Gå til innhold

Nesten 1.2 millioner som 23-årig student.

dek222

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ville bare dele dette med dere. Dette viser helt klart at det ikke er like synd på oss studenter som mange skal ha det til å være. Jeg har vært student de 4 siste årene, og jeg har klart å spare opp 1.2 millioner NOK.

Det er definitivt mulig, det handler bare om man vil eller ikke. Før i tiden kalte vi det for disiplin.

Med andre ord, det er ikke synd på oss studenter. Jeg har mer enn de fleste både i 30-årene og 40-årene på bok. Det handler om viljestyrke og disiplin.

Screenshot_20251013-145038.Kron.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette mistenker jeg sterkt er reklame for noe? 😉 302.000,- siden første innskudd oppfatter jeg som at du hadde noen kroner til å begynne med?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Dette er ca 100% av det en snitt student tjener gjennom 4 år om de jobber ved siden av studien.
Etter hva jeg fant ut var dette før skatt, så det er fort godt over 100% igjen.

Det er så klart mulig for noen, men man snakker da en veldig god inntekt ved siden av studiene.
Dette er ikke noe vanlige studenter får til, selv ikke om de bor og spiser gratis samt sparer all inntekt.

Endret av aklla
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg har hatt ‘millionlønn’ mens jeg også var student. Betyr ikke at studenter sliter.. Dog tenker jeg at en ‘normal’ student med Lånekassen og deltidsjobb klarer seg helt fint jeg. Men klart, det er tøft om en ‘velger’ å bo i Oslo, med egen leilighet og ikke mulighet/ikke klarer å få seg en jobb vedisden av. 

husker godt selv da jeg studerte og levte på relativt lite penger(selv om jeg alltid har jobbet), vondt er absolutt ikke det jeg tenker på. Jeg hadde det veldig fint! 
Edit: gratulerer forresten, du har vært flink. Men det tror jeg du vet også:p

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har fått dette til ved å spare gjennom sparing og hardt arbeid. 

Målet er 2 millioner innen jeg er ferdig med å studere om 2.5 år, altså i en alder av 25. Jeg studerer medisin.

Etter det, planlegger jeg å søke meg på tullestudier på nettet, slik at jeg får støtte 2 år til for å utsette betalingene på studielånet..

• Liker 1
Skrevet
dek222 skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått dette til ved å spare gjennom sparing og hardt arbeid. 

Målet er 2 millioner innen jeg er ferdig med å studere om 2.5 år, altså i en alder av 25. Jeg studerer medisin.

Etter det, planlegger jeg å søke meg på tullestudier på nettet, slik at jeg får støtte 2 år til for å utsette betalingene på studielånet..

Fantastisk plan! 😉 

Skrevet
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Tåkete svar er lite imponerende. 

Men hen registrerte seg tross alt her bare for å formidle dette geniale til oss?

Nei, jeg er fremdeles ikke overbevist! 😉

• Liker 7
Skrevet (endret)

Spart 200 000 i året i 4 år.

Dvs 16 500 i måneden. Hver eneste måned.

Jada. Særlig det. Klart. 

Virker mer som en heimføing som bor hjemme hos mor og far og har jukset til seg borteboerstipend ved å være registrert hybelboer hos tante Olga. Så har han spart hele borteboerstipendet og lån i 4 år.

Han avslører seg der han nevner at han skal jukse seg til status som heltidsstudent for å utsette tilbakebetalingen.

En god del av disse pengene må tilbakebetales. Samt 40% skatt eller hva det er, på gevinsten.

Just saying.

Endret av Regenburg
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg studerer medisin i utlandet. Det er derfor billige levekostnader og lange ferier. Jeg jobber opp mot grensen hvert år, sparer en del av studielånet som blir igjen og hadde rundt 300 000 NOK gjennom 19 år med sparing fra før, gjennom sommerjobber, bursdager og slikt. 

Jeg har tjent over 300 000 NOK på dette så langt. Målet er 2 mill innen jeg er 25 år. Deretter 5 mill innen 30 år. Innen jeg er 40, håper jeg på rundt 15 - 20 millioner investert. Det er særdeles realistisk, da jeg kommer ut av studiet som lege. Det betyr mye jobbing, men også en bedre lønn enn gjennomsnittet.

Skrevet
Regenburg skrev (4 minutter siden):

Spart 200 000 i året i 4 år.

Dvs 16 500 i måneden. Hver eneste måned.

Jada. Særlig det. Klart. 

Virker mer som en heimføing som bor hjemme hos mor og far og har jukset til seg borteboerstipend ved å være registrert hybelboer hos tante Olga. Så har han spart hele borteboerstipended i 4 år.

Just saying.

17603733327824158979850688292395.jpg

• Liker 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (3 minutter siden):

Ærlig talt gidd eg ikkje sei noko meir enn at eg openbart ikkje trur på deg.

17603734693805720898000821923723.jpg

• Liker 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (Akkurat nå):

Du kan spamme tråden med søppel, men du er mistenkelig vag på materiell fakta.

Hvorfor er du så misunnelig? Det er 1.2 mill. Det er ikke rikdom, men det er en god start. 

Jøss, altså for en type.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...