Trulss Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden leticia skrev (5 timer siden): Par i etableringsfasen er gjerne studenter. (Eller at iallefall en av dem er det). Innlegget ditt faller på sin egen urimelighet. Hvilken verden lever du egentlig i? Hvorfor skal enslige og uføre ikke ha førerkort, eller ha mistet det? Hvilke helseproblemer kan man ikke bo på bygda med? De fleste uføre blir det i høyere alder, med hovedvekt på 55 år og oppover. Da har de gjerne nedbetalt bolig også, altså lave bokostnader... Det er ikke nødvendig å stakkarsliggjøre folk mer enn nødvendig. Alle forstår at man ikke kan etablere seg når man er student, og kreve millionvilla uten å ha annet enn studentgjeld. Alder, medisiner med mer gjør at man kan miste førerkortet og da nytter det ikke å bo på byda. Har man i tillegg dårlig råd eller støtte til livsopphold så har man ikke råd til noe bil uansett hvor man bor. Når man er 55 har man vel akkurat sluttet å studere og du tror man er ferdig nedbetalt både studielån og bolig når man er 55 år? Enkelte minner meg om bortskjemte studenter som er misunnelig på sine jevnaldrende som begynte å arbeide etter grunnskolen. Ellers går det jo relativt kjapt å spare egenkapital når man først får seg jobb med to inntekter på nær 2 millioner om man skulle ønske etablere seg. Det er jo et kraftig hopp til de neders på rangstiden som har knappe 20.000 utenbetalt i måneden.
Sjørøver Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Trulss skrev (31 minutter siden): Ellers går det jo relativt kjapt å spare egenkapital når man først får seg jobb med to inntekter på nær 2 millioner om man skulle ønske etablere seg Mener du at folk som er ferdig å studere begynner med rundt en million i lønn? ParadiseCity skrev (2 timer siden): Selv om han tidvis har mye interessante poeng så synes jeg Spetalen har blitt litt av en dommedagsprofet de siste årene. Alltid bare negativitet og alltid skal han krisemaksimere. Han får stortsett rett. Det tar bare litt tid. Salvesen. skrev (2 timer siden): fikset det for deg. Har vell aldri opplevd en person som sier mer feil enn den fyren der. Det samme kan jo sies om deg.
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Sjørøver skrev (3 minutter siden): Det samme kan jo sies om deg. åja? Hva i denne tråden mener du jeg har sagt som er beviselig feil? Og dette må du svare på, ellers blir det såklart rapportering for løgn. Jeg kan såklart finne en masse eksempler for Spetalen om du ønsker det.
DrAlban3000 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Sjørøver skrev (3 timer siden): https://www.nettavisen.no/nyheter/har-gjort-oss-fattigere-enn-polakker/s/5-95-2535757 Spetalen tar jo sjeldent feil. Han spådde at strømmen kom til å bli svindyr og gjøre det vanskelig for bedrifter i Norge pga idiotiske politiske avgjørelser. Det fikk han også 100% rett i, dette sa han i 2014. Artikkel i bl.a Dagens Næringsliv. Endret 2 timer siden av DrAlban3000 2
Subara Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden I følg Frelsesarmeen har 1 av 3 fått dårligere råd https://e24.no/privatoekonomi/i/KM5814/jeg-kan-nesten-ikke-tenke-meg-noe-vondere?utm_source=kopierlink&utm_content=deleknapp&utm_campaign=bunn
Salvesen. Skrevet 49 minutter siden Forfatter Skrevet 49 minutter siden Subara skrev (7 minutter siden): I følg Frelsesarmeen har 1 av 3 fått dårligere råd https://e24.no/privatoekonomi/i/KM5814/jeg-kan-nesten-ikke-tenke-meg-noe-vondere?utm_source=kopierlink&utm_content=deleknapp&utm_campaign=bunn og 2 av 3 har fått det likt eller bedre.. Som jo er poenget til tråden. Generelt sett, ikke grupperinger. Forøvrig postet og kommentert flere ganger
leticia Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden (endret) Trulss skrev (3 timer siden): Alle forstår at man ikke kan etablere seg når man er student, og kreve millionvilla uten å ha annet enn studentgjeld. Nei, ikke alle. Du gjør tydeligvis ikke det. Trulss skrev (3 timer siden): Alder, medisiner med mer gjør at man kan miste førerkortet og da nytter det ikke å bo på byda. Har man i tillegg dårlig råd eller støtte til livsopphold så har man ikke råd til noe bil uansett hvor man bor. Mange som bor på bygda uten å noen gang ha hatt førerkort. Det går helt fint. Mange steder finnes det nærbutikker som kjører varer hjem til folk, man kan få tilbud om TT kort osv. Trulss skrev (3 timer siden): Når man er 55 har man vel akkurat sluttet å studere og du tror man er ferdig nedbetalt både studielån og bolig når man er 55 år? 55? 😆 Joda det finnes noen som omskolerer seg i høy alder, men resten har fint nedbetalt huslånet og studielånet innen de fyller 55. Å ta opp huslån ved 30 år, så er det gjerne nedbetalt når man er 50... Trulss skrev (3 timer siden): Enkelte minner meg om bortskjemte studenter som er misunnelig på sine jevnaldrende som begynte å arbeide etter grunnskolen. Arbeide etter grunnskolen? Det skjer vel knapt lenger... Trulss skrev (3 timer siden): Ellers går det jo relativt kjapt å spare egenkapital når man først får seg jobb med to inntekter på nær 2 millioner om man skulle ønske etablere seg. Det er jo et kraftig hopp til de neders på rangstiden som har knappe 20.000 utenbetalt i måneden. Millioninntekt, og iallefall 2 millioninntekter er fremdeles ikke vanlig i Norge. Dette er bare fantasier fra din side... Å bare ha 20.000 utbetalt i måneden er heller ikke så vanlig. https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-den-vanligste-lonna-i-norge-6.158.1120818.d20d06e318 Endret 6 minutter siden av leticia link
Subara Skrevet akkurat nå Skrevet akkurat nå Salvesen. skrev (11 minutter siden): og 2 av 3 har fått det likt eller bedre.. Som jo er poenget til tråden. Generelt sett, ikke grupperinger. Forøvrig postet og kommentert flere ganger Åh ja. Mister oversikten på mobilen🙂 En tråd for de som har det bra og bedre, altså. Det går jo stort sett alltid bra med Norge når man ser det store bildet. Og oljefondet bare vokser. Likevel så må vi snart jobbe til 70-72 år. Men den svake, norske kronen er ikke kjekk å ha med å gjøre på ferie i Europa. Hva vil skje med norsk økonomi hvis Norge går over til Euro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå