Gå til innhold

Hvor kan man gå for å få ett privatlån raskt?

JonesJ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er student som sliter litt økonomisk i ferien og har masse regninger som jeg ikke har penger til å betale, frem til jeg får studielån rundt 5-12 august så har jeg null inntekt.

Hva kan jeg gjøre i min situasjon? Jeg har behov for penger raskt.

Akkurat nå så leter jeg etter noen på Facebook som kan tilby meg ett privatlån på 3000kr så betaler jeg de tilbake 4000-4500kr innen 12.august men det er desverre veldig mange som prøver og lure og scamme hverandre der.

Er det ett annet sted man kan få ett privatlån raskt fra ordentlige og seriøse folk ? 

Setter stor pris på noe informasjon som kan hjelpe meg.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3000,- er jo småsum. Kan du ikkje låne det av venner, foreldre e.l.?

Eventuelt gå i banken og be om kredittkort med 5000,- i kredittramme. Eller kontakt kreditorer og be om å få utsett betaling til etter 12. august. 

1800% rente framstår som... dyrt.

• Liker 1
Skrevet

Fremgangsmåten for å få et privat lån er at man spør vedkomne man låner av om det.

Er OP en av de som av og til forsøker å låne privat av noen her på formuet? Dette som eneste post kan tyde på det.

Skrevet
MailMan13 skrev (13 minutter siden):

Fremgangsmåten for å få et privat lån er at man spør vedkomne man låner av om det.

Er OP en av de som av og til forsøker å låne privat av noen her på formuet? Dette som eneste post kan tyde på det.

Det lukter veldig scam forsøk av hele posten der det fisker etter noen som vil bite på gode vilkår og aldri se igjen pengene de låner ut.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
minim skrev (4 minutter siden):

Det lukter veldig scam forsøk av hele posten der det fisker etter noen som vil bite på gode vilkår og aldri se igjen pengene de låner ut.

Eller i verste fall du få låne pengene, og klarer du ikke å betale ? Det kan bli direkte farlig når de sender ut en torpedo som driver inn pengene med vold. Aldri gjør noe slikt ! Aldri. Da hadde jeg gått til NAV og søkt om sosial støtte i den perioden jeg ikke hadde noe penger ! TS dette kan du gjøre og det har du fult ut rett til, ikke skjemmes over slikt. Det er derfor vi har NAV ! Hjelp nå man virkelig trenger det, så betaler vi tilbake i dyre dunger når man har fast jobb og inntekt. 

Skrevet
trikola skrev (2 timer siden):

Foreldre - eller andre slektninger?

Nei, NAV der er derfor de er der, har man null på konto og søker om sosialhjelp får man det ! Hadde startet den prosessen med en gang. Faen heller, alle ramser opp mye piss ! NAV er jo der for akkurat slike tilfeller ! Det er derfor vi faktisk betaler skatt i enorme mengder. Men da kan man ikke sitte med sparekontoer med penger på, det blir kontrollert hele tiden.

Skrevet
25 minutes ago, minim said:

Definitivt. TS er ute etter PM av diskusjon.no medlemmer for å få lån som aldri betales tilbake.

Om det ikke er tilfelle og TS faktisk må streve rundt på nett for å skaffe stusslige 3000, så er det helt opplagt en grunn til det. Ikke lån bort penger til slike.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
23:4 skrev (1 time siden):

Eller i verste fall du få låne pengene, og klarer du ikke å betale ? Det kan bli direkte farlig når de sender ut en torpedo som driver inn pengene med vold. Aldri gjør noe slikt ! Aldri. Da hadde jeg gått til NAV og søkt om sosial støtte i den perioden jeg ikke hadde noe penger ! TS dette kan du gjøre og det har du fult ut rett til, ikke skjemmes over slikt. Det er derfor vi har NAV ! Hjelp nå man virkelig trenger det, så betaler vi tilbake i dyre dunger når man har fast jobb og inntekt. 

Jeg har søkt både dagpenger og økonomisk sosialhjelp.

Det var gjort en feil i dagpenger søknaden min som gjorde at de kuttet av støtten veldig tidlig og jeg fikk nesten ingen ting fra dem.

Jeg snakket med NAV og de sa jeg måtte sende inn klage og i tillegg søke økonomisk sosialhjelp, det har jeg gjort forrige uke og venter fortsatt på svar. 

Jeg vil ikke bli involvert i noe ulovlig eller farlige folk, jeg vil finne en platform hvor jeg kan legge ut ett ordentlig forespørsel om lån, akkurat som vist man skulle søke med en bank bare at det er privat og hurtig. 

Det har aldri vert noe problemer når jeg har fått studielån før, det har aldri blitt forsinket så jeg er svært positiv på at jeg kan betale det jeg skylder på tide. 

Jeg trodde ikke hjelp fra Nav skulle ta så langt tid men det er ikke så mye man kan gjøre med det , bare vente :)

Skrevet
WiiBoy skrev (55 minutter siden):

Definitivt. TS er ute etter PM av diskusjon.no medlemmer for å få lån som aldri betales tilbake.

Om det ikke er tilfelle og TS faktisk må streve rundt på nett for å skaffe stusslige 3000, så er det helt opplagt en grunn til det. Ikke lån bort penger til slike.

Har jeg spurt om penger? Nei.

Jeg spurte om det er et sted hvor man kan søke lån fra andre folk som er ordentlig og ikke fult av scammere som Facebook grupper. 

Skrevet
kremt skrev (46 minutter siden):

Bandidos passer bra for slike ting

Hei , hva er det for noe?

Er det en nettside eller app ?

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Håper ikke en framtidig arbeidsgiver sjekker postene til ts.

men han der bør søke uføretrygd med en gang.

Endret av joandreas
Skrevet
2 minutes ago, joandreas said:

men han der bør søke uføretrygd med en gang.

På hvilket grunnlag?

Hvis man ikke klarer å svindle formumedlammer her, så bør man bare foreberede seg på å svindle staten (dvs alle andre) med en gang?

Skrevet

Pant noen flasker eller legg ned en liten innsats så klarer du å få tak i 3000kr på en måned. Tilby ryddehjelp, pllenklipping, maling osv. Ring rundt på sommerjobber osv. 

• Liker 2
Skrevet
JonesJ skrev (39 minutter siden):

Hei , hva er det for noe?

Er det en nettside eller app ?

Bandidos MC omtales som en 1%-klubb. "1%-klubb" benyttes om motorsykkelklubber som lever utenfor lover og regler. 

En stor andel av medlemmene regnes som kriminelle.

Ikke riktig sted å låne penger.

Skrevet
JonesJ skrev (4 timer siden):

Hei jeg er student som sliter litt økonomisk i ferien og har masse regninger som jeg ikke har penger til å betale, frem til jeg får studielån rundt 5-12 august så har jeg null inntekt.

Å gjøre mindre oppdrag som sommerjobb er helt lovlig måte å tjene penger på. Frikort grensen er 100 000 kr. 

Det er mulig for en privatperson å betale opptil 6000 kr til privatpersoner for småjobber.

Plenklipping, maling, rydding, osv. Mye som kan gjøres.

Heng opp lapp på postkasse stativ i nærheten, og få kundene til å anbefalle deg til andre.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
JonesJ skrev (5 timer siden):

Hva kan jeg gjøre i min situasjon? Jeg har behov for penger raskt.

Akkurat nå så leter jeg etter noen på Facebook som kan tilby meg ett privatlån på 3000kr så betaler jeg de tilbake 4000-4500kr innen 12.august men det er desverre veldig mange som prøver og lure og scamme hverandre der.

Er det ett annet sted man kan få ett privatlån raskt fra ordentlige og seriøse folk ? 

Setter stor pris på noe informasjon som kan hjelpe meg.:)

50% rente i måneden gjør 3.000 til 390.000 på et år.

3000 i en måned låner man av familie og kjente.

Scam varsel.

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
toralfb skrev (1 time siden):

Å gjøre mindre oppdrag som sommerjobb er helt lovlig måte å tjene penger på. Frikort grensen er 100 000 kr. 

Det er mulig for en privatperson å betale opptil 6000 kr til privatpersoner for småjobber.

Plenklipping, maling, rydding, osv. Mye som kan gjøres.

Heng opp lapp på postkasse stativ i nærheten, og få kundene til å anbefalle deg til andre.

Betaler folk samme dag for sånne jobber ? 

Jeg har lappen og tilgang til bil og tilhenger så kan bruke det til jobber.

Hvordan vil dette fungere med NAV ? Må jeg skrive dette ned i meldekort?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...