Gå til innhold

Battlefield 6 tråden (PC og Konsoll)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imponert over nedlastingshastighet. Selv i går en time etter launch klarte jeg 496Mbps, som er en alltime high for min del på launch day. Kjøpe via Steam, men regner med at klienter rundt om som allerede har lastet ned også uploader til neste kjøper osv. Kom inn i kø som nr 35000, men det tok likevel bare et halvminutt å komme inn. Litt imponert faktisk.

Gameplay var overraskende smooth. Menyer er noe kompliserte og kronglete, men må vel bare tilvennes.

Vi er en gjeng veteraner rundt 50 som spiller, og tar gjerne med flere. Hadde fullt squad i går, men det varierer.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pop skrev (19 minutter siden):

Imponert over nedlastingshastighet. Selv i går en time etter launch klarte jeg 496Mbps, som er en alltime high for min del på launch day. Kjøpe via Steam, men regner med at klienter rundt om som allerede har lastet ned også uploader til neste kjøper osv. Kom inn i kø som nr 35000, men det tok likevel bare et halvminutt å komme inn. Litt imponert faktisk.

Gameplay var overraskende smooth. Menyer er noe kompliserte og kronglete, men må vel bare tilvennes.

Vi er en gjeng veteraner rundt 50 som spiller, og tar gjerne med flere. Hadde fullt squad i går, men det varierer.

Vært overraskende smooth launch så langt. Hvis det har vært noe kø har det gått fort unna. 

Når du sier veteraner, mener du Battlefield veteraner eller ordentlig mil/int.ops veteraner? :)  

Skrevet
Just now, Dr.Peedee said:

Når du sier veteraner, mener du Battlefield veteraner eller ordentlig mil/int.ops veteraner? :)  

Det siste ja. Når alderen stopper oss fra virkeligheten, får vi finne virtuelle erstatninger. :D 

• Liker 1
Skrevet
Pop skrev (1 time siden):

Det siste ja. Når alderen stopper oss fra virkeligheten, får vi finne virtuelle erstatninger. :D 

Sant! :) Veteran selv - og passerte 50 for... 6 år siden. Det er den yngste måten jeg kan si det på :D  Regner med du/dere er godt bevandret i Arma serien også da . 

Skrevet (endret)

Som BF veteran selv fra BF1942 og BF2 tiden, må jeg ærlig innrømme å si at BF6 virker mer som et copy & paste produkt tatt fra COD som er konsollvennlig til de grader. Men det ligger vell i kortene, siden det er fire teams "DICE, Criterion Games, Motive Studios and Ripple Effect Studios" som utvikler spillet. Ikke nok med det så har 98 % av de som jobbet med tidligere Battlefield-spill forlatt EA. 

En av de som sto bak gamle BF "Rizible" advarte fans om BF6, virker som at folk har glemt det helt av og bare følge etter hypetoget som vanlig. 

Gi spillet et par uker, så er lobby full av bots og veldig få rører spillet.

Jeg blir ikke overasket om så skjer, fordi folk lærer aldri når det kommer til å kjøpe spill fra EA. 

59ces013kojf1.png

Endret av Soles
Skrevet
Soles skrev (1 time siden):

Som BF veteran selv fra BF1942 og BF2 tiden, må jeg ærlig innrømme å si at BF6 virker mer som et copy & paste produkt tatt fra COD som er konsollvennlig til de grader. Men det ligger vell i kortene, siden det er fire teams "DICE, Criterion Games, Motive Studios and Ripple Effect Studios" som utvikler spillet. Ikke nok med det så har 98 % av de som jobbet med tidligere Battlefield-spill forlatt EA. 

En av de som sto bak gamle BF "Rizible" advarte fans om BF6, virker som at folk har glemt det helt av og bare følge etter hypetoget som vanlig. 

Jeg blir ikke overasket om så skjer, fordi folk lærer aldri når det kommer til å kjøpe spill fra EA. 

59ces013kojf1.png

Jeg kan ikke spå hvor mange som spiller spillet om noen uker. Men jeg er sterkt uenig med deg i hvordan BF6 er å spille. Dette er veldig bra så langt. :)

• Liker 1
Skrevet
barezell skrev (1 time siden):

Føles ikke nevneverdig ut som noe COD nei?

Nei. Og de har endra mye siden Betaen. Konspirasjonene ute på nettet var jo at de Betaen var slik den var for å lokke til seg CoD spillere. Altså at alt hadde stort tempo, hoppe-skyte var en greie osv... men sånn er det ikke lenger. De har endra vesentlig på disse tingene synes jeg. Tempoet har gått ned, det lønner seg å samarbeide som lag, hoppeskyting ala Cod er ikke en greie lenger... Og spillet har ikke tegneserie kostymer osv... Dette er krig. Med soldater - og ikke folk i rosa kostymer. Ikke Arma - men ganske så slik Battlefield 3 og 4 var i hvert fall.  

Skrevet

Enig. Dette føles ut som Battlefield. Noen kart kunne vært større og hatt et par flagg lengre unna, men ellers er det helt knall. Storkoser meg. Min favoritt-feature i BF6 er "drag-to-revive" greia. Nyttig, men gjør at man føler enda mer at man er i en krigsfilm eller noe. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
10 hours ago, Soles said:

59ces013kojf1.png

Du er helt på bærtur, hilsen BF 1942/BF2 veteran :)

Synes BF6 er et godt Battlefield spill. Spiller selvfølgelig mest Conquest med venner 😁

Endret av Nizzen
  • Liker 5
Skrevet
Comma Chameleon skrev (11 timer siden):

Enig. Dette føles ut som Battlefield. Noen kart kunne vært større og hatt et par flagg lengre unna, men ellers er det helt knall. Storkoser meg. Min favoritt-feature i BF6 er "drag-to-revive" greia. Nyttig, men gjør at man føler enda mer at man er i en krigsfilm eller noe. 

Jepp!

Og når man spiller for eksempel Breakthrough - som også foregår på store kart er dette et knallbra spill som gjør laget helt avhengig av samarbeid - og folk i forskjellige klasser skal din side vinne! Når du dør bør man rett og slett vente på å bli gjenopplivet! 

1. For det første, en rask gjenoppliving gjør at man kanskje greier å ta det punktet/området man kjemper om for fordi man blir mange nok når der framme.

2. Pluss - så lenge man ikke trykke respawn, dør og kommer tilbake -  så har ikke laget ditt mistet en "ticket". Er laget tom for ticket har man jo tapt hele omgangen og spillet over! 

3. I tillegg, din personlige statistikk blir også bedre. Det er bedre å vente på gjenoppliving - med mindre alle support/medics eller andre squadmedlemer er for langt unna og ikke vil nå deg allikevel da.

Dette er helt genialt - gjør gjør at support klassen virkelig er nyttig med sine raske gjenopplivinger! I tillegg - det lønner seg å holde sånn nogenlunde sammen som i et squad fordi hvis det ikke er en Support i nærheten kan man bli gjenopplivet av en squadmember - bare at det tar noen flere sekunder da. Men igjen - som du skriver - da kan "helten" dra deg i dekning mens han healer deg til liv. Goody good! Vedkommende som mente at dette Copy Paste fra Call of Duty er ganske på jordet. Men alle får ha sin mening. Men - det er noen faktabiter inni her da - som rimelig klart vise forskjellen fra Call of Duty.

• Liker 1
Skrevet
Dr.Peedee skrev (15 timer siden):

Nei. Og de har endra mye siden Betaen. Konspirasjonene ute på nettet var jo at de Betaen var slik den var for å lokke til seg CoD spillere. Altså at alt hadde stort tempo, hoppe-skyte var en greie osv... men sånn er det ikke lenger. De har endra vesentlig på disse tingene synes jeg. Tempoet har gått ned, det lønner seg å samarbeide som lag, hoppeskyting ala Cod er ikke en greie lenger... Og spillet har ikke tegneserie kostymer osv... Dette er krig. Med soldater - og ikke folk i rosa kostymer. Ikke Arma - men ganske så slik Battlefield 3 og 4 var i hvert fall.  

Høres veldig lovende ut! Fare for at det blir kjøp her og snart.

• Liker 1
Skrevet
On 10/11/2025 at 3:55 PM, Dr.Peedee said:

Sant! :) Veteran selv - og passerte 50 for... 6 år siden. Det er den yngste måten jeg kan si det på :D  Regner med du/dere er godt bevandret i Arma serien også da . 

Halvparten av oss styrte med Arma et års tid nå (startet omtrent da CoD BO6 kom og man ble nærmeste forsøkt tvunget over på BO6 for å fortsette med Warzone), da CoD ble droppet for annet enn litt MW3 multi innimellom.

Nå har vi spilt en del BF6 i helgen og jeg har inntrykk av at alle er stort sett fornøyde. Blir spennende å se om det kommer en BR-variant, som kanskje vil kreve litt mer taktisk spilling, men har ikke de store forhåpningene. Spørs om ikke mye av CoD-miljøet bare går over og så har vi hopp-og-sprett-og-skyt igang igjen...

Skrevet
Pop skrev (36 minutter siden):

Halvparten av oss styrte med Arma et års tid nå (startet omtrent da CoD BO6 kom og man ble nærmeste forsøkt tvunget over på BO6 for å fortsette med Warzone), da CoD ble droppet for annet enn litt MW3 multi innimellom.

Nå har vi spilt en del BF6 i helgen og jeg har inntrykk av at alle er stort sett fornøyde. Blir spennende å se om det kommer en BR-variant, som kanskje vil kreve litt mer taktisk spilling, men har ikke de store forhåpningene. Spørs om ikke mye av CoD-miljøet bare går over og så har vi hopp-og-sprett-og-skyt igang igjen...

Jeg har jo ikke testet dette selv ennå, men man kan jo sette opp sin egen server med egne regler osv.. i BF6. Med passord evt..  Eller lage eget innhold også. Så noen som hadde satt opp noe hard core greier i går, men var på vei til sengs så fikk ikke testa. Men er bra potensiale i BF6 synes jeg. 

• Liker 1
Skrevet
Alkan skrev (3 timer siden):

Digger det så langt! Bare synd CPUen min er så dårlig og ødelegger mye :(

Det var synd. Hvilken CPU har du? Og hvilket grafikk kort?

Skrevet

En ting som jeg synes er ganske annerledes enn Call of Duty er spredning på skuddsalvene. Blooming, tror jeg de kaller det. Holder jeg siktet over en fiende i CoD og drar en lang salve så dauer han. Også på litt avstand. I BF 6 så er det korte salver som gjelder på alt unntatt svært nærme, føler jeg. Selv om man holder kontroll på rekylen så vil kulene i salven spre seg og kunne bomme. Dette gjelder særlig hvis man beveger seg, også sideveis - så det å beine venstre eller høyre mens man drar en lang salve på en fiende er ikke akkurat løsningen selv om det virker i CoD. 

Mest nøyaktig er man hvis man ligger selvsagt, eller står på huk. Eller står rolig. Men på kort avstander som sagt har det mindre å si. Jeg har en uvane fra Cod å raaape løs lange salver med mitt 45 skudds magasin på rifla der. Det er ikke så lurt her :)  Men jeg glemmer meg borte hele tiden når jeg blir ivrig og blir ofte tatt før av den jeg skyter på..han treffer - jeg bommer - selv om jeg har kontroll på rekyl. Vel vel..

Og ikke er jeg så god i skytespill heller, sånn generelt. Så det tar litt tid å levle opp ting, kan man si... Men jeg har det veldig moro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...