Simen1 Skrevet 28. september Skrevet 28. september kremt skrev (1 time siden): Det er ikke poenget men at kraftprisene dreper vitsen med det hele. Hvis prisen blir akkurat det samme hvorfor skal man bruke mer om natta da. Jeg ser ingenting hverken reguleringsteknisk eller moralsk galt i å la seg styre etter totalsummen. Det må da bare være sunt for både kraftnettet og produsentene?
Mr.M Skrevet 28. september Skrevet 28. september Mr.M skrev (4 timer siden): oppdaget at Elvia også har strømnett her i Østfold (i tillegg til Norgesnett, som jeg har nå) betyr det at jeg rent fysisk er på Norgesnett kabel, og ikke kan bytte hvis jeg ønsket det, eller "låner" de hverandres ledninger inne samme område om nødvendig? Nimrad skrev (3 timer siden): Du kan ikke bytte, nei. Det baserer seg på adressen din, ett sted går grensen. Nettleie skal i utgangspunktet være nullprofitt så du betaler til det selskapet som er ansvarlig for å vedlikeholde strømnettet som fører til ditt hus. er klar over at man er låst til den som drifter nettet der du bor, men ble som sagt forvirret da begge aktører er tilstede i Østfold på tilsynelatende samme steder https://norgesnett.no/norgesnett/om-oss/ https://www.elvia.no/hva-er-elvia/om-oss/kommuner-i-elvias-stromnett/ kan det muligens være slik at "ene siden av byen/bygda" er hos ene aktøren mens andre delen er hos motparten? eller som du sier; "et sted går grensen" (hvor deres fysiske ledninger går)
xlarge Skrevet 29. september Skrevet 29. september Gjest 68e4c...8c4 skrev (17 timer siden): I Oslo/Akershus området: Anonymous poster hash: 68e4c...8c4 kremt skriver at morgendagens priser kan bli høyere om natta enn om dagen. Hvor kommer det fra? Idag er det ingen tegn til det og f.eks. Glitre/Agder og Bergen har alle tilsvarende forskjell som nevnt her med lavere om natta. De som har smarthus kan kanskje klare å flytte opptil 40% (som meg) til natt, men neppe mere. Dette underbygges faktisk også av historiske strømprisene gjennom døgnet hvor forbruk på dagtid nesten alltid kostet mer. Hvis jeg skal spekulere i norgespris-effekten så tror jeg den kanskje vil føre til litt mindre strømforbruk om natten, ikke motsatt. Da tipper jeg at det blir billigere nettleie om natten (og dyrere om dagen). 1
Salvesen. Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden rart med det og hvordan tråder som dette dør ut eller andre tråder om strømpris. Slik det ser ut nå sparer jeg 1200 kroner pga Norgespris denne måneden. Helt vilt. Jeg har fortsatt samme mening som før, disse pengene burde gått til de som faktisk har lite penger. at "alle" skal få "tusenlapper" i strømstøtte i Norge er helt galskap.
Mr.M Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Salvesen. skrev (32 minutter siden): rart med det og hvordan tråder som dette dør ut eller andre tråder om strømpris. Slik det ser ut nå sparer jeg 1200 kroner pga Norgespris denne måneden. Helt vilt. da må du ha voldsomt strømforbruk? altså, for oktober måned fikk jeg 155 kr. i støtte, på forbruk 623 kWh 1
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Mr.M skrev (1 minutt siden): da må du ha voldsomt strømforbruk? altså, for oktober måned fikk jeg 155 kr. i støtte, på forbruk 623 kWh Næ det synes jeg ikke, 1500ish sist måned. Dette inkluderer kjøretøy. Godt under snittet for enebolig.
Mr.M Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Salvesen. skrev (8 minutter siden): Næ det synes jeg ikke, 1500ish sist måned. da fikk du vel rundt 400 kr. i støtte? hvis du regner med 1200 kr. i nov. så har forbruket ditt økt markant. Men er vel til oppvarming antar jeg? 1
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Mr.M skrev (20 minutter siden): da fikk du vel rundt 400 kr. i støtte? hvis du regner med 1200 kr. i nov. så har forbruket ditt økt markant. Men er vel til oppvarming antar jeg? 500ish. ja litt økning, men det er jo normalt om vinteren. Prisen er også økt.
kremt Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Så 1200 kroner på en måned mener du er mye? Var det ikke du som skrøyt av at du hadde 70-80 tusen til overs per måned etter skatt og faste utgifter? Men nå er plutselig 1200 kroner i måneden "Helt vilt" 2 1
Salvesen. Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden kremt skrev (4 minutter siden): Så 1200 kroner på en måned mener du er mye? Var det ikke du som skrøyt av at du hadde 70-80 tusen til overs per måned etter skatt og faste utgifter? Men nå er plutselig 1200 kroner i måneden "Helt vilt" Det er jo litt av poenget, det er vilt at jeg og ikke de som har lite får disse pengene. jeg er mot støtte til de som har til salt i grøten, meg inkludert. En må gjerne kalle det skryting… men det er ikke poenget jeg prøver å fremme.
Mr.M Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Salvesen. skrev (9 minutter siden): jeg er mot støtte til de som har til salt i grøten noen ting her i samfunnet er innrettet slik, og gjelder jo f.eks. også barnetrygd. er vel får å få oppslutning i "brede lag av folket" om skattenivået, at det er slik. 1
Salvesen. Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Mr.M skrev (6 minutter siden): noen ting her i samfunnet er innrettet slik, og gjelder jo f.eks. også barnetrygd. er vel får å få oppslutning i "brede lag av folket" om skattenivået, at det er slik. Nei gjelder ikke barnetrygd. Eneste jeg vet om er studiestøtte. Ellers får en NAV penger selv om en er milliardær.
Mr.M Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Salvesen. skrev (11 minutter siden): Nei gjelder ikke barnetrygd. neivel, har de begynt behovsprøve det utifra foreldres inntekt? 1
Salvesen. Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Mr.M skrev (4 minutter siden): neivel, har de begynt behovsprøve det utifra foreldres inntekt? Nei det er akkurat det de ikke har? Altså alle får det, fattig som milliardær. Sistnevnte(med mer) er unødvendig. Samme med strømstøtte osv. bortkasta penger som en kunne brukt bedre.
Zeph Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Salvesen. skrev (4 timer siden): rart med det og hvordan tråder som dette dør ut eller andre tråder om strømpris. Slik det ser ut nå sparer jeg 1200 kroner pga Norgespris denne måneden. Helt vilt. Jeg har fortsatt samme mening som før, disse pengene burde gått til de som faktisk har lite penger. at "alle" skal få "tusenlapper" i strømstøtte i Norge er helt galskap. Kan ikkje tråden få dø i fred om du ikkje har tenkt å svare på det TS spør om? Sitat Det lønner seg nok for meg å velge norgespris, men hvilken leverandør gjør dette rimeligst med app som man kan følge med på forbruk? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå