Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mobilabonnent registrert på ENK, angrerett?

*F*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay, dette er saken:

Jeg kom hjem på jobb og kona sa hun hadde sagt ja til en mobilavtale fra et underselskap av Telenor fra en som ringte, hun ble av selger litt pushet til å si ja og akseptere via link i melding under samtalen og heller "se over avtalen etterpå". Med sutrende baby i armene er det fort gjort og bare klikke uten å lese så godt over, og sånn gikk det.

Greit nok tenkte jeg, man har jo altid angrerett på slike avtaler, men når jeg hørte navnet på selskapet "SMB Mobil" ante jeg ugler i mosen.
Og det jeg mistenkte hadde skjedd var det som hadde skjedd.

Leser man SMS-en som ble mottatt litt nøyere så ser man at det er snakk om salg til min kones ENK, ikke til henne som person. Skikkelig sleipt må jeg si selv, heldigvis er ikke avtalen så altfor gal, men hun er bundet i to år...

Så, hvilke muligheter har man til å tre ut av en slik avtale, om noen?

Legger ved info

avt.thumb.png.d327edd6307355652431483bc3999160.png

SMS:

Sitat

Hei Fornavn Etternavn. Velkommen til SMB Mobil, en selvstendig norsk mobiloperatør med full Telenor-dekning. Avtale om bedriftsabonnement med ordrenr 00000 vil bli registrert på ETTERNAN(ENK) med organisasjonsnummer xxx

Produkt: 100 GB 329,- 24 MND avtaletid.

Vi gir prisgaranti på fastprisabonnement i hele avtaleperioden. Alle priser er oppgitt eksl. mva

Les våre standard vilkår her: www.smbmobil.no/vilkar

For mer informasjon om din bestilling og bekrefte avtale: https://smbmobil.nextcom.no/r/xxx

For å bekrefte bestillingen og akseptere våre vilkår bruk BankID.

SMS:

Sitat

Takk for at du valgte SMBmobil som din mobiloperatør! Vår målsetning er å være prisleder for mindre bedrifter som vil ha full Telenordekning. I tillegg får alle våre kunder den høyeste datahastigheten, uten ekstra kostnad. Velkommen til oss! Med vennlig hilsen oss i SMBmobil

SMS:

Sitat

Hei NAVN. Deres nye SIM-kort er på vei til: XXX. I brevet finner du informasjon om overføringsdato. Dette vil også bli sendt til deg på SMS senere. Har du spørsmål, vennligst kontakt kundeservice på telefon. 21936161 eller på e-post: [email protected].

Med vennlig hilsen
SMB Mobil

s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen angrerett for kjøp du gjør som næringsdrivende. Denne avtalen er nok inngått av din kone som næringsdrivende, og med mindre avtalen gir henne rett til det så har hun ikke rett til å avbestille eller angre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...