skaftetryne32 Skrevet i går, 08:39 Skrevet i går, 08:39 Salvesen. skrev (11 timer siden): Eneste personvernet beskytter er kriminelle. Jeg feks, jeg bruker mitt eget navn her inne. Jeg er ansvarlig for det jeg skriver. Nei det beskytter også privatlivet vårt, privatlivet til de som ikke har gjort noe, og vi har ikke gjort noe som rettferdiggjør en fjerning av personvernet, og nei du benytter ikke ditt eget navn, kanskje du bruker deler av det, men det sier meg fint lite, salvesen er et vanlig navn. Jeg tror du bør søke opp hva personvernet omfatter, for å fjerne det er galskap, jeg tror ikke du virkelig forstår hvor ille det kan bli, ikke minst hvor jævla lett det blir for kriminelle som var de du ville ramme i utgangspunktet. 3
Salvesen. Skrevet i går, 08:57 Skrevet i går, 08:57 skaftetryne32 skrev (16 minutter siden): Nei det beskytter også privatlivet vårt, privatlivet til de som ikke har gjort noe, og vi har ikke gjort noe som rettferdiggjør en fjerning av personvernet, og nei du benytter ikke ditt eget navn, kanskje du bruker deler av det, men det sier meg fint lite, salvesen er et vanlig navn. Jeg tror du bør søke opp hva personvernet omfatter, for å fjerne det er galskap, jeg tror ikke du virkelig forstår hvor ille det kan bli, ikke minst hvor jævla lett det blir for kriminelle som var de du ville ramme i utgangspunktet. Jeg tror du bør lese resten av postene ift hva jeg mente, enig at det ikke kom klart frem i de første postene:) tl;dr, ikke interessert i å vite hva du eller noen andre heter men om dere tøyser såpass på nett ønsker jeg at PST skal ha muligheten til å finne ut av det.
skaftetryne32 Skrevet i går, 09:02 Skrevet i går, 09:02 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Jeg tror du bør lese resten av postene ift hva jeg mente, enig at det ikke kom klart frem i de første postene:) Jeg ser du har reservert deg noe i senere innlegg, men jeg kan bare svare på det du faktisk skrev. Salvesen. skrev (2 minutter siden): tl;dr, ikke interessert i å vite hva du eller noen andre heter men om dere tøyser såpass på nett ønsker jeg at PST skal ha muligheten til å finne ut av det. Den muligheten tror jeg de allerede har til en viss grad, om de virkelig vil, og som sagt å rasere å personvernet vil bare gjøre det lettere for kriminelle, ikke vanskeligere. 1
Krig og fred Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 3 hours ago, pølsemaker said: I et politisk klima der invandringskritikk nærmest er likestilt med rasisme. Der kritisk blikk på noe som har med innvandring og innvandrere å gjøre fort blir en rasismediskusjon. Der alt som har med egen kultur, religion og nasjonalitet skal relativiseres og nærmest latterligjøres. Der blir det lite grobunn for å utrykke seg fritt uten å kjenne seg tygd og spyttet ut igjen. Det er som vi ønsker at rasistene skal blir enda mer rasister. Så har vi noe å hamre løs på enda hardere. Folk som er "innvandringskritiske" har det som oftest som personlig identitet, fordi de ER rasister. If it walks like a duck and quacks like a duck. Det er ingen som blir kalt rasist hvis de for eksempel sier innvandring kan ha problematiske sider, de blir rasist når de kommer med uttalelser flere på dette forumet jevnlig kommer med. Rabiate utsagn som "iSLam eR gRunnEn tIL aLL kRIminALITet!!!11". Siden folk som er rasister ofte har null selvinnsikt, skjønner de ikke hvorfor de blir stemplet som rasister, og går inn i en offerposisjon. Mord begått av nordmenn: -huff, psykiatri. Det er de rød-grønnes feil!! Mord begått av noen med utenlandsk bakgrunn: ISLAMSK INVASJON AV KRIMINELLE, DE RØD-GRØNNES FEIL!!!! 2025 åpnet med en rekke mord hvor norske menn drepte både kone og barn, da holdt rasistene kjeft. Og hver gang noe skjer og folk med utenlandsk bakgrunn er involvert, er det bare nok en bekreftelse for de at innvandring er roten til alt ondt. Akkurat som det ikke fantes alvorlig kriminalitet før 1970-tallet. 4 1
Sjørøver Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden skaftetryne32 skrev (2 timer siden): Dette mener jeg har lite eller ingenting med nåværende norsk politikk å gjøre, denne storstilte radikaliseringen vi ser på høyresiden er nok drevet først og fremst av hatpropaganda fra usa og russland spredd via sosiale medier, og legge skylden på en politikk som store deler av den norske befolkningen støtter opp om blir bare å ta ansvaret vekk fra de svake menneskene som faktisk lar seg radikaliseres, det er dem selv som har ansvaret, ingen andre. Klarer ikke helt å forstå tankegangen her. Hvilken hatpropaganda? Hvilken politikk støtter det norske folk? Mener du feks at tyskerne var et svakt folk de ble radikalisert sv Hitler? 3
fredrik2 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 2 minutes ago, Krig og fred said: Folk som er "innvandringskritiske" har det som oftest som personlig identitet, fordi de ER rasister. If it walks like a duck and quacks like a duck. Det er ingen som blir kalt rasist hvis de for eksempel sier innvandring kan ha problematiske sider, de blir rasist når de kommer med uttalelser flere på dette forumet jevnlig kommer med. Rabiate utsagn som "iSLam eR gRunnEn tIL aLL kRIminALITet!!!11". Siden folk som er rasister ofte har null selvinnsikt, skjønner de ikke hvorfor de blir stemplet som rasister, og går inn i en offerposisjon. Mord begått av nordmenn: -huff, psykiatri. Det er de rød-grønnes feil!! Mord begått av noen med utenlandsk bakgrunn: ISLAMSK INVASJON AV KRIMINELLE, DE RØD-GRØNNES FEIL!!!! 2025 åpnet med en rekke mord hvor norske menn drepte både kone og barn, da holdt rasistene kjeft. Og hver gang noe skjer og folk med utenlandsk bakgrunn er involvert, er det bare nok en bekreftelse for de at innvandring er roten til alt ondt. Akkurat som det ikke fantes alvorlig kriminalitet før 1970-tallet. Inte direkt enig. Har deltat i en diskussion på forumet der data fra ssb ansågs rasistisk. Du fick alltså ikke säga att en grupp var överrepresenterade i datan utan att några snakkade om rasism ... 2
Krig og fred Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Just now, fredrik2 said: Du fick alltså ikke säga att en grupp var överrepresenterade i datan utan att några snakkade om rasism ... Og du utelater halve diskusjonen. Hvorfor er en gruppe overrepresentert: Quote Mord begått av nordmenn: -huff, psykiatri. Det er de rød-grønnes feil!! Mord begått av noen med utenlandsk bakgrunn: ISLAMSK INVASJON AV KRIMINELLE, DE RØD-GRØNNES FEIL!!!! 3
Salvesen. Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden skaftetryne32 skrev (1 time siden): Jeg ser du har reservert deg noe i senere innlegg, men jeg kan bare svare på det du faktisk skrev. Den muligheten tror jeg de allerede har til en viss grad, om de virkelig vil, og som sagt å rasere å personvernet vil bare gjøre det lettere for kriminelle, ikke vanskeligere. Ja jeg er enig i at det var alt for bredt når jeg gikk ut med dette og at det kunne virke som jeg ønsket å avskaffe alt personvern. Men slik var det ikke. Men forstår at det absolutt kunne forstås på den måten, my bad Jeg tror de fleste er enig i intensjonen min å prøve å ta slike galninger før noe skjer
skaftetryne32 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Sjørøver skrev (5 minutter siden): Klarer ikke helt å forstå tankegangen her. Hvilken hatpropaganda? Du må vel ha fått med deg at russland har sine trollfabrikker som produserer falske nyheter å propaganda mot en lang rekke minoriteter, og at amerikanske høyreekstremister langt på vei har omfavnet dette budskapet? Sjørøver skrev (7 minutter siden): Mener du feks at tyskerne var et svakt folk de ble radikalisert sv Hitler? Det var en veldig annerledes situasjon, men ja det er mange der som fulgte flokken fremfor å følge sin samvittighet, fornuftig, ja, men nå er ikke Norge et autoritært land, og det norske folk har ekstremt god tilgang til fakta, så her er det ikke like fornuftig, det er bare svakt. 2
Jarmo Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden https://www.dagbladet.no/nyheter/tamima-34-drept/83500520
Salvesen. Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden For dere som er kjent i "bransjen", hva betyr i praksis ett "Forsterket hybeltiltak"?
fredrik2 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 11 minutes ago, Krig og fred said: Og du utelater halve diskusjonen. Hvorfor er en gruppe overrepresentert: QED. Man får alltså inte bruke data fra SSB utan att folk ska snakke om rasism. Tror det er veldigt många personer i Norge som ikke er rasister, homofober etc som du och andra felaktigt klasificerar som det. 4 1
Krig og fred Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 4 minutes ago, fredrik2 said: QED. Man får alltså inte bruke data fra SSB utan att folk ska snakke om rasism. Problemer med leseferdighetene? Quote Tror det er veldigt många personer i Norge som ikke er rasister, homofober etc som du och andra felaktigt klasificerar som det. Jeg lurer på hva slags grunn det er til at folk blir klassifisert som homofober (siden du nevner det) 2
fredrik2 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 6 minutes ago, Krig og fred said: Problemer med leseferdighetene? Nei, men den aktuella diskussionen kom inte ens förbi själva datan i SSB och det spelar inte heller noe roll hvis det delvis finns andra orsaker bakom datan. Datan er vad den er. 1
Jarmo Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/barnevernsansatt-drept-i-oslo-skaper-unodvendige-spekulasjoner/o/5-95-2583327
Bing123 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 39 minutes ago, Krig og fred said: Folk som er "innvandringskritiske" har det som oftest som personlig identitet, fordi de ER rasister. If it walks like a duck and quacks like a duck. Det er ingen som blir kalt rasist hvis de for eksempel sier innvandring kan ha problematiske sider, de blir rasist når de kommer med uttalelser flere på dette forumet jevnlig kommer med. Rabiate utsagn som "iSLam eR gRunnEn tIL aLL kRIminALITet!!!11". Siden folk som er rasister ofte har null selvinnsikt, skjønner de ikke hvorfor de blir stemplet som rasister, og går inn i en offerposisjon. Har brast logikken allerede fra start, at man blir rasist av å kritisere en spesifikk religion som har medlemmer fra alle verdensdeler henger ikke logisk på grep en gang. Beviser vel bare at godhetsposører som deg er et større problem. Det er bare følelser og stort sett handler det bare om at du skal føle deg bedre ved å snakke ned andre. 4
Krig og fred Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 5 minutes ago, fredrik2 said: Nei, men den aktuella diskussionen kom inte ens förbi själva datan i SSB och det spelar inte heller noe roll hvis det delvis finns andra orsaker bakom datan. Datan er vad den er. Du siterer argumentet mitt om at rasistiske folk er selektive når det kommer til årsak bak lovbrudd. Argumentet er ikke om folk begår kriminalitet eller ikke, jeg påpeker at det finnes forskjellige grunner. Du ignorerer alt dette, lager en diskusjon ut av intet, og viser bare at jeg har rett. 1
Krig og fred Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 4 minutes ago, Bing123 said: at man blir rasist av å kritisere en spesifikk religion som har medlemmer fra alle verdensdeler henger ikke logisk på grep en gang. Igjen, noen som ikke klarer å skille snørr og bart. Å hevde at noen begår kriminalitet FORDI de er muslimer er rasistisk. 2
Tussi Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden Jarmo skrev (11 minutter siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/barnevernsansatt-drept-i-oslo-skaper-unodvendige-spekulasjoner/o/5-95-2583327 Fra din artikkel Sitat Det mest alvorlige spørsmålet er likevel dette: Visste politiet at den siktede hadde høyreekstreme holdninger, og lot ham likevel være under oppfølging i en situasjon der en ung kvinne satt alene på kveldsvakt? Det mest alvorlige spørsmålet er vel om arbeidsgiver visste det. Politiet har ikke oversikt over bemanning. Men hvis arbeidsgiver visste det bør de faktisk stilles til ansvar 2
Forumansvarlig Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Tråden er ryddet og det er fint om vi holder oss til å diskutere sak og ikke person. Foruansvarlig 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå