Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvor flytter man?

Gjest 2450a...d90

Anbefalte innlegg

Gjest 2450a...d90
Skrevet

Jeg erfarte smertefulle ting hvor jeg bodde forut, det ble total kræsj for meg som et menneske, og ser tilbake med bismak. Ser hvor mye mennesker kan ødelegge for hverandre, enda verre når det i tillegg er i familien. 

Jeg har flyttet en del, og finner ikke min rotfeste noen steder. 

Hva kan bidra å bli rotfestet noen steder? skjønner jeg må blokke vekk mange dårlige opplevelser, for at jeg skal kunne ta mine egne valg selvstendig. 

Den siste stedet jeg flyttet til var i forbindelse med jobb, en veldig liten plass. Men dem ønsket jeg skulle være en robot, og var ikke tilslutt en jobb som man trivdes i. Nå er jeg klar til å flytte. 

Skal jeg flytte til Sverige i nord? er det andre som har gjort det?

Skal jeg flytte til Tromsø? 

Skal jeg flytte hvor dem har flyplass?

Hva bør det inneholde hvor man flytter? 

jeg ønsker ikke å flytte til en øy og være avhengig av ferge. 

Jeg vil egentlig bo nærme en by. 

R

Anonymous poster hash: 2450a...d90

Videoannonse
Annonse
Gjest aa085...83d
Skrevet

Oslo?

Anonymous poster hash: aa085...83d

Gjest 2450a...d90
Skrevet
Gjest aa085...83d skrev (6 minutter siden):

Oslo?

Anonymous poster hash: aa085...83d

nei.

Skrevet (endret)

Hva med Danmark? 

Faa kjenne litt, paa friheten.

Ikke bare for lover og regler sin skyld, men det frie folkesinnet.

De er et deilig folk.

Endret av Karltorbj
  • Innsiktsfullt 2
Gjest 2450a...d90
Skrevet
Karltorbj skrev (7 timer siden):

Hva med Danmark? 

Faa kjenne litt, paa friheten.

Ikke bare for lover og regler sin skyld, men det frie folkesinnet.

De er et deilig folk.

positivt. Takk for en fredelig respons. Ble oppmuntret. 

Gjest 2450a...d90
Skrevet
obygda skrev (7 timer siden):

Flytt der du finner en jobb du tror du vil trives med. 

jeg har tidligere tatt dårlige beslutninger, og jeg driver å analysere hvorfor det ble sånn. Hvem kan jeg tro på idag? finnes det profesjonelle yrkesaktive, eller må man berøre ondsinnet. 

Jeg har rigget til bedriftsplan og AS, men ikke destinasjon. 

Skrevet
Gjest 2450a...d90 skrev (19 minutter siden):

jeg har tidligere tatt dårlige beslutninger, og jeg driver å analysere hvorfor det ble sånn. Hvem kan jeg tro på idag? finnes det profesjonelle yrkesaktive, eller må man berøre ondsinnet. 

Jeg har rigget til bedriftsplan og AS, men ikke destinasjon. 

ikke for aa vaere negativ, men jeg opplever det siste svaret som uklart.

Kan du utdype det bedre?

Skrevet
Gjest 2450a...d90 skrev (11 timer siden):

Hva kan bidra å bli rotfestet noen steder?

Dette å finne ein bustad der du trives handler om å tryggheit og trivsel. For dei aller fleste så er dette nokon ein oppnår ved å skaffe seg vennar på same plassen, andre tek med seg familien sin til ny plass for å slå seg ned. Det er også dei som slår rot på ein ny plass på bakgrunn av heilt andre verdiar, som til dømes at det er eit fint turområde, at det er ein spennande jobb på denne staden, eller enkelt og greit at det som appelerer er at du kan bu heilt åleine og isolert. Folk er forskjellige.

Eg ser på innlegget ditt at du har hatt dårlege relasjonar, så då er det påfallande å spørre om du ønsker å flytte for å unngå folk og kunne bu heilt isolert? Eller om du "berre" ønsker å flytte for å starte med blanke ark og skaffe nye relasjonar som forhåpentlegvis fungerer betre for deg?

Sidan du helst vil bu i by, og i alle fall ikkje på øy der du er avhengig av ferge, så tenker eg at dersom du flytter ut på bygda så bør du ikkje busette deg alt for isolert. Du treng ikkje nødvendigvis å bu ved ein flyplass, men det kan være greit å ha ein flyplass innafor eit par timars reiseavstand slik at du kan kome deg tilbake til "sivilisasjonen" innafor ei akseptabel tidsramme. Det treng sånn sett ikkje å være flyplass heller, busetter du deg innafor grei avstand til ein større togstasjon eller liknande så gir det også gode muligheiter for å reise utan å være 100% avhengig av privatbilen.

Eg gjer meg også nokre tankar om at dersom du fyrst skal flytte, så burde det være unødvendig til å flytte lengre vekk frå alle tilbod og bekvemmelegheiter som du kanskje har blitt vandt til, enten det er nærheit til helsetenester eller ein daglegvarebutikk som har opningstid etter kl 16.

• Liker 1
Gjest 2450a...d90
Skrevet
Karltorbj skrev (11 timer siden):

ikke for aa vaere negativ, men jeg opplever det siste svaret som uklart.

Kan du utdype det bedre?

takk at dere svarer! Det setter jeg pris på. 

Ja, det var uklart. Det er lang historie. Men mye kunne vært unngått, men startgropen til livet ble en prøvelse, også møtte og stolte jeg på totalt feil folk. Det verste var jeg møtte religiøs sammensetninger som jeg stolte blindt på, men jeg ble ødelagt invendig av det og stod på bar brakke til slutt, og det kontrollerte mitt liv, at jeg i tillegg ble fordømt. Det ble for mye for meg, og det er jo blitt flere tiårs ødeleggelse for meg, inntil jeg sa nok. Da stod jeg uten familie eller venner. Og jobb ble en prøvelse, jeg fikk jobb som handlet om å gjøre repetisjoner, uten å kunne være kreativ. På mirakuløs måte at jeg tatt mesterbrev i mitt yrke, og vil starte eget AS.   Jeg vil være selvstendig. 

Gjest 2450a...d90
Skrevet
SpecialForce skrev (11 timer siden):

Send gjerne en PM om du vil ha råd fra noen som har bodd flere steder og utenlands. Ha en fin morgen :)

Takk for at dere svarer, jeg setter pris på det. 

Gjest 2450a...d90
Skrevet
The Avatar skrev (9 timer siden):

Dette å finne ein bustad der du trives handler om å tryggheit og trivsel. For dei aller fleste så er dette nokon ein oppnår ved å skaffe seg vennar på same plassen, andre tek med seg familien sin til ny plass for å slå seg ned. Det er også dei som slår rot på ein ny plass på bakgrunn av heilt andre verdiar, som til dømes at det er eit fint turområde, at det er ein spennande jobb på denne staden, eller enkelt og greit at det som appelerer er at du kan bu heilt åleine og isolert. Folk er forskjellige.

Eg ser på innlegget ditt at du har hatt dårlege relasjonar, så då er det påfallande å spørre om du ønsker å flytte for å unngå folk og kunne bu heilt isolert? Eller om du "berre" ønsker å flytte for å starte med blanke ark og skaffe nye relasjonar som forhåpentlegvis fungerer betre for deg?

Sidan du helst vil bu i by, og i alle fall ikkje på øy der du er avhengig av ferge, så tenker eg at dersom du flytter ut på bygda så bør du ikkje busette deg alt for isolert. Du treng ikkje nødvendigvis å bu ved ein flyplass, men det kan være greit å ha ein flyplass innafor eit par timars reiseavstand slik at du kan kome deg tilbake til "sivilisasjonen" innafor ei akseptabel tidsramme. Det treng sånn sett ikkje å være flyplass heller, busetter du deg innafor grei avstand til ein større togstasjon eller liknande så gir det også gode muligheiter for å reise utan å være 100% avhengig av privatbilen.

Eg gjer meg også nokre tankar om at dersom du fyrst skal flytte, så burde det være unødvendig til å flytte lengre vekk frå alle tilbod og bekvemmelegheiter som du kanskje har blitt vandt til, enten det er nærheit til helsetenester eller ein daglegvarebutikk som har opningstid etter kl 16.

Takk for at dere svarer, det setter jeg pris på. 

Jeg flyttet første gang fordi jeg levde mitt opp i et "overgrep", da klarte jeg ikke mer. Min historie lever inne i meg uten at jeg har blitt sett eller forstått, men fordømt. Jeg trengte en ting livet den gang, trygge mennesker. 

Jeg flyttet til ensomhetens land, og ble en forferdelige vandring, pga kontroll mennesker hadde fått over mitt liv. Jeg klarte ikke selv å frigjøre meg til det, og jeg har vel lært viktigheten av familie. Uten familie er man ingenting. 

Jeg vil gjerne bo nærme en by. Jeg vil bo i gate med naboer, jeg vil ikke bo i mørke i skogen. Jeg trenger gode relasjoner. Ja, jeg enig med deg vedrørende fly og tog. 

Ja, det er ikke mange valg muligheter jeg har, og jeg tenkt veldig lenge hvilken kommune og fylke jeg skal flytte til. 

Takk for ditt lange og tydelige besvarelse. Takk.

Gjest 2450a...d90
Skrevet
Sjørøver skrev (9 timer siden):

Du må nesten gi oss litt mer av hva du liker og ikke liker så det går an å luke ut steder. 

Jeg har hobby, men trenger verksted.

Skrevet
Gjest 2450a...d90 skrev (29 minutter siden):

Jeg har hobby, men trenger verksted.

Hva er viktig for deg? Liker du ikke regn? Vind? Snø? Hva jobber du med, ee jibben viktig for deg? 

Skrevet (endret)
Gjest 2450a...d90 skrev (1 time siden):

takk at dere svarer! Det setter jeg pris på. 

Ja, det var uklart. Det er lang historie. Men mye kunne vært unngått, men startgropen til livet ble en prøvelse, også møtte og stolte jeg på totalt feil folk. Det verste var jeg møtte religiøs sammensetninger som jeg stolte blindt på, men jeg ble ødelagt invendig av det og stod på bar brakke til slutt, og det kontrollerte mitt liv, at jeg i tillegg ble fordømt. Det ble for mye for meg, og det er jo blitt flere tiårs ødeleggelse for meg, inntil jeg sa nok. Da stod jeg uten familie eller venner. Og jobb ble en prøvelse, jeg fikk jobb som handlet om å gjøre repetisjoner, uten å kunne være kreativ. På mirakuløs måte at jeg tatt mesterbrev i mitt yrke, og vil starte eget AS.   Jeg vil være selvstendig. 

Jeg ar ogsaa daarlig erfaring med religion og dens kontroll. Er i dag en agnostiker.

Siden du ikke er avhengig av aa soeke jobb, men vil skape din egen arbeidsplass ( kanskje det utvikler seg og det blir flere? ) saa kom jeg til aa tenke paa Odda.

Naa er ikke jeg veldig oppdatert i Odda's utvikling, men etter som jeg husker, saa mistet de mangen innbyggere og arbeidsplasser, naar smeltverket la ned. Har ikke sjekket de siste aaerne, men tidligere, var boligene, veldig billige der og arbeidsplasser trenger de. Naar jeg kikket paa boliger der, husker jeg et hus, naer sentrum, med butikk i foersteetasjen ( verksted ? ), bolig i andre etasje, som gikk veldig billig. Dette er er jo en stund siden, men et eksempel, paa mulighetene.

Hadde det vaert et alternativ?

Endret av Karltorbj
Gjest 2450a...d90
Skrevet
Sjørøver skrev (30 minutter siden):

Hva er viktig for deg? Liker du ikke regn? Vind? Snø? Hva jobber du med, ee jibben viktig for deg? 

Lett tilgjengelig å komme til butikken med sykkel. Sykkelsti. Klarer ikke by tempo. Men kan dra til by ved behov. Å bo nærme sjøen er tiltrekkende. Å ha Asia butikk. Bo nærme Sverige. Eier leilighet i dag, men vil bo i enebolig. Vil ha gressplen, en tomt å boltre seg i. Jobb er viktig. Jeg har ikke ingangsbillett å flytte til en by heller. Så vil bo landlig. Men nærme byen. 

Gjest 2450a...d90
Skrevet
Karltorbj skrev (25 minutter siden):

Begynne med aa leie, se om du trives, sjekke forholdene?

Karltorbj skrev (49 minutter siden):

Jeg ar ogsaa daarlig erfaring med religion og dens kontroll. Er i dag en agnostiker.

Siden du ikke er avhengig av aa soeke jobb, men vil skape din egen arbeidsplass ( kanskje det utvikler seg og det blir flere? ) saa kom jeg til aa tenke paa Odda.

Naa er ikke jeg veldig oppdatert i Odda's utvikling, men etter som jeg husker, saa mistet de mangen innbyggere og arbeidsplasser, naar smeltverket la ned. Har ikke sjekket de siste aaerne, men tidligere, var boligene, veldig billige der og arbeidsplasser trenger de. Naar jeg kikket paa boliger der, husker jeg et hus, naer sentrum, med butikk i foersteetasjen ( verksted ? ), bolig i andre etasje, som gikk veldig billig. Dette er er jo en stund siden, men et eksempel, paa mulighetene.

Hadde det vaert et alternativ?

Det blir kanskje feil retning for mitt vedkommende. Det er litt med å følge indre kompetans, men om den ble havarert, så er det å finne instrumenter som kan få reparert den. 

Jeg ser at det er ledig næringsbygg til 2,5 millioner kroner, i det er det også leie inntekter. Men annen sted i landet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...