Gå til innhold

Samsung Galaxy Flip/Fold 7

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (På 5.10.2025 den 16.53):

Jeg valgte samsung fordi jeg ut fra anmeldelser forsto det slik at dette var de som hadde best integrasjon opp mot fold telefoner, men fy så mye bloat som fulgte telefonen. Det føles og ekstremt segmentert, med Galaxy store, samsung wallet, bixby, samsung find osv. osv. div. microsoft tjenester som blir påtet bak i halsen din og det virker som de gjør alt i sin makt for at du ikke skal bruke noen av google services appene. Litt som de er fanget i ett operativsystem de egentlig ikke ønsker å være en del av. Så føles litt som jeg konstant jobber mot samsung ved å prøve å få telefonen så nær stock android som mulig i forhold til hvilken apper og slikt en bruker. Når jeg fikk ett varsel fra McAfee som viser seg å være så tett integrert i telefonen at det er en del av innstillingene fikk jeg nesten litt vondt i magen 🫣.

Heldigvis kan veldig mye av både Google, Samsung og andre tredjepartsapper avinstalleres. Samsung, som Google og Apple, ønsker selvsagt å låse kundene inn i sine økosystemer for lagring, betaling, helse, produktivitet osv. Samsung leverer ikke bare maskinvaren her med andre ord.

Endret av mandela
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samsung er nok litt værre enn mange andre der.
De prøvde jo å lage sitt eget OS (Bada om noen husker det) og skulle nok gjerne vært lik Apple på det meste, men de måtte ta til takke med Android som alle andre og har siden prøvd å gjøre det mest mulig sitt eget.

Skrevet
Complexity skrev (23 timer siden):

Samsung er nok litt værre enn mange andre der.
De prøvde jo å lage sitt eget OS (Bada om noen husker det) og skulle nok gjerne vært lik Apple på det meste, men de måtte ta til takke med Android som alle andre og har siden prøvd å gjøre det mest mulig sitt eget.

De har laget flere operativsystemer, deres TV-er og enkelte monitorer kjører Tizen som er i aktiv utvikling: https://en.wikipedia.org/wiki/Tizen 

Det er jo også en utfordring at Google egentlig ikke gir bort Android, og har en liste med krav til integrering av andre Google produkter for lock-in dersom mobilprodusenter ønsker å bruke operativsystemet.

Skrevet

Hva er egentlig greia med at det ligger 8stk fold7 ute for salg som ikke er åpnet. Ca 1/3 av alle fold 7 til salgs. Hvem kjøper en tlf til 20k pluss for å selge den med stort tap uten å engang prøve den? 

Skrevet
minim skrev (8 timer siden):

Hva er egentlig greia med at det ligger 8stk fold7 ute for salg som ikke er åpnet. Ca 1/3 av alle fold 7 til salgs. Hvem kjøper en tlf til 20k pluss for å selge den med stort tap uten å engang prøve den? 

Godt mulig det skyldes kampanjen Samsung kjørte ved forhåndsbestilling. De har som regel gode dealer da. Sjekk bare hvor mange Galaxy S25 Ultra som ligger ute billig. Etter innbytte betale jeg kun 6500 kr for fatterns 512 GB. Var noen ville tilbud i den perioden.

Skrevet (endret)
12 hours ago, minim said:

Noen har såppas heftig jobb at de får slikt i bonusgaver, men er ikke interessert i å bruke det og selger bare.

Kan bli knudder med garanti og slikt i såfall så burde være obs.

Noen gjør bare dumme spontankjøp og Innser først når de kommer hjem å ser regningsbunken at det kansje var dumt.. 

Endret av Complexity
Skrevet
Complexity skrev (4 timer siden):

Noen har såppas heftig jobb at de får slikt i bonusgaver, men er ikke interessert i å bruke det og selger bare.

Kan bli knudder med garanti og slikt i såfall så burde være obs.

Noen gjør bare dumme spontankjøp og Innser først når de kommer hjem å ser regningsbunken at det kansje var dumt.. 

Høres spesielt ut. Har vært bort iPhone loddet ut offshore noen ganger, men fold? For sært :p Bonus får man vel normalt i penger/aksjer. 

Jeg får ny en gang i året, men bedrifts policy er at de skal wipes og returneres etter bruk av sikkerhets hensyn. Har aldri vært borti annen praksis når jeg tenker meg om.

Tipper det må være andre årsaker som torbjornhb er inne på over. Eventuelt noe form for "hvitvasking" I form av at en får ut 15-17k cash uten renter ved å kjøpe de på svisj, svosj og Andre avbetalingsløsninger. 

Skrevet
1 hour ago, minim said:

Høres spesielt ut. Har vært bort iPhone loddet ut offshore noen ganger, men fold? For sært :p Bonus får man vel normalt i penger/aksjer. 

Jeg får ny en gang i året, men bedrifts policy er at de skal wipes og returneres etter bruk av sikkerhets hensyn. Har aldri vært borti annen praksis når jeg tenker meg om.

Tipper det må være andre årsaker som torbjornhb er inne på over. Eventuelt noe form for "hvitvasking" I form av at en får ut 15-17k cash uten renter ved å kjøpe de på svisj, svosj og Andre avbetalingsløsninger. 

Ja er vel ofte penger/aksjer men også gaver. 

Også er det vel litt variert policy med jobbtelelefoner kansje. Her er en enda særere telefon enn Samsungen som en har fått via jobb og vil bli kvitt.

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/426078917

Skrevet
Complexity skrev (3 minutter siden):

Ja er vel ofte penger/aksjer men også gaver. 

Også er det vel litt variert policy med jobbtelelefoner kansje. Her er en enda særere telefon enn Samsungen som en har fått via jobb og vil bli kvitt.

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/426078917

Neppe en sær nisje telefon i så stor grad som man ser på finn. Det er jo ikke kun fold som du selv demonstrerer. Man ønsker omsettelige ting (som cash/akjser) når man først må skatte for slikt. 

Angivelig fått via jobb ja og uten kvittering slik at man kan få det bekreftet :) veldig beleilig. Neppe vanskelig å fremskaffe dokumentasjon på opphav uansett om de tåler dagens lys. Jeg er ute etter hvor de faktisk kommer fra. Tipper som sagt billig/lett kreditt kan være årsak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...