Gå til innhold

Prisforskjell ved setereservasjon på sas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte igår flere billetter på sas, og reserverte seter til 59 NOK/stk. Idag koster alle tilsvarende reservasjoner 119 NOK, uansett hvilken dag det gjelder. Skjønner at det er dynamiske priser, men dette gjelder som sagt absolutt alle seter og avganger, både i nær og fjern fremtid, på flyavganger i Skandinavia. 

Er det noen som kan forklare disse forskjellene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Denne artikkelen er interessant lesning:

Øker gjentatte flyreisesøk prisen? Og hvordan man kan omgå systemet
https://travelindustrytoday.com/do-repeated-flight-searches-raise-the-price-and-how-to-beat-the-system/

Sitat

Hyppige reisende bør kanskje tenke seg om to ganger før de gjentatte ganger og i overdreven grad søker etter de beste flyprisene. Eksperter advarer om at dette kan føre til at prisene faktisk stiger – et fenomen som oppstår fordi online bestillingsplattformer bruker informasjonskapsler (eng. cookies) for å spore og huske enkeltpersoners søkemønstre, noe som fører til dynamiske prisjusteringer.

Endret av backtoback
sitat
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg spekulerte faktisk også litt i den retningen, og forsøkte derfor å søke med en annen bruker på SAS. men prisen var fortsatt den sammen...

Skrevet
backtoback skrev (10 timer siden):

Denne artikkelen er interessant lesning:

Øker gjentatte flyreisesøk prisen? Og hvordan man kan omgå systemet
https://travelindustrytoday.com/do-repeated-flight-searches-raise-the-price-and-how-to-beat-the-system/

Er denne prisstigningen spesifikk for dem som søker gjentatte ganger eller gjelder den for alle som søker deretter? Og går eventuelt denne prisstigningen tilbake til opprinnelig beløp etter noe tid?

Skrevet
Hobby2000 skrev (9 timer siden):

Fikk beskjed fra SAS om at det ikke var spesialtilbud i helgen, og at det bare er et resultat av dynamisk prising...

Dette er i praksis svindel i mine øyne...de leker med kundene og kundene lar dem dessverre. Opplever slikt også med forsikringer dessverre.....det er mye svindel der også. Man tror man har fått til den beste dealen....men det har man aldri viser det seg......

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (2 minutter siden):

Dette er i praksis svindel i mine øyne...de leker med kundene og kundene lar dem dessverre. Opplever slikt også med forsikringer dessverre.....det er mye svindel der også. Man tror man har fått til den beste dealen....men det har man aldri viser det seg......

Dynamisk prising er noe dritt, vanvittige priser etterhvert når noe nærmer seg

Skrevet
obygda skrev (4 minutter siden):

På toppen av dette har man ikke en gang garanti for at man faktisk får setet, det du kjøper er "foretrukket sete".

Skrevet

Da jeg kjøpte billett på nettet av Airfrance, måtte jeg betale ekstra hvis jeg skulle velge sitteplass.

Jeg lastet ned appen, og da var det gratis for ordinær sitteplass.

Skrevet
Subara skrev (21 timer siden):

Da jeg kjøpte billett på nettet av Airfrance, måtte jeg betale ekstra hvis jeg skulle velge sitteplass.

Jeg lastet ned appen, og da var det gratis for ordinær sitteplass.

Det skal være gratis med status i SkyTeam, fx SAS, men klarer ikke få det til under booking. Må gjøre det i etterkant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...