Tmz Skrevet torsdag kl 15:28 Skrevet torsdag kl 15:28 Høres ut som en dårlig sak for politiet, blir nok henlagt. 1
Gjest 10c36...7e0 Skrevet torsdag kl 15:28 Skrevet torsdag kl 15:28 2 hours ago, Kajac said: Jeg ser for meg at OP ville gjort et stort poeng om at h*n er uskyldig i første innlegg. Vi vet ikke engang om Kakemons1 faktisk er OP. Jeg er ikke op. Jeg svarte nei fordi at det ikke kommer frem av inlegget at h*n faktisk kjørte for fort Anonymous poster hash: 10c36...7e0
trn100 Skrevet torsdag kl 15:33 Skrevet torsdag kl 15:33 (endret) Dette er ganske enkelt, enten har politiet bevis som holder eller så har de det ikke. Jeg er dessverre redd for at de har bevis om saken blir tatt videre, dvs. den type bevise som holder i en rettsak. Jeg var utsatt for noe lignende for en god del år tilbake hvor jeg hadde det litt travelt en morgen på vei til jobb og ble stoppet av en sivil politibil hvor politimannen også var på vei til jobb. Han tok førerkortet på stedet og jeg ble bedt om å følge etter han til politikammeret på Lillestrøm. På den turen fikke jeg tenkt meg litt om, og når vi kom frem så viste det seg at vedkommende ikke hadde en veldig solid sak, og ettersom jeg også hadde fått tenkt meg litt om inngikk vi et kompromiss: Jeg vedtok maksboten og fikk beholde førerkortet... Endret torsdag kl 15:37 av trn100 1
Simen1 Skrevet torsdag kl 16:24 Skrevet torsdag kl 16:24 (endret) ^fmj skrev (5 timer siden): Brøt du fartsgrensen? Spørsmålet burde være om TS sier seg skyldig etter tiltalen, ikke noe annet. Og det bør utelukkende svares på av TS (med samme gjestekonto-kode). Endret torsdag kl 16:25 av Simen1 2
DukeRichelieu Skrevet torsdag kl 16:34 Skrevet torsdag kl 16:34 Du kan vurdere å søke juridisk hjelp. Mange som har spesialisert seg på nettopp dette. Var i kontakt med noen når jeg selv mistet lappen, men jeg gikk ikke videre med det siden best case for min del var å få redusert perioden uten sertifikat. En som mistet lappen samtidig som meg hevdet at han hadde nektet en gang tidligere og siden politiet ikke fikk ut fingeren før 3 uker hadde gått ble saken henlagt. Men trafikkadvokaten jeg var i kontakt med sa på sin side at det ikke fungerte slik. Derfor gav jeg meg på å bestride forholdet. Mistet førerkortet? Førerkortbeslag.no hjelper deg! - Førerkortbeslag.no er et nettsted som gir juridisk rådgivning i alle slags førerkortsaker
Salvesen. Skrevet torsdag kl 16:39 Skrevet torsdag kl 16:39 Gjest 10c36...7e0 skrev (1 time siden): De har ikke målt meg i flere km. Det var en politimann som hadde en solo stasjonær laser kontroll så han har kjørt for å ta igjen bilen som han målte og henholdsvis så mener han at det var meg. Han "nådde meg igjen" idet jeg kjørte inn på fergen. Anonymous poster hash: 10c36...7e0 Aha, men da er det gjerne noe annet ja. Så du mener bilen han viste bilde av ikke er din? 1
Karltorbj Skrevet torsdag kl 16:40 Skrevet torsdag kl 16:40 Jeg synes det skinner igjennom at TS her har vaert slem og bruker oss. i ei subjektiv suppe her.
Gjest 10c36...7e0 Skrevet torsdag kl 16:43 Skrevet torsdag kl 16:43 18 minutes ago, Simen1 said: Spørsmålet burde være om TS sier seg skyldig etter tiltalen, ikke noe annet. Og det bør utelukkende svares på av TS (med samme gjestekonto-kode). Nei jeg holdt 60 fordi google maps fortalte meg at jeg var I god tid. Anonymous poster hash: 10c36...7e0
Gjest 10c36...7e0 Skrevet torsdag kl 16:44 Skrevet torsdag kl 16:44 17 minutes ago, trn100 said: Hvorfor skriver du anonymt? Beklager. Visste ikke at det fantes regler rundt det Anonymous poster hash: 10c36...7e0
Gjest 10c36...7e0 Skrevet torsdag kl 16:45 Skrevet torsdag kl 16:45 5 minutes ago, Salvesen. said: Aha, men da er det gjerne noe annet ja. Så du mener bilen han viste bilde av ikke er din? Jeg kjørte jo I fartsgrensen så enten har apparatet målt feil eller så er det ikke meg han målte Anonymous poster hash: 10c36...7e0
Gjest 10c36...7e0 Skrevet torsdag kl 16:47 Skrevet torsdag kl 16:47 6 minutes ago, Karltorbj said: Jeg synes det skinner igjennom at TS her har vaert slem og bruker oss. i ei subjektiv suppe her. Eg lurer jo bare på hva jeg bør gjøre Anonymous poster hash: 10c36...7e0
trn100 Skrevet torsdag kl 16:47 Skrevet torsdag kl 16:47 Gjest 10c36...7e0 skrev (2 minutter siden): Beklager. Visste ikke at det fantes regler rundt det Anonymous poster hash: 10c36...7e0 Ingen regler, så hvis det kjennes skummelt å si hva du mener så kjør på! Ble bare litt forvirrende! 😉
Gjest c5b10...71c Skrevet torsdag kl 17:01 Skrevet torsdag kl 17:01 Gjest 10c36...7e0 skrev (12 minutter siden): Beklager. Visste ikke at det fantes regler rundt det Anonymous poster hash: 10c36...7e0 Har du lov å skrive som anonym, så har du lov å skrive som anonym. Om du mestrer det, er en annen sak Jeg var innom sykehuset her for noen uker siden, fikk presentert et par temmelig alvorlige diagnoser og forberedte meg nærmest på å dø. Men så var det en mer erfaren spesialist som så på saken, og vips var alle de alvorlige symptomene redusert til naturlige avvik og ikke noe farlig. Poenget litt er at hvis du ikke har kjørt for fort, så har du ikke kjørt for fort, og det finnes en del som er litt for raske med anklagene. Det at han kalte deg vanskelig, tyder på at han er litt vel cowboy. Anonymous poster hash: c5b10...71c
Kajac Skrevet torsdag kl 17:04 Skrevet torsdag kl 17:04 Gjest 10c36...7e0 skrev (12 minutter siden): Jeg kjørte jo I fartsgrensen så enten har apparatet målt feil eller så er det ikke meg han målte Anonymous poster hash: 10c36...7e0 Hvis du er 100 % sikker i din sak, så betyr det jo at det ikke er fysisk mulig at politiet er i besittelse av noe som helst som kan inkriminere deg. Da vedtar du ikke forelegget som kommer i posten, slik at saken kommer for retten. Stemmer din påstand om at du ikke kjørte for fort, så blir du frikjent og får lappen tilbake. Men da bør du være 100 % sikker på deg selv, ellers kan det koste mange tusenlapper mer enn nødvendig. 1
Salvesen. Skrevet torsdag kl 17:34 Skrevet torsdag kl 17:34 Gjest 10c36...7e0 skrev (48 minutter siden): Jeg kjørte jo I fartsgrensen så enten har apparatet målt feil eller så er det ikke meg han målte Anonymous poster hash: 10c36...7e0 Du unngår spørsmålet...
Gjest c5b10...71c Skrevet torsdag kl 17:49 Skrevet torsdag kl 17:49 Salvesen. skrev (13 minutter siden): Du unngår spørsmålet... Her er det du som gjør deg vrang, med begreper som «hen», «veldig spesielt», og disse hintene om at det er trådstarter som lyver. Vi andre forstår godt hva saken gjelder, hvis vi ønsker det. Anonymous poster hash: c5b10...71c
Karltorbj Skrevet torsdag kl 17:52 Skrevet torsdag kl 17:52 Gjest 10c36...7e0 skrev (1 time siden): Eg lurer jo bare på hva jeg bør gjøre Anonymous poster hash: 10c36...7e0
Salvesen. Skrevet torsdag kl 17:54 Skrevet torsdag kl 17:54 Gjest c5b10...71c skrev (3 minutter siden): Her er det du som gjør deg vrang, med begreper som «hen», «veldig spesielt», og disse hintene om at det er trådstarter som lyver. Vi andre forstår godt hva saken gjelder, hvis vi ønsker det. Anonymous poster hash: c5b10...71c Jeg stilte ett konkret spørsmål om bildet... Hen sier jeg for å ikke fornærme folk, om de ikke er i definisjonen jeg skriver. Men folk blir tydligvis fornærmet av det også i dag.. Ikke lett.. 1
X10anT Skrevet torsdag kl 18:18 Skrevet torsdag kl 18:18 (endret) Karltorbj skrev (2 timer siden): Jeg synes det skinner igjennom at TS her har vaert slem og bruker oss. i ei subjektiv suppe her. Må du slutte da. Det er helt ryddig av TS å starte denne tråden der han har spørsmål rundt veien videre. Det er nettopp slikt forumet er ment for. Kajac skrev (2 timer siden): Hvis du er 100 % sikker i din sak, så betyr det jo at det ikke er fysisk mulig at politiet er i besittelse av noe som helst som kan inkriminere deg. (...) Stemmer din påstand om at du ikke kjørte for fort, så blir du frikjent og får lappen tilbake. Slik fungerer desverre ikke rettssystemet her til lands, eller i noe annet land for den saks skyld. For det første er det helt uproblematisk å dømme folk utelukkende på indisier. Videre har man her en politimann som sverger på at han har observert siktede bryte fartsgrensen. Begge deler kan fint inkriminere TS. Å tro at uskyld alene er sikkert grunnlag for frikjennelse, er i beste fall herlig naivt... Endret torsdag kl 19:13 av X10anT 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå