Gå til innhold

Å starte i ny jobb, hvor skummelt er det egentlig?

Gjest f4990...52f

Anbefalte innlegg

Gjest f4990...52f
Skrevet

Tok meg selv i innse at jeg har hatt det "lett" i arbeidslivet.
Jeg er i prosess med å finne noe nytt å holde på med, det har vært noe jeg har tenkt mange år på, men har først nå fått ut fingeren og søker aktivt, og det er utrolig spredt, for jeg er en allsidig type som egentlig ser for meg å kunne gjøre mye forskjellig.

Alt fra selger/grossist , bilselger , forsikringsselger, lagersjef, finansrådgiver, rådgiver kommune og et par stillinger til har jeg søkt på.

Men nå tok jeg meg i at det er jo litt skummelt dette her også.
Jeg har jobbet hele livet i små selskap, og alle jeg har søkt på er selskap med minst 30+ ansatte
Første jobben min forholdet jeg til meg selv og en leder, i jobb nr 2 som jeg er i nå er det min egen mor jeg forholder meg til da det bare er oss i bedriften. 

Nå som jeg plutselig skal "ut i verden" i midten av trettiårene, så tenkte jeg fort, hmm dette blir rart å være den "nye".

Er det andre her som har opplevd samme situasjon og kom seg fint gjennom det? Evt hva hjalp deg med den sosiale angsten man fort kan føle på. 
Man vil jo bli likt på jobb når man må forholde seg til andre på ubestemt tid.

Anonymous poster hash: f4990...52f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet du først må løse er å faktisk få en jobb, dette er nok langt vanskeligere nå enn du ser for deg, med mindre du har noen bekjente som kan hjelpe deg inn en plass. Om du så er så heldig å klare dette, blir resten bortimot trivielt.

Gjest 61d8a...36a
Skrevet

Jeg vil anbefale kommunal jobb i hvertfall, der stilles det lave forventninger og krav, da er det enkelt å sosialisere fordi så mange har så lite å gjøre. Det går av seg selv.

Anonymous poster hash: 61d8a...36a

Skrevet (endret)
Gjest 61d8a...36a skrev (3 minutter siden):

Jeg vil anbefale kommunal jobb i hvertfall, der stilles det lave forventninger og krav, da er det enkelt å sosialisere fordi så mange har så lite å gjøre. Det går av seg selv.

Herregud så kjedelig! 

jeg vill anbefale noe helt annet, en jobb du virkelig brenner for å gleder deg til hver mandag(nesten, noen dager er tunge uansett).

jeg har jobbet på en av equinor sine landanlegg for ett service selskap. Der ‘gjemmer’ folk seg når det er lite arbeid eller problemer med å jobbe. For at selskapet skal kunne fakturere equinor. Sitter å spiller kort, fiser og vitser. Helt utrolig fælt. 

til TS, det kommer veldig an på og veldig vanskelig å svare på når du ikke har fått ny jobb engang samt vi vet lite om bakgrunnen din samt at du har søkt på ett bredt spekter av greier. 

Endret av Salvesen.
Skrevet
Gjest 61d8a...36a skrev (4 minutter siden):

Lavmål idiotisk trolling, bare å overse...

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutes ago, Guest 61d8a...36a said:

Det spørs helt hva man jobber med i en kommune. Man har avdelinger som er overarbeidet og underbemannet.

Endret av Theo343
Skrevet (endret)

Det virker som du tenker mest på det sosiale aspektet i å bytte jobb? Det tror jeg du skal ta helt med ro. Folk flest er veldig fine. De tar godt imot deg, lærer deg opp og tar deg inn i "gjengen".

Hvis du for det meste er vant til å jobbe i (bitte)små bedrifter, så kan det bli en overgang å venne seg til at store bedrifter ikke er like fleksible. Du kan ikke regne med å få løst ting samme dag som det oppstår, over en kaffekopp sammen med en kollega. Plutselig er det rutiner som skal følges, systemer ting skal meldes inn i osv osv. Sjefen er kanskje mer utilgjengelig enn tidligere, og i stedet må du forholde deg til en mellomleder. Sånne ting kan være litt uvant, og litt frustrerende i begynnelsen.

Men, bare gjør så godt du kan, vær positiv og nysgjerrig, så går det nok veldig greit.

Endret av :utakt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...