe argumentet at det var ein feil å legge fram statsbudsjettet utan gratis ferjer og Ap hadde til hensikt å behalde denne ordninga. Men ingenting tyder på at dette er ein "feil" som Ap har til hensikt å rette opp i, noko som ville vært naturleg dersom det faktisk var ein forglemmelse å utelate denne ordninga i budsjettforslaget.

På meg så virker det som at det Støre meiner var ein feil, er at det var feil av Arbeidarpartiet å love gratis ferjer utan å ha til hensikt å gjere det, altså einsbetydande med at det var "feil" å bevist lyge til velgarane.

• Liker 2
Skrevet
The Avatar skrev (1 minutt siden):

Om eg legg all godvilje til grunn så kan eg kjøpe argumentet at det var ein feil å legge fram statsbudsjettet utan gratis ferjer og Ap hadde til hensikt å behalde denne ordninga. Men ingenting tyder på at dette er ein "feil" som Ap har til hensikt å rette opp i, noko som ville vært naturleg dersom det faktisk var ein forglemmelse å utelate denne ordninga i budsjettforslaget.

På meg så virker det som at det Støre meiner var ein feil, er at det var feil av Arbeidarpartiet å love gratis ferjer utan å ha til hensikt å gjere det, altså einsbetydande med at det var "feil" å bevist lyge til velgarane.

De løy om gratis fergene og om 25 000kr i nedbetaling av studie lånet årlig i distriktene.
Er der flere feil i statsbudsjettet?
Kanskje mangel av virkelig satsing på politiet og helsevesenet med 200 000 i helsekø.
Eller er alt bare feil?

• Liker 2
Skrevet
halnes1 skrev (6 minutter siden):

De løy om gratis fergene og om 25 000kr i nedbetaling av studie lånet årlig i distriktene.
Er der flere feil i statsbudsjettet?
Kanskje mangel av virkelig satsing på politiet og helsevesenet med 200 000 i helsekø.
Eller er alt bare feil?

Ikke bare det, de "satser" på psykiatrien..

Så OUS måtte kutte 19 mill i ABUP.... 

Skrevet
Tussi skrev (6 minutter siden):

Ikke bare det, de "satser" på psykiatrien..

Så OUS måtte kutte 19 mill i ABUP.... 

De fleste sykehus i landet må kutte.

Skrevet
Skjelvgråt skrev (31 minutter siden):

Folk valgte å stemme på dem igjen. Fordi man ville ha mer av det som har vært de fire siste år. Så spiller vel egentlig ingen rolle om noen av løftene ikke kan innfris. 

Når AP er alene om å komme med statsbudsjettet så holder ikke dette bedraget.

Fem dager før stortingsvalget var det allerede avklart internt i regjeringen at ordningen med gratis ferger skulle ut av forslaget i statsbudsjett. Likevel sa Støre til lokalavisen Øyposten at:

– Gratis ferge skal det fortsette å være.

Samme uken publiserte Ap en valgkampvideo på Facebook hvor Jan Christian Vestre kommuniserer til velgerne at Høyre og Frp ville fjerne ordninger som gratis ferge og nedskriving av studielån i norske utkantkommuner, og at dette står på spill i valget. 

De gjorde dette selv om de visste at regjeringen i statsbudsjettet som ble lagt fram denne uken, ville fjerne gratisfergene og drastisk redusere ordningen med gjeldslette på studielån fra nyttår.

Fredag morgen avslørte VG at en post på Aps hjemmeside om at de hadde innført gratis ferger, nå er fjernet. Aps kommunikasjonssjef Emma Giskås har bekreftet at siden er slettet.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tussi skrev (6 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/bm3nKe/vedum-fnyser-av-aps-loesningsforslag-glem-det-helt-uaktuelt

SP er uforsonlige.  Og slev om jeg hater det partiet, så står det respekt av dette. Det AP gjorde var så langt over streken at å kreve dette innfridd før forhandlinger faktisk er riktig. 

Og det sier jeg selv om jeg synes sakene er tullete

En sak kan være tullete men hvor mange stemte på venstre siden og AP når de skremte med at Høyre og FRP ville fjerne gratis ferje og kutt i studielånet med 25 000kr i året.

De 43.000 menneskene som har mistet rettigheten sin med kutt i studielån

Det er 43 000 stemmer.

Det er svindel og regjeringen må kastes.

Endret av halnes1
  • Liker 2
Skrevet

Støre kommer jo fra en landssvikerfamilie. Den enorme formuen han har er arv etter bestefarens salg av varmeovner til nazistene under krigen.. 

Skrevet

Spørsmålet er, hva var "feilen"? 

Budsjettet? Eller hva 2 ledende politikere sa? At de to lyver er forøvrig ikke overraskende. Vestre har jeg null tillit til, han lyver over en lav sko for å se bedre ut, og "vi snakker ikke med hamas"-støre er jo kjent for å lyve

• Liker 3
Skrevet
Tussi skrev (24 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/bm3nKe/vedum-fnyser-av-aps-loesningsforslag-glem-det-helt-uaktuelt

SP er uforsonlige.  Og slev om jeg hater det partiet, så står det respekt av dette. Det AP gjorde var så langt over streken at å kreve dette innfridd før forhandlinger faktisk er riktig. 

Og det sier jeg selv om jeg synes sakene er tullete

Støre er en notorisk løgner går under navnet tåkefyrsten og han selger liket av bestemoren for makt 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Kakkelfant skrev (2 minutter siden):

Jonas er en notorisk løgner

Ja. Det er kun to muligheter her,  den ene er den mest åpenbare, og det er at de løy, begge to. Helt bevisst det andre er at de ikke visste hva som stod i budsjettet. Hvor sannsynlig er det? Og da må de jo rette det opp

De løy, og de tror fortsatt at folk ikke har skjønt det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...