Annemi Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Har en gammel BMW 1 serie (2005 mod) har hatt den i 7 år nå. Gått sine lange 27000. Aldri vært noe tull med, før plutselig nå. Vil ikke starte. Leverte bilen på verksted og fikk telefon at det var ledningsnettet fra motor og batteri som var ødelagt. Fikk pristilbud på 33.000,- å fikse det. Det er en omfattende jobb og tar en hel arbeidsdag å fikse den. Spørsmålet mitt er da: er den verdt så mye penger? Bør jeg heller kjøpe en bruktbil til 2-300.000,-? Det er mye penger, men har samtidig lyst på nyere bil nå. Er redd for at det kommer flere dyre problemer på den gamle bilen. Hva mener dere jeg burde gjøre? Bilen er helt i orden untatt ledningsnettet.
sedsberg Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Hvis det er en N47 så tror jeg ikke jeg hadde tatt sjansen på å fikse.
Karltorbj Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Syntes det hoertes mye ut, for en saa gammel bil. For som du frykter, hva blir det neste? Citroen ë c3, flunke ny, 230 000. Endret 3 timer siden av Karltorbj
Dragonlove Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) sedsberg skrev (7 timer siden): Hvis det er en N47 så tror jeg ikke jeg hadde tatt sjansen på å fikse. N47 kom ikke før i 2007 i dette karosseriet, så er det Diesel så er det M47 er det bensin kan det være N45,N46 eller N52 Endret 4 timer siden av Dragonlove
Dragonlove Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Annemi skrev (7 timer siden): Har en gammel BMW 1 serie (2005 mod) har hatt den i 7 år nå. Gått sine lange 27000. Aldri vært noe tull med, før plutselig nå. Vil ikke starte. Leverte bilen på verksted og fikk telefon at det var ledningsnettet fra motor og batteri som var ødelagt. Fikk pristilbud på 33.000,- å fikse det. Det er en omfattende jobb og tar en hel arbeidsdag å fikse den. Spørsmålet mitt er da: er den verdt så mye penger? Bør jeg heller kjøpe en bruktbil til 2-300.000,-? Det er mye penger, men har samtidig lyst på nyere bil nå. Er redd for at det kommer flere dyre problemer på den gamle bilen. Hva mener dere jeg burde gjøre? Bilen er helt i orden untatt ledningsnettet. Det var litt av en pris, pluss kabel går under bilen på disse, fra ett punkt i mottorom til underside av bilen til batterikasse bak, det er forøvrig lett og komme til og bytte kabel. Hadde hørt med flere verksted om jeg var deg, eventuelt byttet selv om du føler deg kompatibel, må bare få bil litt oppi luften for og komme til. KM stand mener du 270000km og ikke 27000? da regner jeg med at du har M47 og en av de beste motorene BMW har laget, disse er så og si skuddsikre om man utfører jevnlig service og kan glatt gå 4-500k Endret 4 timer siden av Dragonlove
sedsberg Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 11 minutes ago, Dragonlove said: N47 kom ikke før i 2007 i dette karosseriet, så er det Diesel så er det M47 er det bensin kan det være N45,N46 eller N52 Okei. Da var det bare Googles Al-overview som surra litt. Til en forandring. 😛
Dragonlove Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) sedsberg skrev (3 minutter siden): Okei. Da var det bare Googles Al-overview som surra litt. Til en forandring. 😛 Hehe, ja man bør være kritisk med den AI'en av og til, den henter jo infoen sin fra all slags kilder, er jo bare og skrive her i forumet at det er sunt og drikke bensin og neste gang noen søker i google om man kan drikke bensin, ja da kan jo google referere til svaret mitt her Endret 4 timer siden av Dragonlove 2
L/\R~ Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Kjenner jeg er spent på nøyaktig hva som er ødeleggelsen på/«av» ledningsnettet her. Hadde latt flere feilsøke og gi tilbud på jobben, eller bare solgt den. Folk kjøper de som «vinterbil» for å vrenge de rundt et tre etter noen måneder. Så du får mer for den i oktober enn i april.
Hanhijnn Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Annemi skrev (8 timer siden): Har en gammel BMW 1 serie (2005 mod) har hatt den i 7 år nå. Gått sine lange 27000. Aldri vært noe tull med, før plutselig nå. Vil ikke starte. Leverte bilen på verksted og fikk telefon at det var ledningsnettet fra motor og batteri som var ødelagt. Fikk pristilbud på 33.000,- å fikse det. Det er en omfattende jobb og tar en hel arbeidsdag å fikse den. Spørsmålet mitt er da: er den verdt så mye penger? Bør jeg heller kjøpe en bruktbil til 2-300.000,-? Det er mye penger, men har samtidig lyst på nyere bil nå. Er redd for at det kommer flere dyre problemer på den gamle bilen. Hva mener dere jeg burde gjøre? Bilen er helt i orden untatt ledningsnettet. Bilen er nok verd 33000 kr ja. Men den har nå nådd en alder hvor feil og problemer dukker opp etter hverandre. Du fikser en ting, og så dukker neste ting opp. Jeg hadde kvittet meg med bilen så fort som mulig. Kjøp noe nyere som er mindre slitt, og dermed mer pålitelig.
Karltorbj Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Tar du verkstedprisen, 33 000 + vrakpanten, 3000, saa har du en god sum og hive i. Hadde heller brukt de, paa noe nyere, mer driftssikker bil fremover. Eller kanskje den enda er verd noe, paa bruktmarkedet? Med en c3, foreksempel, saa vil du tjene den inn igjen, paa driftskostnadene, hvis du setter det opp i mot, fortsatt bruk av den BMW'en. Endret 1 time siden av Karltorbj 1
The Avatar Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det koker ned til kva du har økonomi til, kor stor økonomisk risiko du er villig til å ta, og ikkje minst kva du vil prioritere å bruke pengane dine på. 33 000 kr er mykje pengar å påkoste ein 20 år gamal bil. Samanlikna med å kjøpe ny bil så er det billig, men spørsmålet er kor lang tid det tar før du får neste femsifra verksted-rekning? Min preferanse vil være å bruke litt pengar på kjøpe ein nyare bil som er litt meir driftsikker. For ein ting er kostnadane for reparasjonar på ein gamal bil, men for meg er det eigentleg verre å ha ein bil som eg ikkje kan stole på at den fungerer når eg treng bilen. Sida feilen du no har fått på bilen fyrst og fremst er dyr og utbetre på grunn av at det er mykje arbeid, så tenker eg at det burde være mogleg å selge bilen som reparasjonsobjekt til ein fornuftig pris til nokon som kan ta denne jobben med å tre ledningar gjennom karosseriet som hobbyarbeid. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå