Atib Azzad Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 1 minute ago, superrhino said: For det var de jo ikke. Nazismen springer ikke ut fra de klassiske konservative tenkerne som Mills, Burke, Kirk, Buckley jr., Hayek osv. Hvordan i alle dager skulle nazismen sprunget ut fra Buckley jr, han var 8 år da nazistene tok makten i Tyskland.. 1
Griever Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden BadCat skrev (6 timer siden): Også at jeg med intellekt i det øvre sjiktet har nok "regnekraft" til å tolke den informasjonen jeg inntar. Sweet. Du får ta det i bruk neste gang da 👍 4
leticia Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden halnes1 skrev (26 minutter siden): Og dere lyver systematisk for det er slik dere opererer. Dere gjentar så ofte dere kan for at andre skal tro dere. Heldigvis er det folk med hjerner her og i andre land som ikke lar seg gå i fellen dere gikk i når dere ble så indoktinerte. Oh the irony 😄 P.s, t.o.m MAGA - folk og de med liknende holdninger har en hjerne, man kan ikke leve uten å ha en. 3 1
Tussi Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Drunkenvalley skrev (24 minutter siden): For all del, men i praksis betyr det berre at Nazistene ikkje likte smaka på støvelen, ikkje at dei sjølv var noko anna enn konservative. 😇 Du er klar over at den groteske eugenismen nazistene stod for ble regnet som progressivt? 4
superrhino Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Atib Azzad skrev (8 minutter siden): Hvordan i alle dager skulle nazismen sprunget ut fra Buckley jr, han var 8 år da nazistene tok makten i Tyskland.. vi diskuterer også nynazismen 2
Rhabagatz Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 50 minutes ago, superrhino said: Han forbød dette partiet (Deutschnationale Volkspartei) et halvt år etter at han kom til makten...... Det er ikke en helt riktig beskrivelse. Partiet oppløste seg selv etter at nazistene tok over / mesteparten av partimedlemmene ble nazister. 1
superrhino Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Rhabagatz skrev (2 minutter siden): Det er ikke en helt riktig beskrivelse. Partiet oppløste seg selv etter at nazistene tok over / mesteparten av partimedlemmene ble nazister. Det er ikke helt riktig å si at de oppløste seg selv. Etter innførselen av fullmaktsloven fikk NSDAP total kontroll. DNVP hadde ikke forutsett Hitlers påfølgende trusselkampanjer og forfølgelser i månedene som fulgte. Når partiet ble oppløst i juni var det bare en formalitet. De andre partiene oppløste seg "frivillig" i mai-juni 1933, på akkurat samme måte. Så innførte NSDAP en lov mot etablering av nye partier i juli 1933. 1
Drunkenvalley Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 1 minute ago, Tussi said: Du er klar over at den groteske eugenismen nazistene stod for ble regnet som progressivt? No er det eit ganske stort gap mellom å diskutere kva som er mogleg å gjere med eugenisme kontra slaktingen nazistene utførte. Ikkje at eg er enig i eugenisme heller, men det er mildt sagt ein diskusjon kor det var mykje fleire alternativer enn "ingenting" kontra "masseutrydning". Ein kan nesten sjå romansen i det - å i teorien kunne utrydde ein rekke sjukdommer, og produsere menneske som levde lengre, var sunner, osv. Problemet er jo openbart da - det er fylt til randen med moglegheiter for etisk mislighold. Om ein kunne funni ein rute til det målet på humant vis er det virkelig meir forståelig at det var verdt debatt. Kva nazistene gjorde var utrydning av ein heilt anna sort, med intet skam over volden dei gjorde. Kva dei gjorde kunne på ingen vis beskrives som "progressivt". For nazistene var prosessen eit kaldt massemord bygd på tvert ut ond, logistisk drivi behov. ' Kan virkelig ikkje sammenlikne nerder som debatterer moglegheitene med nazistene som drep alle "undesirables" dei møte. 2
Tussi Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Drunkenvalley skrev (10 minutter siden): No er det eit ganske stort gap mellom å diskutere kva som er mogleg å gjere med eugenisme kontra slaktingen nazistene utførte. Ikkje at eg er enig i eugenisme heller, men det er mildt sagt ein diskusjon kor det var mykje fleire alternativer enn "ingenting" kontra "masseutrydning". Ein kan nesten sjå romansen i det - å i teorien kunne utrydde ein rekke sjukdommer, og produsere menneske som levde lengre, var sunner, osv. Problemet er jo openbart da - det er fylt til randen med moglegheiter for etisk mislighold. Om ein kunne funni ein rute til det målet på humant vis er det virkelig meir forståelig at det var verdt debatt. Kva nazistene gjorde var utrydning av ein heilt anna sort, med intet skam over volden dei gjorde. Kva dei gjorde kunne på ingen vis beskrives som "progressivt". For nazistene var prosessen eit kaldt massemord bygd på tvert ut ond, logistisk drivi behov. ' Kan virkelig ikkje sammenlikne nerder som debatterer moglegheitene med nazistene som drep alle "undesirables" dei møte. Du kaller nazistene konservative, men ideologien var den som på den tiden kalles progressivt. Så altså, jeg motsier bare din påstand om at disse var konservative, det var de overhodet ikke. Tvert imot Vil forøvrig anbefale deg å se filmen Journal 64, som direkte kobler fremveksten av velferdsstaten med ønsket om å utslette de "mindreverdige" Endret 8 timer siden av Tussi 4
BadCat Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) 6 hours ago, frohmage said: Sorry, men å skryte på seg høyt intellekt tyder på svært lav selvinnsikt. Det er en "gave" jeg skulle ønske at jeg ikke hadde, både det og at jeg har detaljerte minner om nesten alt jeg har opplevd. Livet hadde vært enklere uten. Det er forbannet irrierende å overtenke og se komplekstet i alt, samtidig som man aldri får fred fra det man har opplevd langt tilbake. Endret 8 timer siden av BadCat 2 1
Sir Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Velkommen til tråden for IQ, nazisme, og Israel. 1 2
Drunkenvalley Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 6 minutes ago, Tussi said: Du kaller nazistene konservative, men ideologien var den som på den tiden kalles progressivt. Så altså, jeg motsier bare din påstand om at disse var konservative, det var de overhodet ikke. Tvert imot Velferdsstaten og arbeiderrettigheter er nøyaktig ting nazistene hatet, som er ganske openbart gitt kva dei utrydda ganske umiddelbart etterpå, i tillegg til kva fine meininger dei ytret om kommunisme, osv. Og nei, trur ikkje mange ville kalt Holocaust progressivt sjølv på den tida. Trur du må kikka litt meir på ting her for å sjå kor det byrja bryte heilt i logikken. 9 minutes ago, Tussi said: Vil forøvrig anbefale deg å se filmen Journal 64, som direkte kobler fremveksten av velferdsstaten med ønsket om å utslette de "mindreverdige" Denne Journal 64? 🤨 https://www.imdb.com/title/tt6916362/ 1
Tussi Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Drunkenvalley skrev (25 minutter siden): Velferdsstaten og arbeiderrettigheter er nøyaktig ting nazistene hatet, som er ganske openbart gitt kva dei utrydda ganske umiddelbart etterpå, i tillegg til kva fine meininger dei ytret om kommunisme, osv. Og nei, trur ikkje mange ville kalt Holocaust progressivt sjølv på den tida. Trur du må kikka litt meir på ting her for å sjå kor det byrja bryte heilt i logikken. Denne Journal 64? 🤨 https://www.imdb.com/title/tt6916362/ Den ja. Og jeg sier ikke at de progressive ville støtte holocaust, men ja, denne kilden kan være interessant. Det er lett å slenge ut at nazistene var konservative, men de tok progresisvismens gradering av mennesker til det ekstreme https://www.cato.org/regulation/summer-2016/progressivisms-tainted-label Det har selvsagt lite med dagens progressivisne, like lite som nazismen har med datidens og nåtidens reelle konservatisme. Nazisme er ikke konservatisme på noe som helst vis. Jeg skrev det progressivisme som en respons på din. Feilaktige påstand om at nazister er konservative, ihvertfall hvis en skal snakke om kristenkonservative Endret 8 timer siden av Tussi 1
BadCat Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Poenget var at enkelte har forutsetninger til å berarbeide informasjon, mens andre ikke. Det er ikke vanskelig å se hvem som gjør et byks hver gang NRK sier hopp. Svært mange gjentar hva de har hørt i NRK. Jeg snakket med et intelligent menneske på telefonen i dag. Han var forbauset over at dere hadde skrevet flere sider om at Kirk er dårlig til å debattere. Det burde ikke være mulig, mente han, siden man kan telle på få hender hvem som er bedre. 4
Griever Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden BadCat skrev (2 minutter siden): Poenget var at enkelte har forutsetninger til å berarbeide informasjon, mens andre ikke. Det er ikke vanskelig å se hvem som gjør et byks hver gang NRK sier hopp. Svært mange gjentar hva de har hørt i NRK. Jeg snakket med et intelligent menneske på telefonen i dag. Han var forbauset over at dere hadde skrevet flere sider om at Kirk er dårlig til å debattere. Det burde ikke være mulig, mente han, siden man kan telle på få hender hvem som er bedre. Kan godt hende telefonvennen din er intelligent, men forståelse for debatt har han ikke. 3 1
Drunkenvalley Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Trur ikkje telefonvennen har særdeles god kjennskap til debatt tvert ut, våge eg påstå. 4 1
leticia Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Ikke alltid man får et godt svar av å "ring en venn" 🤭 5
Ballalaika Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden BadCat skrev (36 minutter siden): Det er en "gave" jeg skulle ønske at jeg ikke hadde, både det og at jeg har detaljerte minner om nesten alt jeg har opplevd. Livet hadde vært enklere uten. Det er forbannet irrierende å overtenke og se komplekstet i alt, samtidig som man aldri får fred fra det man har opplevd langt tilbake. Litt sånn Michael Scofield 1
BadCat Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) 4 hours ago, Ballalaika said: Litt sånn Michael Scofield Jeg har dessverre ikke rukket å se den serien og de skulle ta den vekk fra Netflix. Det er absolutt noe jeg kunne ha tenkt meg å se. Det er helt forferdelig. Ikke å kunne nyte et videospill uten å fundere på hva som skjer i koden eller i minneregistre. Ikke kunne nyte en film fordi man må notere forretningsideer og navn til branding og varemerker man kommer på underveis. Bare under dagens gudstjeneste ble det flere skriveboksider etter hvert som presten snakket. Quote A memory register is a high-speed storage location within the CPU that temporarily holds data, instructions, or memory addresses for immediate processing. As the fastest and smallest form of computer memory, registers enable the CPU to quickly access and manipulate critical information needed for program execution, significantly enhancing the speed and performance of the entire system Jeg tipper at det ikke er så mange av dere som sitter utover natta og prøver å finne ut hvordan man kan få igang småskala CRT-produksjon igjen eller alternative teknologier som kan fylle gapet mellom hva man hadde for ca 20 år siden og hva man har nå. I kveld har jeg lest meg til side 96 her. https://patents.justia.com/assignee/sony-electronics?page=96 Kvinnen hos Elkjøp som sukket over at jeg skulle ha 4 simkort. Er det til familien? Nei, bare til meg. Hun prøvde å snakke meg ned til to. Jeg måtte ha 4. Så nevnte jeg at jeg har 9 andre numre og jeg trenger to simkort til hver i tillegg til ESIM som jeg har fra før. Jeg håper at du ikke skal ha simkort til de i dag, sa hun. God helg, sa jeg. Samtidig som jeg beklaget at det skulle gå ut over henne at forrige tilbyder hadde begynt å ta betalt 99 kr i måneden per simkort. Jeg skulle virkelig ønske at jeg var ei enkel sjel som greide meg med étt ESIM og étt mobilnummer. Forrige tilbyder ringte meg og spurte hvorfor jeg hadde flyttet abonnementene. Hmm, skal tro om det har noe med at jeg ikke orker å betale 26136 kroner i året for ekstra simkort som dere før skulle ha kun 7920 kr for, når jeg kan komme unna med bare 7920 kr. Videre spurte jeg hvorfor surveyen deres hadde alle andre årsaker til oppsigelse, utenom det åpenbare, at de hadde begynt å ta 99 kr i måneden per sim. Det kunne han ikke svare på. Han skulle sende det videre. Så irriterende det var for meg med økning fra 30 til 99 kr per SIM, kan jeg tenke meg nok inntrykk til å skrive flere bøker om hvordan det må føles for de kundene som fikk økning fra 0 til 99 kr for hvor mange SIM de eventuelt måtte ha hatt. Samtidig kan jeg komme til å tenke på tegnsettinga mi på skoleoppgaver som ble innlevert for 30 år siden. Eller hvordan det gikk på den eksamenen som ikke ble sensurert grunnet sensorstreik. Jeg hadde gjort sånn flid på oppgaven om amerikansk kulturs påvirkning i Norge. Det kommer til å plage meg resten av livet at jeg aldri kommer til å få vite hvordan det gikk. Akkurat nå prøver jeg å kalkulere hvor mange spindelvever jeg må passere for å hente noen godsaker fra bilens bagasjerom eller om jeg skal nøye meg med annenrangs godsaker som er innomhus. Skal jeg rette i denne posten fra "simkort" til "SIMkort". Vil det irritere meg om flere år og vil verden gå videre hvis jeg ikke gjør det. Akkurat det tar jeg sjansen på. Det er med stor sannsynlighet ikke den største glippen noen har hjort i dag, selv om det irriterer meg at jeg ikke er ufeilbarlig. Selv om jeg ikke er enig i dette budskapet som i rene "They Live"-stil er klistret opp for å friste kunder til å handle flere varer, tok jeg et bilde for å minne meg selv på at man ikke trenger å være perfekt så lenge man hver dag strekker seg etter å bli bedre enn i går. Så skulle jeg ha hatt et av de horisontale bildene, men det blir opp ned. Vi får la det gå i kveld. Redigering utgår i favør av godsaker i glass og på fat. Nå går vi inn i heksenes time ved midnatt og det minner meg på at jeg må dekorere studioet til Halloween. Jeg gjorde alt for lite ut av det i fjor. Men noe godis til knask eller knep blir det ikke, for i fjor satt jeg fullastet uten at det verken ringte eller banket på døra en eneste gang. Nå så jeg at jeg hadde skrevet Elkjøp med liten e. Det må selvsagt rettes. Å krangle med dere gir meg noen pusterom. Slik går nå dagene (og nettene). Endret 3 timer siden av BadCat 2
Sir Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Griever skrev (22 minutter siden): Kan godt hende telefonvennen din er intelligent, men forståelse for debatt har han ikke. Du kan jo komme med noen eksempler på dårlig debatteknikk fra Kirk som jeg spurte om tidligere. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå