Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rettsikkerhet i Norge for utenlandske statsborgere

Lemongrass

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg som er en utenlandsk statsborger med permanent oppholdstillatelse havnet i en tvist med utleier som er norsk statsborger i Hustvistnemda. Ved hjelp av advokat argumenterte min venn svert godt for sin sak og utarbeidet et dokument på 30-60 sider som tydelig henviste til lovverket som støttes sin sak, vennen beholdt seg rolig og saklig gjennom hele prosessen. Utleieren hadde ingen argumenter utenom emosjonelt utbrudd av sinne. Likevel vant utleieren på alle punkter.

Er det grunn til å tenke at det er rasisme her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å vite i det hele å det store, trengs kontekst slik at man vet hva som har blitt påstått fra begge sider. Per nå er det mer et spørsmål at "gullerot er det en grønnsak?".

Utover det kan jeg kun kommentere at ja det er dessverre rasisme i norge. 

Endret av ole_marius
dårlig språk er justert
Skrevet
Lemongrass skrev (50 minutter siden):

Hvis du gjennom 30-60 sider dokumentasjon ikke klarer å bevise at du har rett når motstanderen tilsynelatende har lagt inn en brøkdel av innsats er jeg villig til å sette en femtilapp på at vennen din tar feil, at offerkortet blir spilt og/eller at det ligger mer bak historien. 

Jada for all del, sikkert en og annen fordomsfull person rundt om kring i landet fremdeles, men tiden hvor man tapte tvistesaker/rettsaker basert på hudfarge eller legning samtidig som man kan bevise at man har loven på sin side er for lengst passert. 

Om dette har vært gjennom en offisiell instans og vennen din tapte er det nok en grunn til det. (Nei, den grunnen er ikke rasisme)

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Lemongrass skrev (1 time siden):

En bekjent av meg som er en utenlandsk statsborger med permanent oppholdstillatelse havnet i en tvist med utleier som er norsk statsborger i Hustvistnemda. Ved hjelp av advokat argumenterte min venn svert godt for sin sak og utarbeidet et dokument på 30-60 sider som tydelig henviste til lovverket som støttes sin sak, vennen beholdt seg rolig og saklig gjennom hele prosessen. Utleieren hadde ingen argumenter utenom emosjonelt utbrudd av sinne. Likevel vant utleieren på alle punkter.

30-60 sider.. Må være snakk om litt av en tvist ! Og utleieren vant på alle punkter, selv om din venn brukte advokat?
Blir tynn suppe å da kalle det rasisme slik du har presentert det i hvert fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...