Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Online dating som voksen, hva, hvordan

Gjest c3ba3...ab1

Anbefalte innlegg

Gjest c3ba3...ab1
Skrevet

Tja, så var man her da...

Bikket siste halvdel av 30 åra. Vært i samliv i snart 15 år, med barn i bildet. Hadde en kjempekræsj når det ble slutt, og har måttet arbeidet mye med meg selv gjennom psykolog og selvrealisering. Føler jeg er på et bedre sted igjen, men har bare vært alene i to år. Vet ikke helt om jeg er klar for noe nytt, samtidig kjenner jeg veldig på ensomheten. Noe av det forsterkes nok av at jeg ikke har nære slektninger/familie, med unntak av barna mine. Er ikke så veldig sosial av meg, trives heller med få men nære og trygge relasjoner. Ser på meg selv som en rolig, blid og ordentlig kar, som trives best med mindre sosiale lag. Står i full jobb, og trives med A4 livet kombinert med det å kunne reise litt utenlands når det passer seg. Bor også ute på bygda, så der er det sjeldent en møter på nye folk😉Brukt veldig mye av den voksne tiden på å stifte egen familie, og sitter igjen nokså alene. Opplever at bare tanken på å bli kjent med nye er utfordrende. Er nok også en som behøver og trives med noen å være glad i, som både jeg kan være der for men også håpet på at noen kan være der for meg.

Har aldri forsøkt noen datingtjenester eller apper før, ei heller vært på date. Hvor begynner man forsiktig?

Anonymous poster hash: c3ba3...ab1

Videoannonse
Annonse
Gjest a1c50...b19
Skrevet

Du kan forsøke noen dating-apper som tinger/happn f.eks. Noe av utfordringen der er at du må ha gode bilder av deg selv, spesielt om du er mann. Men det er bare å prøve, og se på det som en mulighet til å møte noen, og for å få noen erfaringer med det å treffe noen. 
Er det noe sosialt via jobb eller annet du kan delta på også f.eks? Man må gjerne jobbe litt aktivt for at mulighetene skal dukke opp :) 

Anonymous poster hash: a1c50...b19

Skrevet (endret)

Det er bedre å dra på arrangementer og begrense alkoholinntaket. Man får mange matcher på apper, men det meste koker ut i kålen. Bedre å møte folk med en gang en å finne ut etter ukevis at de ikke er som man trodde.

Endret av BadCat
  • Liker 5
Skrevet

Dating apper er omtrent bortkastet med mindre du har det de få damene på appene ser etter.

Andelen menn på appene er mye større enn andelen kvinner.

Så kvinner får mer likes og kan "velge". Da blir man fort valgt bort om det er kjekkere personer blant likes en dame får.

Selv fikk jeg match max en gang i måneden, og det har ikke ført noen steder. Noen ganger var det bare gold diggers. Av likes jeg har fått har 90% vært folk/falske profiler som skal lure deg på ett eller annet vis.

• Liker 3
Skrevet

Tinder og lignende er lagd for å holde deg singel så du må/vill abonnere på tjenestene deres. 

Venners venner og slikt er garantert det beste. Lykke til! 

• Liker 1
Skrevet
Gjest c3ba3...ab1 skrev (14 timer siden):

Bor også ute på bygda, så der er det sjeldent en møter på nye folk😉Brukt veldig mye av den voksne tiden på å stifte egen familie, og sitter igjen nokså alene. Opplever at bare tanken på å bli kjent med nye er utfordrende.

Hva med å starte litt i den andre enden? Det høres ut som du rett og slett trenger en "gjeng" å henge med. Bli litt mer sosialt vant. "Friends" fra 90-tallet. Det gir selvtillit, håp og sosial trening. Så kan kjærligheten komme trillende inn den veien en dag du ikke aner det. Det gir god sjans for et stabilt skikkelig forhold.

Dating-apper er mentalt ødeleggende for de aller fleste. Tidkrevende desperasjon med svært dårlige sjanser for reell varig uttelling. De eneste som virkelig tjener på dette er bekreftelses-søkende superkjekke sosiale midtpunkt-alfahanner. De høvler over nye damer raskere oftere enn de skifter sokker. Hvis du ikke føler dette er deg så er datingapper en mental dødsspiral.

Skrevet (endret)

Jeg synes det er bedre å snakke med noen en treffer på bussen, i butikken eller whatever i 10 minutter enn å bruke tid på datingapper. En får  som regel litt feil inntrykk av personen når en taster med de. Man kan bruke tiden man vil på å formulere det en skriver, men mens en snakker med noen IRL har en stemmeleie, tonefall, mimikk++ i tilleg. 

edit: bruk arrangement-delen av Facebook til å finne arrangementer du kan dra på. Finn noe innenfor interessene dine. Da kan du treffe noen som har noe av de samme interessene som deg.

Endret av ilpostino
  • Liker 2
Skrevet
ilpostino skrev (7 timer siden):

bruk arrangement-delen av Facebook til å finne arrangementer du kan dra på. Finn noe innenfor interessene dine. Da kan du treffe noen som har noe av de samme interessene som deg.

Irriterer meg at man må ha facebook for alt mulig i dag! Jeg har ikke facebook... har aldri klart å pushe meg selv over den stinkende dørstokken. Men jeg vurderer det nesten hver dag, dessverre😗

• Liker 1
Skrevet (endret)
ozone skrev (1 time siden):

Irriterer meg at man må ha facebook for alt mulig i dag! Jeg har ikke facebook... har aldri klart å pushe meg selv over den stinkende dørstokken. Men jeg vurderer det nesten hver dag, dessverre😗

det er færre og færre som bruker det, og det er egentlig nor dritt å "måtte" bruke, så bra valgt av deg. hvis du leter litt finnes det sikkert andre apper, nettsider eller whatever du kan bruke for å finne arrangementer som interesserer deg. 

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Gjest f0030...2ac
Skrevet

Bare vær så direkte som du kan på disse appene i bioen din.
Ikke lyv, si hva du vil ha i en partner, og hva du IKKE vil ha. 

Du vil ha mindre matcher, men de du får..ja de er nok hakket mer oppegående og lettere å bli kjent med. Både de gode og dårlige sidene hos hverandre.

Få alt av potensielt "dritt" ut med en gang så man vet hva man får i et forhold dersom man blir sammen.

har funket på alle mine tidligere single kompiser.
de skrev hvordan de ville ha alt fra sexlivet til klaging, reising, hverdagen og helger. 
Er ingen i dag som ikke er 10x mer lykkelig i sitt nåværende forhold enn det forrige de var i. 
Rett å slett fordi alt godt og vondt er snakket om før man innleder et forhold og begge parter vet hva de får.

lønner seg selvfølgelig å være litt menneskekjenner også for de som evt lyver..For det finnes noen av de også.

Anonymous poster hash: f0030...2ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...