Simen1 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Daisy 🌸 skrev (19 timer siden): Ja, jeg siktet til de allerede bevisste underdanige mennene, og til de potensielt bevisste underdanige mennene. For jeg tror nok at en del er underdanig, men at de ikke er det bevisst, og at det dermed skjærer seg når de blir sammen med en kvinne og overlater mye ansvar til henne. Da ville det vært bedre om de hadde vært klar over sin egen tendens i første omgang. Du dreier stadig diskusjonen tilbake til underdanige menn. Min erfaring er at folk kanskje framstår sånn på overflaten men når man begynner å kjenne dem og man blir trygge på hverandre så oppdager man at folk har sterke interesseområder, meninger og kunnskaper som gjerne ble holdt tilbake i starten for å ikke overvelde. Jeg har mine ting og er bevisst på det. Andre har sine. Noen setter fotball over alt annet i livet. Noen setter barn eller politikk eller en eller annen fritidsinteresse over det meste annet. Det hender jeg tar meg selv i å ha tenkt folk er kjedelige, tafatte og kunnskapsløse - også plutselig treffer man deres interesse og blir totalt overkjørt av deres kunnskap. Kjapt eksempel: Ei jeg kjenner har en vanlig kjedelig jobb og er egentlig ganske så grå på det meste, men jeg visste at hun var litt interessert i stjernehimmelen og sånt. Så vi var på et foredrag sammen og satt og snakket litt om astronomi. Da kom det fram at hun hadde dr.grad i astrofysikk, hun bare forlot yrket pga interne konflikter og smalt arbeidsmarked. Astrofysikk er noe jeg synes er interessant og har godt over gjennomsnittlig kunnskap om, så det ble jo ganske interessant når hun begynte å korrigere meg om Chandrasekar-grensen for roterende stellare sorte hull. Jeg ble litt blåst av banen for å si det sånn. Youtube-utdannet som jeg er på det feltet. Det ble veldig mye mer interessant og lærerikt enn jeg hadde trodd. Hun fikk ny respekt for å si det sånn. Jeg må bare dra et til eksempel: Ei barndomsvenninne jeg pratet litt overfladig med om oppussing og sånt, som jeg trodde hadde litt vage meninger om farge på maling og møbler og sånn generell synsing som kvinner ofte har, viste seg å ha mottatt priser for interiørdesign, klesdesign og underviste i kunstneriske fag. Det er så utrolig givende og interessant når man oppdager sånne perler av kunnskap og erfaring - ofte fra folk som man trodde var ganske kjedelige og ordinære. Nasjonalisten skrev (19 timer siden): Jeg minnes på Gillette reklamen ''the best a man can be'', herregud. 🤣 "Gillette - the best a man can get" (orspill-rim) Beklager at den har svidd seg fast, men dette måtte rettes. 1
Simen1 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Daisy 🌸 skrev (20 timer siden): Når det kommer til kinks, er det bedehuset over fetlife hvilken dag som helst! Jøsses! Så det er derfor jeg ikke har havnet oppi noe særlig kinky. Jeg er rett og slett ikke religiøs nok. 2
Simen1 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Daisy 🌸 skrev (19 timer siden): Det vet du at jeg ikke gjør, jeg henvendte meg til menn. Det sagt, du tjener som godt eksempel på hva jeg mener når du som kvinne tramper inn, du tar din tilstedeværelse her som den største selvfølgelighet, overkjører, durer i vei, kaller menn misogynister. Tråden handler tross alt i stor grad om kvinner tar over helt og som slenger slike karakteristikker. Vil du unngå at andre driver persondebatt? Unngå å begynne med persondebatt, ved å prate i vei om deg selv og bruke ditt Daisy 🌸 skrev (18 timer siden): Takk for fint svar Ærlig talt! Mulig det er en kulturforskjell fra KG som jeg burde vært mer klar over, men DU EIER IKKE denne tråden! Du er jevnbyrdig deltaker her på lik linje med alle andre menn og kvinner. Du trenger ikke takke for svar, for de er ikke til deg med mindre du blir sitert direkte. At du startet tråden har ingen betydning i en sånn pratetråd som dette. Du kan ikke bare legge strenge premisser for å delta i en sånn åpen tråd for å bli kvitt de du ikke liker å snakke med. Vi er alle like deltakere som rundt et rundt bord. Velger du å forlate tråden så er det ikke veis ende for tråden. Det blir bare en færre deltaker, og med så mange deltakere så vil det neppe merkes. Det er sånn det fungerer her på dette forumet. KG kultur og ukultur må lemnes igjen andre steder. Endret 10 timer siden av Simen1 2 1
Simen1 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) herzeleid skrev (2 timer siden): Plot twist: det er du som er trollet Plot twist #2: Når to troll mater hverandre Edit: Tror bare jeg hopper av togkræsjen nå, tar fram popcornet og ser på resten i sakte film.. tråden er ødelagt. Endret 10 timer siden av Simen1 2
agvg Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Simen1 skrev (40 minutter siden): Kjapt eksempel: Ei jeg kjenner har en vanlig kjedelig jobb og er egentlig ganske så grå på det meste, men jeg visste at hun var litt interessert i stjernehimmelen og sånt. Så vi var på et foredrag sammen og satt og snakket litt om astronomi. Da kom det fram at hun hadde dr.grad i astrofysikk, hun bare forlot yrket pga interne konflikter og smalt arbeidsmarked. Hender ofte at folk er langt mer interessante enn man kanskje først tror, man må bare prøve og komme forbi pjattet, har selv mange ganger blitt overrasket, folk du har oppfattet som grå og ikke spesielt oppegående faktisk kan være det bare du greier og komme i gang med en litt dypere samtale. Ofte må du selv være ganske åpen så de tør og åpne seg.
BadCat Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Kvinner burde ta initiativ til å kline i bilvasken.
Daisy 🌸 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Iterion skrev (2 timer siden): Men ja føler damene fortsatt liker å overlate det til menn, de liker nok veldig godt å bli «jaktet» på og det å føle seg attraktive blant det motsatte kjønn. Ja, det er dette som forundrer meg. Jeg er nok nærmere en generasjon eldre enn deg, og er vant med at jentene likte bedre å sjekke da vi var unge. Og der ser ut for at jeg ikke er den eneste som husker, eller likte, denne trenden. Mange menn liker jo også å føle seg begjært og at noen har lyst på de, at ikke alt skal være motsatt vei og damene kan velge og vrake. Vi var så vidt inne på religion over her, og jeg har mange ganger tenkt at kjønnsbalansen er omvendt i religiøse kretser, der er det guttene og mennene som i stor grad kan være kresne og velge, mens jentene og damene må henge i og bevise at de er ‘bra nok’. agvg skrev (2 timer siden): Vel, menn som fremstår som sterke, trygge og selvsikre og som har alt på stell er jo naturligvis mer attraktive, akuratt som en kvinne er mer attraktiv hvis hun har orden på sitt liv. Og menn som beskrevet over vil nok ofte finne seg i situasjoner hvor de blir sjekket opp, og jeg tror de føler det er helt greit inntil det blir for slitsomt. Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente her. Du siterte meg på ‘overdrevet skumle og tøffe’, og ‘ender opp med å bli lemlestet og drept’. Det er jo noe annet enn det du skriver om ‘sterke, trygge og selvsikre’, ‘alt på stell’ og ‘orden på sitt liv’. Mitt poeng er i alle fall at hvis mennene står for sjekkingen, så ender kvinnene ofte opp med den typen som jeg beskrev, som ikke er sunt for noen. Og at hvis damene selv står for sjekkingen, så ender de opp med den typen som du beskriver. Så vet jeg heller ikke hva du mener med at det blir for slitsomt, men det finnes jo alltids kvinner som - om de ikke akkurat lemlester og dreper - kan ta knekken på en mann på alle måter. En mann må jo også ha noen krav til hva han slipper inn på seg. Mener så klart ikke at en mann skal ta til takke 1
Daisy 🌸 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden agvg skrev (35 minutter siden): Hender ofte at folk er langt mer interessante enn man kanskje først tror, man må bare prøve og komme forbi pjattet, har selv mange ganger blitt overrasket, folk du har oppfattet som grå og ikke spesielt oppegående faktisk kan være det bare du greier og komme i gang med en litt dypere samtale. Ofte må du selv være ganske åpen så de tør og åpne seg. Jepp!
agvg Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Daisy 🌸 skrev (2 minutter siden): Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente her. Du siterte meg på ‘overdrevet skumle og tøffe’, og ‘ender opp med å bli lemlestet og drept’. Det er jo noe annet enn det du skriver om ‘sterke, trygge og selvsikre’, ‘alt på stell’ og ‘orden på sitt liv’. Mitt poeng er i alle fall at hvis mennene står for sjekkingen, så ender kvinnene ofte opp med den typen som jeg beskrev, som ikke er sunt for noen. Og at hvis damene selv står for sjekkingen, så ender de opp med den typen som du beskriver. Det er jo ett ekstremt fåtall som ender opp med menn som dreper de, og med slitsomt så tenker jeg på menn som er såpass attraktive for kvinner at det kan være slitsomt i lengden, man klager på innpåslitne menn men kvinner kan også være det, dog langt mer skjeldent vil jeg tro.
Daisy 🌸 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Simen1 skrev (1 time siden): Du dreier stadig diskusjonen tilbake til underdanige menn. Min erfaring er at folk kanskje framstår sånn på overflaten men når man begynner å kjenne dem og man blir trygge på hverandre så oppdager man at folk har sterke interesseområder, meninger og kunnskaper som gjerne ble holdt tilbake i starten for å ikke overvelde. Jeg har mine ting og er bevisst på det. Andre har sine. Noen setter fotball over alt annet i livet. Noen setter barn eller politikk eller en eller annen fritidsinteresse over det meste annet. Det hender jeg tar meg selv i å ha tenkt folk er kjedelige, tafatte og kunnskapsløse - også plutselig treffer man deres interesse og blir totalt overkjørt av deres kunnskap. Ja, det var dette jeg startet tråden for å finne ut. Jeg ønsket å undersøke om det er noen menn som liker bedre å bli sjekket opp, fremfor bare å måtte gjøre det. Eller om det er noen som føler mer for en kvinne som tar styringen. Altså at dette ikke bare er noe som omstendighetene medfører, men noe som passer deres personlighet og natur. Tråden har gått mer i retning vanilje, altså helt alminnelig mann + helt alminnelig kvinne = helt alminnelig sex og forhold, så vurderte å lage en annen tråd med mer spisset tema omkring underdanige menn/dominerende kvinner. Mulig det er enklere å forstå det når det beskrives eksplisitt og mer interessant å svare når man kan svare anonymt. Men vet ikke om det er lov å lage slike tråder, når seksualitetsforumet er vekk. Vet dere?
Daisy 🌸 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden agvg skrev (6 minutter siden): Det er jo ett ekstremt fåtall som ender opp med menn som dreper de, og med slitsomt så tenker jeg på menn som er såpass attraktive for kvinner at det kan være slitsomt i lengden, man klager på innpåslitne menn men kvinner kan også være det, dog langt mer skjeldent vil jeg tro. Ja, jeg har selv hatt både menn og kvinner etter meg, synes det er helt klart vanskeligst å avvise damer. Uansett, mange unge kvinner sliter med å finne bra menn, mange unge bra menn sliter med å få til relasjoner med kvinner, det må da være i orden å se om det går an å endre en trend - til noe som man har sett at fungerte For alt jeg vet så takler kvinner bedre avvisning også dersom de bare tøffer seg opp litt.
Iterion Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Daisy 🌸 skrev (17 minutter siden): Ja, det er dette som forundrer meg. Jeg er nok nærmere en generasjon eldre enn deg, og er vant med at jentene likte bedre å sjekke da vi var unge. Og der ser ut for at jeg ikke er den eneste som husker, eller likte, denne trenden. Mange menn liker jo også å føle seg begjært og at noen har lyst på de, at ikke alt skal være motsatt vei og damene kan velge og vrake. Vi var så vidt inne på religion over her, og jeg har mange ganger tenkt at kjønnsbalansen er omvendt i religiøse kretser, der er det guttene og mennene som i stor grad kan være kresne og velge, mens jentene og damene må henge i og bevise at de er ‘bra nok’. Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente her. Du siterte meg på ‘overdrevet skumle og tøffe’, og ‘ender opp med å bli lemlestet og drept’. Det er jo noe annet enn det du skriver om ‘sterke, trygge og selvsikre’, ‘alt på stell’ og ‘orden på sitt liv’. Mitt poeng er i alle fall at hvis mennene står for sjekkingen, så ender kvinnene ofte opp med den typen som jeg beskrev, som ikke er sunt for noen. Og at hvis damene selv står for sjekkingen, så ender de opp med den typen som du beskriver. Så vet jeg heller ikke hva du mener med at det blir for slitsomt, men det finnes jo alltids kvinner som - om de ikke akkurat lemlester og dreper - kan ta knekken på en mann på alle måter. En mann må jo også ha noen krav til hva han slipper inn på seg. Mener så klart ikke at en mann skal ta til takke Ikke sant. Og ja det kan det godt hende du er da. Klart det er en god følelse å føle seg begjært og at damer har lyst på en. Og spesielt dersom det ikke skjer så ofte. Eller når man plutselig får napp, det er også en god følelse. Tror dog damer takler dårligere å bli avvist så skal muligens litt til før de aktivt sjekker opp en mann. Og de gjør det gjerne ikke så direkte som en mann gjør det, men heller litt mer forsiktig ofte, med div hint, eller venter på at mannen tar videre intitiativ etter en samtale f.eks. Det er min erfaring. Men for all del, jeg hadde nok likt veldig godt å bli sjekket opp av ei dame på byen og andre steder også for den saksskyld 😉 Liker å være han som jakter også, men blir slitsomt i lengden så klart. For de mennene som opplever dette ofte, kan nok fort ende opp som fbs og/eller kan vrake blant damer. Sånn som mange av damene kan i dag(så lenge de vet hvor de skal lete), hvertfall når det gjelder sex. Hvordan det foregår i andre religioner er jeg usikker på, men det er gjerne et enda større utvalg der og det er muligens flere arenaer og møtes på.
Daisy 🌸 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Simen1 skrev (1 time siden): Ærlig talt! Mulig det er en kulturforskjell fra KG som jeg burde vært mer klar over, men DU EIER IKKE denne tråden! Du er jevnbyrdig deltaker her på lik linje med alle andre menn og kvinner. Du trenger ikke takke for svar, for de er ikke til deg med mindre du blir sitert direkte. At du startet tråden har ingen betydning i en sånn pratetråd som dette. Du kan ikke bare legge strenge premisser for å delta i en sånn åpen tråd for å bli kvitt de du ikke liker å snakke med. Vi er alle like deltakere som rundt et rundt bord. Velger du å forlate tråden så er det ikke veis ende for tråden. Det blir bare en færre deltaker, og med så mange deltakere så vil det neppe merkes. Det er sånn det fungerer her på dette forumet. KG kultur og ukultur må lemnes igjen andre steder. Å kom igjen, jeg har knapt vært på kvinneguiden siste årene, har vært mer her. Henger for det meste på utenlandske forumer, og ikke på de norske. Har aldri fått høre noe om kvinneguiden her, for jeg refererte til det i en tråd. Dessuten er det temmelig ironisk hvordan jeg kjenner igjen mange av de andre brukerne her inne, fra kvinneguiden, likevel er det DU som oppfører deg som den største KG-dramaqueen’en akkurat nå...
Duriello Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Selvinnsikt er en fin bil. 😀 Endret 8 timer siden av Duriello 1 1
Daisy 🌸 Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Martelè skrev (16 timer siden): Ren poesi Hvis alle andre var som deg…
knopflerbruce Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden herzeleid skrev (5 timer siden): Plot twist: det er du som er trollet 2 1
knopflerbruce Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Vi kan synse og mene så mye vi vil, men hvis du spør en haug med menn og kvinner vil du finne en god blanding av dem som liker å sjekke opp og dem som liker å bli sjekket opp. Noen liker begge deler, og noen ingen av delene, til og med. Det er fordeler og ulemper med det meste, men den som er så lei av å bli avvist må alternativt bli svært komfortabel med å avvise andre. Og det høres jo ikke ut som et pluss å skulle mene at man liker å avvise andre, gjør det? De fleste som tenker seg om lander vel på at de faktisk foretrekker å bli avvist enn å avvise, fordi vi ikke ønsker påføre andre lidelse og heller "tar en for laget". Det er uansett den som er interessert først som har all motivasjonen til å ta initiativet, uavhengig av kjønn. For, det er jo bedre å ta en insj på noen man er interessert i enn å ikke insje - et avslag og å ikke insje, har samme utfall til syvende og sist. 1
Daisy 🌸 Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden knopflerbruce skrev (5 minutter siden): Vi kan synse og mene så mye vi vil, men hvis du spør en haug med menn og kvinner vil du finne en god blanding av dem som liker å sjekke opp og dem som liker å bli sjekket opp. Noen liker begge deler, og noen ingen av delene, til og med. Ja, det vet jeg Tenkte dermed å høre med de enslige mennene om hva de foretrakk, fordi jeg lurte på om det hadde noe med at de er enslige å gjøre. Det er jo rart da, at det finnes så mange menn, som er så bra, rene drømmemenn for damene, og likevel enslige? knopflerbruce skrev (6 minutter siden): Og det høres jo ikke ut som et pluss å skulle mene at man liker å avvise andre, gjør det? De fleste som tenker seg om lander vel på at de faktisk foretrekker å bli avvist enn å avvise, fordi vi ikke ønsker påføre andre lidelse og heller "tar en for laget". Nå er du inne på noe som muligens sier noe om akkurat din legning - eller, alternativt, om din oppdragelse. Det du sier der, gjelder for deg, det gjelder forsåvidt også for meg, men det gjelder jo slett ikke for alle. Det vet vi jo, når mange sier de ikke ønsker å sjekke opp, og heller ikke sjekker opp andre. Synes det blir feil å si at det ene er bedre enn det andre. Vi behøver begge deler. Jeg forsøkte i sta å finne ut hvor mange prosent menn som opplever seg selv som seksuelt og romantisk underdanige. Det er en hel del vet jeg av egen erfaring. Og jeg vet at mange kvinner hadde det moro og følte seg bra, når de hadde sjansen til å være den som sjekket opp en mann og tok føringen. Jeg hadde håpet at denne AI’en som hele tiden mener noe, når jeg googler noe, kom med svaret. Men akkurat i dette henseendet, var den typisk nok taus. Om noen har statistikk, så er det fint om dere sier fra. knopflerbruce skrev (14 minutter siden): Det er uansett den som er interessert først som har all motivasjonen til å ta initiativet, uavhengig av kjønn. For, det er jo bedre å ta en insj på noen man er interessert i enn å ikke insje - et avslag og å ikke insje, har samme utfall til syvende og sist. Jeg mener at det er her det typisk skjærer seg, fordi mennesker ikke kjenner seg selv godt nok, og ikke vet nok om hvordan de selv fungerer. Mye kan nok også handle om skam, at man skal være slik og sånn, når man kvinne, men særlig når man er mann. Være den som tar en for laget, som du sa. Hva er det de kaller det? Toxic masculinity. Når menn skal bære alt og være den sterke i alle henseender. Så ramler det plutselig i alle retninger, når man ikke orker mer. Og menn er jo allede sterke og tøffe på absolutt alle andre plan. Overfor gutta kan man jo alltids prøve å tøffe seg og håpe at de ikke gjennomskuer det, som Theo343, i stor grad røpet at de gjorde. Men overfor kjæresten, samboeren, kona, den man liksom skal være nærmest med her i livet, så burde det da være mulig å senke guarden og ikke være så tøff hele tiden?
Martelè Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Daisy 🌸 skrev (1 time siden): Hvis alle andre var som deg… Helt enig. Kanskje jeg er messias
Daisy 🌸 Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Daisy 🌸 skrev (12 minutter siden): Det er jo rart da, at det finnes så mange menn, som er så bra, rene drømmemenn for damene, og likevel enslige? Altså, bare for å oppklare noe, så mener jeg ikke at disse mennene skal ta til takke med de damene som velger den ene etter den andre dusten å få barn med, og deretter kommer krypende i sin alderdom. Snakker om hva som skal til for at det kan gå bra helt fra start. De fleste av oss som kjenner ektepar som nå er 70-80 år pluss, kjenner jo gjerne igjen at dama i forholdet vet hvor skapet skal stå. Alle de parene jeg vet om som blomstret over tid, er de hvor dama har bein i nesen og kan si fra, ikke de hvor hun overlater alt til mannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå