DukeNukem3d Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Snikpellik skrev (8 timer siden): For ordens skyld, så skjer dette fremdeles - og problemet har økt de siste årene i Norge. Takk for at du beviser poenget mitt med at denne nye ideologien fungerer fullstendig mot sin hensikt. 👍Det er flere homofile der ute som er imot Pride-bevegelsen som har poengtert det samme 2
JK22 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Snikpellik skrev (5 timer siden): Prosjektet ble for dyrt, da kostnadene for å gjennomføre dette økte massivt fra 2,3 til over 8 milliarder. Prosjektet var heller ikke samfunnsøkonomisk bærekraftig og ville gått med et stort tap. I siste runde med konsekvensanalyse ble den såkalte prissatte nytten satt til minus 2,4 milliarder kroner. Høyre, som også var med på prosjektet, ville nok trolig skrotet det de også dersom de borgerlige hadde vunnet valget. Prosjektet ville uansett måttet gå tilbake til Stortinget, og neppe overlevd. Det er bare SP og Frp som fremdeles vil at den skal bygges. MDG det eneste partiet som alltid har vært mot. Må si meg enig i dette, om skiptunnelprosjektet hadde ikke blitt utsatt og utsatt er det mulig at det kunne ha blitt realisert - men både tiden og ressursene har løpet fra prosjektet, den samfunnsøkonomiske nytten reduseres i møtet med kostnadsnivået som bare vokser. Nå trenges disse pengene annetsteds som dronevåpen og dronesikring. 2
Neptun1 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden (endret) sjamanen skrev (5 timer siden): Her har vi denne evinnelige arbeidsplass-propagandaen som også har fått rotfeste i norsk kultur. Så lenge man snakker om arbeidsplasser, så får man meningsmotstanderen sin på rygg fordi det er liksom en hellig ku man ikke rører. For det finnes kanskje ikke annet enn arbeid her i livet? Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at det ikke heter "roten til alt ondt er fravær av arbeid". Det heter, "roten til alt ondt er lediggang". Det er et hav av forskjell på disse to utsagnene. Vi må snart våkne opp og forstå at det finnes andre ting her i livet enn arbeid og ferie. Det finnes mange som ikke ser verden på den måten. Aktivitet kan være så mangt, og trenger ikke å være pengegenererende arbeid. Dette er det ene. Det andre er at når vi er så jævla opptatt av disse såkalte arbeidsplassene, så er vi villig til å ta hva som helst bare for å kunne sysselsette en stakkars fyr i en 5 års tid. Vi sprenger bort fjell som vi aldri får tilbake, uten å stille spørsmålet. Hva skjer etterpå? Hva skal skytebasen gjøre når det ikke er flere fjell å sprenge? Kortsiktige skadelige prosjekter som gir avkastning i noen få år men umåtelig stor skade på natur skyves frem som viktige prosjekter fordi de genererer femti arbeidsplasser. Spar meg. Det vi trenger i Norge er helt nye tanker, vi trenger langsiktighet og langsiktige næringer, og vi trenger å tilrettelegge for andre aktiviteter enn såkalte "arbeidsplasser" fordi denne modellen er rett og slett ikke bærekraftig. Og enda mindre bærekraftig skal den bli, når AI sitt inntog kommer for fullt og vi på et eller annet tidspunkt virkelig trenger å redefinere hva det vil si å være til nytte i et samfunn. I et FRP samfunn er man kun til nytte dersom man er overforbruker, står opp kl 7 og går jobb, kommer hjem kl 16 og spiser noe drittmat som man har kjøpt fordi noen andre trengte en eller annen arbeidsplass. Tankegangen er en populistisk felle av dimensjoner og det raserer landet vårt. Det skapes ikke noen verdier i distriktene, det er også utbredt løgn. Det som skjer i distriktene er at våre gudegitte naturressurser blir hentet ut. Dette er verdier som finnes takket være det landet vi har fått tildelt, fisk, olje, råvarer. Det skapes fint lite og det er nettopp denne mangelen på faktisk skaperkraft og kreativitet som gjør at kronen også går dårlig. Det er ikke røde politikere som er skylda i dårlig kronekurs, det er en råvaretung økonomi med en stor del av arbeidsflokken sysselsatt i sektorer som ikke bidrar med innovasjon og nyskaping, som gjør at det internasjonale finansmarkedet ikke har troen på norsk økonomi. Senterpartiet og FRP vil bare fortsette med denne råvareøkonomien og ødelegge landet vårt i samme slengen. Vi skaper et folk som ikke trenger og ikke kan ta vare på seg selv, kombinert med et sosialt sikkerhetsnett som er altfor godt og en jobb hvor du ikke trenger å tenke og du ikke har noen stakes. På toppen av det hele så hyler og roper de etter urettferdighet i skattepolitikken. Javel! Fortell det til elvene og fjordene våre som er i ferd med å fullstendig raseres av konsekvensene av uregulert oppdrett og annen uthenting av naturressurser til alle tider. Dette er reelle kostnader som tilhører produksjonskostnadene til den enkelte bedrift, dette er våre felles verdier som de utnytter og ødelegger - og det skal de ikke betale for? Fordi det såkalt ødelegger skaperkraften? Hviken skaperkraft er det vi ødelegger, den eksepsjonelt moderne evnen vi har til å sette opp merder og torturere fisk? Nei, dere må ta og se dere i speilet snart. Det er en vits og en svindel alt sammen. Dette er så fjernt i fra hva alle gründere, bedriftseiere og investorer vil si seg enig i at det ikke er noen vits å begynne å plukke det fra hverandre bit for bit. Noe som også er grunngitt i kommentaren du siterte. Vet du ikke forskjell på sekundær - og tertiærnæringer? Førstnevnte produserer varer for eksport og innenlands forbruk, det siste er tjenester - som er hva Oslo og store byer i all hovedsak livnærer seg av. I tillegg til skatteinntekter fra sekundærnæringene. Er det noen som ønsker å legge til rette for utvikling og industriell virksomhet så er det partier som FrP, Høyre og SP. Rammeverk oppstår ikke av seg selv, for å være konkurransedyktige i den store verden så må strømpris være tilstrekkelig lav. Norge har allerede et handikapp i forhold til andre land - langstrakt og kaldt, samt noen av verdens dyreste industriarbeidere. Billig vannkraft og drivstoff skulle derfor være vår eneste fordel da vi har god tilgang til dette. Miljøhysterikere og stortingsflertallet har dessverre skuslet bort dette og slipper å stå til ansvar. Verken AP og spesielt ytterpartiene på venstresiden - SV, Rødt og MDG har noen næringspolitikk, men masse penger å dele ut, som tidligere beskrevet. Eneste som støtter venstresidens næringspolitikk bortsett fra stortingspartiene er LO som krever enorme statlige subsidier til ulønnsom, grønn næring og industri. Å lese din kommentar er allikevel interessant fordi man får bekreftet denne damens "næringspolitikk" og verdensanskuelse: Endret 21 timer siden av Neptun1 3 3
Griever Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden DukeNukem3d skrev (6 timer siden): Jeg skjønner at det ikke er et problem for dere at det kastes bort offentlige midler på dette. Men for oss andre så er det det. Poenget er at millionmisbruk er en red herring, og det der var en stråmann. Det er fullstendig og komplett irrelevant for hva som ble diskutert, om FRI har misbrukt midler, og jeg har aldri sagt at det ikke er noe problem, så... 1
Griever Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden DukeNukem3d skrev (6 timer siden): 😂 Hvis de her inne er representative for pride-bevegelsen så står de ihvertfall for det motsatte av åpnere samfunn og ytringsfrihet. Her tolereres ikke den minste debatt eller nyanse. Alt ved Pride er fantastisk og flott og den som sier noe annet er en hatefull homofob og dermed basta! Si gjerne ifra når du kommer med nyansene dine. Du kom med en tullete kommentar om at det ikke er noe fremskritt. DukeNukem3d skrev (6 timer siden): Takk for at du beviser poenget mitt med at denne nye ideologien fungerer fullstendig mot sin hensikt. 👍Det er flere homofile der ute som er imot Pride-bevegelsen som har poengtert det samme Er påstanden din at Pridebevegelsen er skyld i økt hat og vold mot skeive? 1
DukeNukem3d Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Griever skrev (44 minutter siden): Si gjerne ifra når du kommer med nyansene dine. ifra 1
Griever Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden DukeNukem3d skrev (31 minutter siden): ifra Ikke sant, du har ingenting. Du snakker om nyanser, uten å vise til et fnugg av dem. I stedet for å svare på hva som blir sagt er det bare tull og personangrep. Lurer på hvorfor? 1
DukeNukem3d Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) Griever skrev (8 minutter siden): Ikke sant, du har ingenting. Du snakker om nyanser, uten å vise til et fnugg av dem. I stedet for å svare på hva som blir sagt er det bare tull og personangrep. Lurer på hvorfor? Skulle gått til speccsavers? Hvorfor klarer ingen av woke-ekstremistene her inne å diskutere saklig? Tror dere at noen blir overbevist av personangrep? Meg skremmer du ikke til taushet for å si det sånn 😂 Ole Marius klarer diskutere fint, ellers er det jo fullstendig rullegardin ned på hele gjengen. Endret 16 timer siden av DukeNukem3d 1
Griever Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden DukeNukem3d skrev (4 minutter siden): woke-ekstremistene Hvor er disse? DukeNukem3d skrev (5 minutter siden): Hvorfor klarer ingen av woke-ekstremistene her inne å diskutere saklig Takes two to tango. Er litt vanskelig å diskutere saklig med en som ikke har sagt noe saklig ennå. DukeNukem3d skrev (5 minutter siden): Meg skremmer du ikke til taushet for å si det sånn 😂 Hvordan får du "du svarer ikke" til å bli et forsøk på å skremme deg til taushet? 2
DukeNukem3d Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Håp. Klarer du ikke lese så får du få en voksen til å stille opp og summere poengene som er kommet i tråden. Jeg stiller ikke opp noe mer her. Ha det 2
Griever Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden DukeNukem3d skrev (4 minutter siden): Håp. Klarer du ikke lese så får du få en voksen til å stille opp og summere poengene som er kommet i tråden. Jeg stiller ikke opp noe mer her. Ha det Awww, den var svak, selv for deg. Der har du mitt første personangrep i din retning, forresten. 2
ole_marius Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden DukeNukem3d skrev (9 timer siden): Ole Marius klarer diskutere fint, ellers er det jo fullstendig rullegardin ned på hele gjengen. Takk takk 😅 Lettere å diskutere fakta enn følelser i og med jeg prøver å linke til rammeplaner, statistikk etc. Er for miljøskadet som ingeniør til å ta til meg en urasjonell diskusjon. Derav av og på deltagelse fra meg her. 1 3
Atib Azzad Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden On 10/9/2025 at 10:29 PM, DukeNukem3d said: Hva er "revolusjonert"? At man kan ha 50 forskjellige kjønn, må omtale andre som "zen" hvis de ønsker det? Jeg ser ingenting som er noe skritt i riktig retning, bare ideologisk sludder. At pride-organisasjonen FRI misbruker 50 millioner av norske skattepenger og blir tatt i svindel er vel heller ikke noe å rope hurra for. [...]forsøk på å mistenkeliggjøre norsk bistand fremmes i disse dager på document.no og på private facebook sider. Foranledningen var at en av FRIs partnere i Afrika, Kirkerådet i Botswana, rutinemessig ble underlagt en ekstern revisjon etter meldinger om mulig mislighold av midler. I sin iver etter å skape sensasjon ble det gitt inntrykk av at FRI var under etterforskning for misbruk av et totalbeløp på 54 millioner kroner. Dette medfører ikke riktighet. Saken gjelder FRIs partner Kirkerådet i Botswana, og saken er meldt inn til Norad av FRI. Beløpet som FRI sammen med ekstern revisor undersøker er en bevilgning på NOK 637 000 i 2024. Mistanken dreide seg om at deler av dette beløpet ikke hadde blitt brukt henhold til avtalen. Saken er under arbeid, og nærmer seg en oppklaring. Når medier og ikke-redaktørstyrte aktører i sin iver etter trafikk eller likerklikk “graver” og skriver om vårt arbeid med utgangspunkt i noe som er standard prosedyre, som i saken om Kirkerådet i Botswana, har vi følgende å si: – FRI følger Norads standard prosedyre når mistanke om mislighold av midler foreligger. Det foretas nå en uavhengig ekstern revisjon av vår partner Kirkerådet i Botswana, og konklusjonen deles med Norad så snart den er klar. Dersom den viser mislighold av midler, vil FRI betale disse tilbake til Norad, sier FRI-leder, Stephen Adom 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå