Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å finne drømmedamen....

Gjest ce9fe...f22

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sjørøver skrev (8 timer siden):

Nei, det er det ikke. Å gi opp er å bli kunstig befruktet på en klinikk. Det er en falitterklæring. 

Jeg har venner som har funnet seg dame i: Polen, Baltikum, Ukraina, nordafrika, Filippinene og Thailand. Det går fint, du blir nok lykkelig. Det er bedre enn å avslutte en mange tusen år lang slektsgren

Man har vel teknisk sett ikke gitt opp ved kunstig befruktning heller. Å finne en dame i nevnte land kan være en løsning, men det passer ikke for alle med de store kulturforskjellene. Det er kanskje det TS  tenker på. 

Jeg hadde sikkert hatt nok problemer med en trønder liksom (no offence for de av dere som tilfeldigvis er det, men jeg sliter med å forstå dialekten). 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest 4e449...1f0
Skrevet
ilpostino skrev (46 minutter siden):

Datingapper er de sorteste hullene iav verdensveven som man kommer over. Som andre i tråden har sagt så er det viktig å komme seg ut på sosiale aktiviteter. Ta deg selv i nakken og "tving" deg ut. er du på FB er det svært mange arrangementer som legegs ut der, så du kan filtrere litt der avhenig av hva du interiserer deg for. 

Nettet kan være en fin vei når en ønsker å være åpen og ærlig, dessverre kan det bli for mye av det gode. Møter du en partner i det virkelige liv, da er det også lettere å være respektfull og ordentlig, fordi du må forholde deg til hele personen. Spesielt for menn er dette viktig, da de lett kan ta av litt mye når de sitter ved et tastatur. Sex og lyst kan bli større enn det egentlig er.

Anonymous poster hash: 4e449...1f0

Skrevet
10 hours ago, Guest 4e449...1f0 said:

Det er riktig i mange tilfeller. Feministene kaller det desperat, desperat er frastøtende, du skal være kjølig og uinteressert, selvsikker opp mot arrogant, da blir feminister nysgjerrige. 

De kaller det mye forskjellig, for at man ikke skal utforske mulighetene som er til stede.

14 hours ago, Sjørøver said:

Nei, det er det ikke. Å gi opp er å bli kunstig befruktet på en klinikk. Det er en falitterklæring. 

Jeg har venner som har funnet seg dame i: Polen, Baltikum, Ukraina, nordafrika, Filippinene og Thailand. Det går fint, du blir nok lykkelig. Det er bedre enn å avslutte en mange tusen år lang slektsgren. 

Godt sagt. Jeg las et sted at de som velger å fryse ned eggene sine, bare har 18% suksessrate ved en slik ordning. Så da har man dårlige odds, det koster mye økonomisk, man blir kanskje alene om omsorgsrollen for det nye liv, og ifra et samfunnsmessig perspektivt, ikke holdbart i lengden, åpenbart når man ser på fødselstallene som foreligger. Så når feminister sier at feminismen ikke har gått for langt, så er det bare å henvise til fødselstallene hver eneste gang.

• Liker 1
Skrevet
Colin. skrev (4 minutter siden):

Godt sagt. Jeg las et sted at de som velger å fryse ned eggene sine, bare har 18% suksessrate ved en slik ordning. Så da har man dårlige odds, det koster mye økonomisk, man blir kanskje alene om omsorgsrollen for det nye liv, og ifra et samfunnsmessig perspektivt, ikke holdbart i lengden, åpenbart når man ser på fødselstallene som foreligger. Så når feminister sier at feminismen ikke har gått for langt, så er det bare å henvise til fødselstallene hver eneste gang.

Vil anbefale en podcast episode til deg, lenket på spotify først etterfulgt av youtube:

Og her er dokumentaren som omtales: 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

"Utlandet" er jo fasiten, ifølge noen. Men "utlandet" er så mangt, og jo mer langtvekkistan man legger i det (for noen må man helt til øst-Asia for at det skal være "utlandet"), jo vanskeligere blir det med språk og kultur. Men, også bare det å få råd til reisene som følger med.

Gøteborg, København og Hamburg er også "utlandet" - og langt mer tilgjengelig, på alle vis. For eksempel.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

"Utlandet" er jo fasiten, ifølge noen. Men "utlandet" er så mangt, og jo mer langtvekkistan man legger i det (for noen må man helt til øst-Asia for at det skal være "utlandet"), jo vanskeligere blir det med språk og kultur. Men, også bare det å få råd til reisene som følger med.

Gøteborg, København og Hamburg er også "utlandet" - og langt mer tilgjengelig, på alle vis. For eksempel.

Kanskje de som tenker utland har glemt litt av setningen? "Utland fri for feminister" skulle det kanskje være? 😄

Og da passer nok ikke Gøteborg, Køben og Hamburg så godt 🙃 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
On 10/1/2025 at 10:25 PM, Guest ce9fe...f22 said:

Enslig mann på 40 år som er på jakt etter å ha en dame som jeg kan dele livet mitt med. Har prøvd diverse datingsapper som Hingr, Tinder og Happn. Bortsett fra falske asiatiske dameprofiler, så matcher min profil med det motsatte kjønn som jeg ikke synes passer med meg. Jeg er ikke kresen og har senket kravene mine langt ned. Men ikke for å høre overfladisk ut så kan finner jeg ikke damer som veier 20+kg mer enn meg attraktivt. Det er sikkert en del menn som liker store damer, men det er ikke meg. Men de er de eneste jeg matcher. Jeg like slanke damer, men det er mange om beinet jo slankere en dame er. 

Anonymous poster hash: ce9fe...f22

Jeg ville ha fokusert mer på indre egenskaper enn ytre. Det er det som varer i lengden uansett.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ha slått fra meg tanken om en "drømmedame". Slike holder til i fantasien og er ikke virkelige. Skulle tro at en helt vanlig oppegående dame som kunne gå like godt til vanns som til lands, ville gjøre susen for den som ønsker seg langtidsselskap.

Indre, gode kvaliteter får i alle fall meg til å tenke at en person er vakker og det holder seg hele livet, i motsetning til et ytre som falmer med tiden og forsvinner over i brukt, gammel kropp. Det kommer til oss alle sammen. Det er bare mine tanker om saken.

• Liker 4
Skrevet
leticia skrev (17 timer siden):

Man har vel teknisk sett ikke gitt opp ved kunstig befruktning heller.

Hvor mange menn er interessert i å oppdra et donorbarn? Grunnen til at kvinner må på klinikk er for at ingen vil ha dem. Det er derfor en falitterklæring.

ilpostino skrev (47 minutter siden):

Jeg tror denne lange på vei forklarer hvorfor mange menn ser andre steder enn i vesten etter damer. 

https://www.instagram.com/reel/DPIEIC7DwOX/?igsh=emxrd3pkZ210M2l4

Den treffer godt. Omgås en del evig single kvinner via samboer. Overvurderer hva de har å tilby, alle som en. Er så ekstremt takknemelig for at jeg fant meg ei på videregående som jeg nå har vært sammen med over halve livet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest 4e449...1f0
Skrevet
Sviskepott skrev (15 minutter siden):

Jeg ville ha slått fra meg tanken om en "drømmedame". Slike holder til i fantasien og er ikke virkelige. Skulle tro at en helt vanlig oppegående dame som kunne gå like godt til vanns som til lands, ville gjøre susen for den som ønsker seg langtidsselskap.

Indre, gode kvaliteter får i alle fall meg til å tenke at en person er vakker og det holder seg hele livet, i motsetning til et ytre som falmer med tiden og forsvinner over i brukt, gammel kropp. Det kommer til oss alle sammen. Det er bare mine tanker om saken.

Ja, drømmedamen er en fantasi, og den kan du finne i omtrent hvilken som helst dame. Alle damer har det som skal til for å bli drømmedamen til en mann. 

Skrevet
Gjest 4e449...1f0 skrev (8 minutter siden):

Ja, drømmedamen er en fantasi, og den kan du finne i omtrent hvilken som helst dame. Alle damer har det som skal til for å bli drømmedamen til en mann. 

Du har betydelig større tiltro til menneskeheten enn jeg har, og jeg trodde jeg var ganske så idealistisk =P

Skrevet
10 hours ago, knopflerbruce said:

10 hours ago, leticia said:

Kanskje de som tenker utland har glemt litt av setningen? "Utland fri for feminister" skulle det kanskje være? 😄

Og da passer nok ikke Gøteborg, Køben og Hamburg så godt 🙃 

«Utlandet» betyr fattigdom uten et sikkerhetsnett, slik at kvinnene må gifte seg av nødvendighet, ikke fordi de vil. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Sjørøver skrev (18 minutter siden):

Hvor mange menn er interessert i å oppdra et donorbarn? Grunnen til at kvinner må på klinikk er for at ingen vil ha dem. Det er derfor en falitterklæring.

Det er mange grunner til at kvinner må på klinikk. Et åpenbart eksempel er fordi at mannen hennes ikke har bra nok sædkvalitet, eller at hun selv har vansker med å bli gravid. Et annet er at hun gjerne vil ha et barn, men ikke gidder å "oppdra" en mannebaby i tillegg. 

ilpostino skrev (1 time siden):

Jeg tror denne lange på vei forklarer hvorfor mange menn ser andre steder enn i vesten etter damer. 

Hvis man tenker at "amerikanske tilstander" med dårlig utbygde velferdssystemer, hvor kvinner i mye større grad er avhengig av en mann som tjener bra kan overføres til norske / skandinaviske så har man vel bommet litt? 

Stikkordet her er likestilling. Både at i USA så er man ikke så likestilt som i  Norge  / Skandinavia. Det bærer videoen din preg av. Men også at de vestlige menn som søker til østen ofte ikke er så veldig glad i likestilling. (Ikke at det er så mange av dem da, det kan høres ut som at dette er en løsning for veldig mange norske menn, men det er en liten andel av norske menn som tyr til det skrittet. Helt greit, så lenge man behandler damene bra. 

Jeg kjenner meg ikke igjen i hvordan damer beskrives i den videoen. Merkelig nok så er det ofte de som har minst erfaring med damer som har sterkeste meninger om hvordan de er 🙃

• Innsiktsfullt 3
Gjest 4e449...1f0
Skrevet
Griever skrev (17 minutter siden):

Du har betydelig større tiltro til menneskeheten enn jeg har, og jeg trodde jeg var ganske så idealistisk =P

Ja, jeg har nok det, jeg har stor tiltro til menneskeheten. Når en tenker på alt som har skjedd og likevel er vi her fremdeles. Årsaken er knyttet til den delen som trekker damer og menn til hverandre, den er sterkt undervurdert, så undervurdert at vi oppfordres til å ignorere den.

Så ja, alle damer har dette utgangspunktet. Det er menneskekunnskap, og historiekunnskap.

Skrevet
leticia skrev (7 minutter siden):

Jeg kjenner meg ikke igjen i hvordan damer beskrives i den videoen. Merkelig nok så er det ofte de som har minst erfaring med damer som har sterkeste meninger om hvordan de er

Men like fult ut bærer innlegget ditt preg av at du har en del av de samme holdningene som beskrives i videoen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Krig og fred skrev (2 minutter siden):

«Utlandet» betyr fattigdom uten et sikkerhetsnett, slik at kvinnene må gifte seg av nødvendighet, ikke fordi de vil. 

Krig og fred skrev (9 minutter siden):

Utlandet» betyr fattigdom uten et sikkerhetsnett, slik at kvinnene må gifte seg av nødvendighet, ikke fordi de vil. 

Kanskje ikke gjøre dette om til en "Asia - tråd", TS har vært tydelig på at det ikke er et alternativ for han. 

Men ja du har helt rett at det ofte er slik 😮‍💨

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
ilpostino skrev (1 minutt siden):

Men like fult ut bærer innlegget ditt preg av at du har en del av de samme holdningene som beskrives i videoen. 

Nei, det har jeg ikke. Et forhold skal være i balanse,  verken mann eller kvinne skal ha "makten" om man kan kalle det for det. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gjest 4e449...1f0 skrev (37 minutter siden):

Så ja, alle damer har dette utgangspunktet. Det er menneskekunnskap, og historiekunnskap.

Jeg tror ikke det. Jeg tror mange kan være drømmepartneren for noen få, men mange er også stort sett råtne mennesker. Men, kanskje noen drømmer om nettopp det. 🤷‍♂️

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...