Neptun1 Skrevet lørdag kl 21:01 Skrevet lørdag kl 21:01 Shoxx skrev (21 minutter siden): Det kan sikkert se ut som jeg forstår deg,like lite som du virker som forstår meg. Jeg vil tro du forstår hva jeg skrev. Jeg forstår hva du mener også! Tingen er jo at dette som er veldig viktig for meg,er sansynligvis ikke viktig for deg i det hele tatt. Så Vi vel bare såpass uenige,at det virker som vi taler til døve ører! Hva Det er ikke så enkelt som det du skisserer. Min forrige kommentar var klargjørende for hva som gjelder.
leticia Skrevet lørdag kl 21:15 Skrevet lørdag kl 21:15 (endret) torbjornen skrev (25 minutter siden): Hadde det vore opp til meg burde ein ha hatt ei blokkoverskridande regjering. Ap og Høgre er einige i mange saker, og dette ville ha gitt dei beste løysingane. Enig, det blir for mye rot når blokktilhørighet går foran fornuftig, og helhetlig styring. Og for mye nedbygging av hva forrige regjering har bygget opp. Vi kommer på en måte aldri fremover når noen hele tiden skal ødelegge stien vi går på. Endret lørdag kl 21:15 av leticia leif 1
FrihetensRegn Skrevet lørdag kl 21:16 Skrevet lørdag kl 21:16 torbjornen skrev (5 timer siden): Om du støttar Ukraina er iallefall ND uaktuelle, på lik linje med FOR. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om Ukraina, Palestina, Kongo eller andre konflikter. Jeg bryr meg om Norge. Jo mindre penger vi kan sende ut av landet vårt, jo bedre.
leticia Skrevet lørdag kl 21:23 Skrevet lørdag kl 21:23 (endret) Neptun1 skrev (21 timer siden): Ja, det lover jo godt - å gi faen i landets fremtid på den måten. Det faller deg ikke inn at andre folk har et annet ønske enn deg hvordan landets fremtid bør være? Som har andre prioriteringer i hva som er viktig for dem? KRF og FRP er vel de partier flest misliker. Det er det sannsynligvis en legitim årsak til. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/zAmMRv/undersoekelse-frp-og-krf-er-landets-to-mest-mislikte-partier Endret lørdag kl 21:24 av leticia leif 4
Colin. Skrevet lørdag kl 21:48 Skrevet lørdag kl 21:48 1 hour ago, Shoxx said: Tingen er jo at dette som er veldig viktig for meg,er sansynligvis ikke viktig for deg i det hele tatt. Så Vi vel bare såpass uenige,at det virker som vi taler til døve ører! Du sier du bryr deg om din søster med ufør, for så å si du kommer til å stemme på MDG. Are you having a laugh? Du vet at å stemme sosialistisk helt sikkert gjør at de rike får mindre, men det får jammen meg vi uføre også i form av idiotiske skatter, drita dårlig krone (inflasjon), mat-vare priser og strømpriser.. seriøst... Og for å ikke snakke om bolig-mangelen som ikke kommer til å bli bedre med sosialistisk styre. Well well, nice for oss som i det minste har kommet oss inn på boligmarkedet. 😂 1
Neptun1 Skrevet lørdag kl 21:52 Skrevet lørdag kl 21:52 leticia skrev (25 minutter siden): Det faller deg ikke inn at andre folk har et annet ønske enn deg hvordan landets fremtid bør være? Som har andre prioriteringer i hva som er viktig for dem? KRF og FRP er vel de partier flest misliker. Det er det sannsynligvis en legitim årsak til. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/zAmMRv/undersoekelse-frp-og-krf-er-landets-to-mest-mislikte-partier Det er lov å mislike i Norge, selv om muslimer og venstresiden ikke deler den oppfatningen. Jfr. vold og trusler mot personer som er i mot islam og andre totalitære ideologier. Men når man stemmer for å bli fattigere og mer ufrie så er det vel fremdeles lov å kommentere det, i alle fall i et debattforum?
Shoxx Skrevet lørdag kl 22:15 Skrevet lørdag kl 22:15 21 minutes ago, Colin. said: Du sier du bryr deg om din søster med ufør, for så å si du kommer til å stemme på MDG. Are you having a laugh? Du vet at å stemme sosialistisk helt sikkert gjør at de rike får mindre, men det får jammen meg vi uføre også i form av idiotiske skatter, drita dårlig krone (inflasjon), mat-vare priser og strømpriser.. seriøst... Og for å ikke snakke om bolig-mangelen som ikke kommer til å bli bedre med sosialistisk styre. Well well, nice for oss som i det minste har kommet oss inn på boligmarkedet. 😂 Så du sier du selv er ufør,men har fått det for deg at det er lurt for deg å stemme borgerlig? Hvor fikk du egentlig den idèen fra? Fra første sjanse de får,så vil de ta å minke ytelsen din,å ta fra deg enda flere velferdsgoder i form av støtte til medisiner etc. Det er nærmest en garanti at du får et dårligere liv med en borgerlig regjering (Å jo blåere,jo verre) Men om du er en sån som skal redde landet for alle andre en deg selv,så værsegod. Jeg har dessverre et mer snevert og gjerne egoistisk syn på det. Jeg tenker først og fremst på mennesker jeg er glad i,og som lever i dag. Å en stemme til MDG er ikke for at jeg liker deres politikk så vanvittig. Det er en taktisk stemme for å sikre et rødgrønt flertall i tilfelle. 5 1
leticia Skrevet lørdag kl 22:18 Skrevet lørdag kl 22:18 Neptun1 skrev (22 minutter siden): Men når man stemmer for å bli fattigere og mer ufrie så er det vel fremdeles lov å kommentere det, i alle fall i et debattforum? Jepp, det er derfor jeg advarer mot FRP og KRF. (Og andre partier som ligger lengre høyre ut enn FRP), som ND, og KON... ) 2 3
Shoxx Skrevet lørdag kl 22:21 Skrevet lørdag kl 22:21 25 minutes ago, Neptun1 said: Det er lov å mislike i Norge, selv om muslimer og venstresiden ikke deler den oppfatningen. Jfr. vold og trusler mot personer som er i mot islam og andre totalitære ideologier. Men når man stemmer for å bli fattigere og mer ufrie så er det vel fremdeles lov å kommentere det, i alle fall i et debattforum? Men dette er jo bare i fra ditt ståsted. Vi var 8 år under Høyre FrP,og kan ikke huske Norge var så mye bedre da. Å dersom det denne gangen blir enda mer høyrevridd ressultat,så kommer jo klasseskillene til å gå bananas. Det stemmer ikke jeg for i hvertfall. At du tenker på neste generasjoner og på lang sikt at ting skal bli bedre en i dag,er jo din tankegang. Jeg tenker Mennesker som har lite i dag,kan ikke sitte i årevis å håpe på at ting skal bli bedre,etter at de allerede har blitt fratatt mye av det lille de hadde i utgangspunktet. 5
Colin. Skrevet lørdag kl 22:40 Skrevet lørdag kl 22:40 16 minutes ago, Shoxx said: Så du sier du selv er ufør,men har fått det for deg at det er lurt for deg å stemme borgerlig? Hvor fikk du egentlig den idèen fra? Fra første sjanse de får,så vil de ta å minke ytelsen din,å ta fra deg enda flere velferdsgoder i form av støtte til medisiner etc. Det er nærmest en garanti at du får et dårligere liv med en borgerlig regjering (Å jo blåere,jo verre) Det viktigste er ikke noen få usle hundrelapper i pluss eller minus på ytelsen! Det viktigste er jo å håndtere inflasjonen, gjøre kronen sterkere slik at våres uføre-penger faktisk strekker lengre og slik at vi fint kan betale medisinene våres selv. Jo blåere jo bedre. Forrige borgerlige regjering var langt ifra borgerlig nok, så var ikke mye å rope hurra for da heller. FRP må bli store nok denne gangen og få med seg partier til høyre for dem selv, om man skal ha et reelt håp om forandring.
leticia Skrevet lørdag kl 22:44 Skrevet lørdag kl 22:44 Shoxx skrev (6 minutter siden): Men dette er jo bare i fra ditt ståsted. Vi var 8 år under Høyre FrP,og kan ikke huske Norge var så mye bedre da. Jeg merket egentlig ingen forskjell fra nå. Men som du sier så stemmer du ikke bare for deg selv, men for folk du bryr deg om. Det samme kommer jeg til å gjøre i år, og derfor etter mye om og men og vanskeligste valget noen gang, så har jeg landet ned på samme resultat som deg. Shoxx skrev (9 minutter siden): Å dersom det denne gangen blir enda mer høyrevridd ressultat,så kommer jo klasseskillene til å gå bananas. Det stemmer ikke jeg for i hvertfall. Samme her 🙂 Har man vært litt utenfor Norges grenser og sett hvordan andre lever, hvor mye de beskytter egne eiendeler med å lukke eiendommene sine inne bak gitter og høye gjerder, og hvor mange uteliggere og tiggere man kan treffe på, så ønsker man (forhåpentligvis) ikke at det samme skal skje i Norge. Shoxx skrev (12 minutter siden): At du tenker på neste generasjoner og på lang sikt at ting skal bli bedre en i dag,er jo din tankegang. Enda en grunn til å stemme MDG, nytter fint lite å tenke på neste generasjoner hvis neste generasjoner ikke har en levelig klode, med enda mer miljøkatastrofer i form av f.eks branner og flom. Enda mer mikroplast som ødelegger reproduksjonsevnen vår osv... Ja, også jeg har til slutt bestemt meg, landet på MDG. I år så går jeg for miljø og solidaritet. 4
Shoxx Skrevet lørdag kl 22:53 Skrevet lørdag kl 22:53 (endret) 18 minutes ago, Colin. said: Det viktigste er ikke noen få usle hundrelapper i pluss eller minus på ytelsen! Det viktigste er jo å håndtere inflasjonen, gjøre kronen sterkere slik at våres uføre-penger faktisk strekker lengre og slik at vi fint kan betale medisinene våres selv. Jo blåere jo bedre. Forrige borgerlige regjering var langt ifra borgerlig nok, så var ikke mye å rope hurra for da heller. FRP må bli store nok denne gangen og få med seg partier til høyre for dem selv, om man skal ha et reelt håp om forandring. Det viktigste for mange er nettopp kroner og øre. Et par hundrelapper mindre for en minstepensjonist er mye penger. Når man har lite å rutte med,så teller det mer. Kan det tenkes at du har uføreforsikring og gjerne sikret deg en levedyktig inntekt på denne måten? I såfall så forstår jeg hvordan du kan tenke som du gjør. Dersom ikke så forstår jeg virkelig ikke hva du som ufør skal med en borgerlig regjering. Uansett hva du måtte ha av argumenter,så vil du få det strammere. Inflasjonen vil ikke bedres med Høyre eller FRP. Det tror jeg i hvertfall. Du tenker tydeligvis annerledes. Så er det jo eventuellt lov å tenke på de som har enda mindre en deg selv da. Hvordan vil de få det,dersom plutselig regjeringen bestemmer seg over å kutte minstetrygden deres,enten det er AAP , Sosialstøtte eller uføretrygd. Vil det hjelpe de at kjøttdeigen koster 39kr istedet for 60 da? Det tror jeg er det siste de vil tenke på. Endret lørdag kl 23:00 av Shoxx 3
Jarmo Skrevet lørdag kl 23:10 Skrevet lørdag kl 23:10 Shoxx skrev (11 minutter siden): Hvordan vil de få det,dersom plutselig regjeringen bestemmer seg over å kutte minstetrygden deres,enten det er AAP , Sosialstøtte eller uføretrygd. Skremselspropaganda hjelper lite som regel, hva om dagens regjering bestemmer seg for å øke skatter og avgifter? 2
Colin. Skrevet lørdag kl 23:14 Skrevet lørdag kl 23:14 11 minutes ago, Shoxx said: Det viktigste for mange er nettopp kroner og øre. Et par hundrelapper mindre for en minstepensjonist er mye penger. Når man har lite å rutte med,så teller det mer. Kan det tenkes at du har uføreforsikring og gjerne sikret deg en levedyktig inntekt på denne måten? I såfall så forstår jeg hvordan du kan tenke som du gjør. Dersom ikke så forstår jeg virkelig ikke hva du som ufør skal med en borgerlig regjering. Uansett hva du måtte ha av argumenter,så vil du få det strammere. Inflasjonen vil ikke bedres med Høyre eller FRP. Det tror jeg i hvertfall. Du tenker tydeligvis annerledes. Så er det jo eventuellt lov å tenke på de som har enda mindre en deg selv da. Hvordan vil de få det,dersom plutselig regjeringen bestemmer seg over å kutte minstetrygden deres,enten det er AAP , Sosialstøtte eller uføretrygd. Vil det hjelpe de at kjøttdeigen koster 39kr istedet for 60 da? Det tror jeg er det siste de vil tenke på. Poenget mitt er nettopp det at om man f.eks får 700kr mer i året, så betyr det absolutt null i den store sammenhengen om alt blir dyrere av matvarer og strøm-kostnader, som vi nå virkelig har fått oppleve de siste 5 årene. Ingen kommer til å kutte i trygden heller, det er bare fjas å si. Og nei, jeg har ingen uføreforsikring og jeg har minstetrygd, men jeg evner å forstå at om det blir nye 4 år med sosialistene, så vil det ikke bli billigere ihvertfall. Men jeg tenker absolutt på de som ikke har så mye å rutte med, og derfor ber jeg alle om å stemme nytt. Om de rike blir rikere, fint for dem! Det viktigste er at alle får det bedre! 1
torbjornen Skrevet lørdag kl 23:17 Skrevet lørdag kl 23:17 Colin. skrev (1 time siden): Du sier du bryr deg om din søster med ufør, for så å si du kommer til å stemme på MDG. Are you having a laugh? Du vet at å stemme sosialistisk helt sikkert gjør at de rike får mindre, men det får jammen meg vi uføre også i form av idiotiske skatter, drita dårlig krone (inflasjon), mat-vare priser og strømpriser.. seriøst... Og for å ikke snakke om bolig-mangelen som ikke kommer til å bli bedre med sosialistisk styre. Well well, nice for oss som i det minste har kommet oss inn på boligmarkedet. 😂 Sagt på ein annan måte: I staden for å krangle om korleis kaka skal fordelast bør ein heller gjere kaka størst mogeleg. Då blir det meir til alle. 1
Shoxx Skrevet lørdag kl 23:18 Skrevet lørdag kl 23:18 3 minutes ago, Jarmo said: Skremselspropaganda hjelper lite som regel, hva om dagens regjering bestemmer seg for å øke skatter og avgifter? Det kaller vi jo skremselspropaganda andre veien. Det blir jo hvem man har mest tiltro til. Jeg vil tro at å få reellt kutt i kroner betyr mer en avgifter. Jeg ville brydd meg svært mye om jeg fikk min lønn minket men med en betryggelse på at enkelte avgifter går ned. Trygdede betaler vel ikke så mye skatt? Der kan jeg ingenting dessverre. De burde vel strengt tatt ikke betalt skatt i hele tatt. Hva er egentlig poenget med det? 2
Colin. Skrevet lørdag kl 23:22 Skrevet lørdag kl 23:22 4 minutes ago, torbjornen said: Sagt på ein annan måte: I staden for å krangle om korleis kaka skal fordelast bør ein heller gjere kaka størst mogeleg. Då blir det meir til alle. Helt enig med deg i dette. 👍 1
Shoxx Skrevet lørdag kl 23:24 Skrevet lørdag kl 23:24 6 minutes ago, Colin. said: Poenget mitt er nettopp det at om man f.eks får 700kr mer i året, så betyr det absolutt null i den store sammenhengen om alt blir dyrere av matvarer og strøm-kostnader, som vi nå virkelig har fått oppleve de siste 5 årene. Ingen kommer til å kutte i trygden heller, det er bare fjas å si. Og nei, jeg har ingen uføreforsikring og jeg har minstetrygd, men jeg evner å forstå at om det blir nye 4 år med sosialistene, så vil det ikke bli billigere ihvertfall. Men jeg tenker absolutt på de som ikke har så mye å rutte med, og derfor ber jeg alle om å stemme nytt. Om de rike blir rikere, fint for dem! Det viktigste er at alle får det bedre! Det blir jo ikke billigere. Det er jo matvarekjedene som bestemmer. De har jo forøvrig flere på høyresiden i deres lomme. Du tror på noe som aldri blir en realitet,selv om jeg også kunne tenke meg billigere mat etc. Synes absolutt ikke det er fjas å si at man kan risikere å miste deler av ytelsene man har i dag. Se bare på AAP f.eks. Plutselig er det krefter på høyresiden som bare bestemmer seg for at nå har vi bare ikke penger nok til dere uføre,så det blir "dessverre" kutt. Er ikke dette allerede en realitet i USA? 3
leticia Skrevet lørdag kl 23:25 Skrevet lørdag kl 23:25 Jarmo skrev (4 minutter siden): Skremselspropaganda hjelper lite som regel, hva om dagens regjering bestemmer seg for å øke skatter og avgifter? Du kan godt kalle det skremselspropaganda. Og ja, til en viss grad så er det det. Lovendringer har nemlig ikke tilbakevirkende kraft som regel, slik at de som allerede har et vedtak ikke kan få mindre enn det vedtaket er på. Men, man kan endre regelverket, slik at nye som kommer inn i ordningen vil bli omfattet av andre regler. Slik som høyreregjeringen gjorde med å redusere AAP til unge under 25 år. https://frifagbevegelse.no/nyheter/66000-kroner-mindre-til-aapmottakere-under-25-ar-6.158.666991.d89f1b85b1#:~:text=66.000 kroner mindre til AAP-mottakere under 25 år | FriFagbevegelse. Så er jeg enig med deg i at dagens regjering fint kan finne på å øke skatter og avgifter. Men sannsynligvis (iallefall) når det gjelder de brukergruppene vi her snakker om, så er inntekten deres såpass lav at de ikke vil merke det noe særlig pga at skatteøkningen med all sannsynlighet vil være rettet motde med middels og høye inntekter. Om de skulle finne på å øke avgifter derimot, på produkter fattige folk er avhengige av / trenger, så vil det nok i mye større grad bli merkbart. 2 3
Colin. Skrevet lørdag kl 23:30 Skrevet lørdag kl 23:30 2 minutes ago, Shoxx said: Det blir jo ikke billigere. Det er jo matvarekjedene som bestemmer. De har jo forøvrig flere på høyresiden i deres lomme. Du tror på noe som aldri blir en realitet,selv om jeg også kunne tenke meg billigere mat etc. Synes absolutt ikke det er fjas å si at man kan risikere å miste deler av ytelsene man har i dag. Se bare på AAP f.eks. Plutselig er det krefter på høyresiden som bare bestemmer seg for at nå har vi bare ikke penger nok til dere uføre,så det blir "dessverre" kutt. Er ikke dette allerede en realitet i USA? Alt henger sammen med kronekursen og investorer som pdd ikke ønsker å investere i Norge i like stor grad. Hvis krona blir sterkere er det naturlig å tro at man ville fått mer for pengene sine. Men greit, du har bestemt deg for at status quo er godt nok, så da får du bare stemme på de som styrer nå. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå