robertaas Skrevet mandag kl 16:40 Skrevet mandag kl 16:40 Subara skrev (5 minutter siden): Man kan ikke stole på de som jobber med transport av bagasjen? De aller fleste kan man stole på, men det trengs bare én eneste uærlig person på flyplassen du reiser fra eller til. Hvorfor tror du at reiseforsikringene eksplisitt sier at de ikke dekker at slike verdigjenstander stjeles fra innsjekket bagasje?
Subara Skrevet mandag kl 18:08 Forfatter Skrevet mandag kl 18:08 Glemte at jeg også skal ha hodetelefoner i kofferten i tillegg til iPad. Vil det gå over antall wh?
robertaas Skrevet mandag kl 18:20 Skrevet mandag kl 18:20 Subara skrev (8 minutter siden): Glemte at jeg også skal ha hodetelefoner i kofferten i tillegg til iPad. Vil det gå over antall wh? Air France sier at innsjekket bagasje kan inneholde opptil 15 elektroniske enheter med under 100 kWt eller 2 gram lithium. Hodetelefoner som går på strøm er som oftest støydempende og noe folk bruker når de flyr. At du skal ha det i innsjekket bagasje høres veldig merkelig ut. Var tråden ment som en spøk?
Svein M Skrevet mandag kl 18:21 Skrevet mandag kl 18:21 (endret) Subara skrev (18 minutter siden): Glemte at jeg også skal ha hodetelefoner i kofferten i tillegg til iPad. Vil det gå over antall wh? Nei det er trolig bare 32 Wh i iPad, og i hodetelefoner trolig bare ca 2. Kravet ser ut til å være max 15 elektroniske enheter (Air France). Endret mandag kl 18:27 av Svein M 1
Subara Skrevet mandag kl 19:23 Forfatter Skrevet mandag kl 19:23 robertaas skrev (36 minutter siden): Air France sier at innsjekket bagasje kan inneholde opptil 15 elektroniske enheter med under 100 kWt eller 2 gram lithium. Hodetelefoner som går på strøm er som oftest støydempende og noe folk bruker når de flyr. At du skal ha det i innsjekket bagasje høres veldig merkelig ut. Var tråden ment som en spøk? Nei. Det har du rett i - til flybruk. I Paris er det mer populært med iPads, men glad jeg hadde med hodetelefonene. Mye støy fra gaten på rommet. Sirener fra politi, sykebil- og brannbiler og bråkete motorsykler. Og de som sover ute på fortauet i enmannstelt.
nebrewfoz Skrevet tirsdag kl 15:25 Skrevet tirsdag kl 15:25 On 8/18/2025 at 3:54 PM, BadCat said: I dette tilfellet er det kapasiteten (mengden lagret effekt) som er interessant, ikke forbruket. Watt per time, beskriver forbruket, som er irrelevant. Kapasiteten er mengden lagret energi (ikke mengden lagret effekt). Energi måles i Joule eller Wh (Watt-Hours; Watt-timer på norsk). Sistnevnte er mest vanlig for batterier. Effekt er energi per tidsenhet. Watt = Joule/s. Det er Watt som beskriver forbruket, ikke Watt per time. (Watt per time gir bare mening hvis du snakker om en situasjon der forbruket endrer seg over et tidsrom; "forbruket økte med 100 Watt per time over 12 timer". Men det sier ingenting om hva forbruket var før eller etter de 12 timene.)
ilpostino Skrevet onsdag kl 10:49 Skrevet onsdag kl 10:49 BadCat skrev (På 18.8.2025 den 15.16): Nettbrett er godt innenfor begrensningene i antall Watt-timer for innsjekket bagasje. Husk at enheten skal være avskrudd under frakt. Powerbanks er nevnt spesifikt som noe man må ta med ombord på flyet. er det innsjekket bagasje blir det konfiskert. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å sende igjennom noe som helst elektronisk utstyr med batteri som innsjekket bagasje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå