Imaginacíon Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Andre- og tredje-generasjons innvandrere utvandrer i større grad enn før. Vi trenger disse folka og andre som utvandrer. Hva kan Norge gjøre for å holde på unge folk? Eller er det helt normalt? https://www.vg.no/nyheter/i/W0zJ22/vi-forlater-ikke-norge-vi-soeker-noe-mer 2
Populært innlegg Salvesen. Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni med den ekstremt økende rasismen en ser i Norge er jeg ikke overrasket overhode at de ønsker å komme seg vekk. 13
Imaginacíon Skrevet 3. juni Forfatter Skrevet 3. juni 4 minutes ago, Salvesen. said: med den ekstremt økende rasismen en ser i Norge er jeg ikke overrasket overhode at de ønsker å komme seg vekk. I verste fall blir Norge et monokulturelt samfunn. Det må vi unngå. 6 2
Populært innlegg VifteKopp Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni (endret) Imaginacíon skrev (7 minutter siden): I verste fall blir Norge et monokulturelt samfunn. Det må vi unngå. Tror ikke en million innvandrere kommer til å flytte ut med det første. Dette er et marginalt fenomen. Endret 3. juni av VifteKopp 9 1
Imaginacíon Skrevet 3. juni Forfatter Skrevet 3. juni Just now, VifteKopp said: Tror ikke en millioner innvandrere kommer til å flytte ut med det første. Dette er et marginalt fenomen. Øst-Europeerne flytter tilbake da forholdene i hjemlandet er blitt mye bedre. Jeg tror vi står overfor enda større mangel på arbeidskraft. 6
VifteKopp Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Øst-Europeerne flytter tilbake da forholdene i hjemlandet er blitt mye bedre. Jeg tror vi står overfor enda større mangel på arbeidskraft. Bra for Øst-Europeerne! Det finnes millioner av mennesker over hele verden som vil flytte til Norge hvis de fikk muligheten. Kartlegg hullene i arbeidsmarkedet, finn de beste innvandrerne til å tette disse hullene og få dem hit. 3
Imaginacíon Skrevet 3. juni Forfatter Skrevet 3. juni 25 minutes ago, VifteKopp said: Bra for Øst-Europeerne! Det finnes millioner av mennesker over hele verden som vil flytte til Norge hvis de fikk muligheten. Kartlegg hullene i arbeidsmarkedet, finn de beste innvandrerne til å tette disse hullene og få dem hit. Alle land vil ha de innvandrerne. Vi må gjøre det på gamlemåten og utdanne de innvandrerne vi får inn. Og så må vi gjøre det vi kan for å holde på de vi har. 5
VifteKopp Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Imaginacíon skrev (4 minutter siden): Alle land vil ha de innvandrerne. Vi må gjøre det på gamlemåten og utdanne de innvandrerne vi får inn. Og så må vi gjøre det vi kan for å holde på de vi har. Norge tilbyr trygghet, høye lønninger og gode velferdsordninger. Minuset er et kaldt klima, små forhold og en introvert, sekulær kultur. Vi kan ikke gjøre så mye med minusene våre, men heldigvis er verden full av mennesker som søker mot det vi faktisk kan tilby og derfor vil det aldri være manko på arbeidskraft, hvis vi legger om til en fornuftig og målrettet innvandringspolitikk. 4
Karltorbj Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni (endret) Hva med mer frihet? Legalisere cannabis og khat, foreksempel. Kjenner mangen ressurssterke, bemidlede, norske cannabisflyktninger, som har flyttet utenlands. Mangen av dem som kommer, har ikke valgt dette landet. De har flyktningestatus og maa ta til takke med det de faar. Mangen av dem mistrives og vil flytte. Dette gjelder etniske norske ogsaa. Mangen av innvandrerene, kommer i fra cannabisvennlige land. Vi mister mye der. Ogsaa mangen potensielle ressurssterke innflyttere, som ikke har lyst til aa bo her. Endret 3. juni av Karltorbj 1 2
bzzlink Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni 11 minutes ago, VifteKopp said: Norge tilbyr trygghet, høye lønninger og gode velferdsordninger. Minuset er et kaldt klima, små forhold og en introvert, sekulær kultur. Vi kan ikke gjøre så mye med minusene våre, men heldigvis er verden full av mennesker som søker mot det vi faktisk kan tilby og derfor vil det aldri være manko på arbeidskraft, hvis vi legger om til en fornuftig og målrettet innvandringspolitikk. Vi har ikke så veldig høye lønninger akkurat. Det er vel derfor mange øst-europeere nå drar andre steder. Etter en totalt nedsnødd økonomi og energipolitikk de siste 4-5 åra, så har jo krona gått i dass, lønningene våre som før var ganske høye, nå ikke er det lenger. 5 2
Populært innlegg hagenlund Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni 1 hour ago, Salvesen. said: med den ekstremt økende rasismen en ser i Norge er jeg ikke overrasket overhode at de ønsker å komme seg vekk. Ekstremt økende rasisme, hvor har du det fra? 11
Salvesen. Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni hagenlund skrev (1 minutt siden): Ekstremt økende rasisme, hvor har du det fra? Å ha øynene åpne, rasistiske kommentarer slenges rundt overalt på ett helt annet nivå en for bare noen år siden. Både her inne men også i alle aviser og andre medie kanaler. 6 3
Populært innlegg hagenlund Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni Just now, Salvesen. said: Å ha øynene åpne, rasistiske kommentarer slenges rundt overalt på ett helt annet nivå en for bare noen år siden. Både her inne men også i alle aviser og andre medie kanaler. Åja, så det var bare din mening. Da kan vi trygt ignorere den. Norge er fortsatt et av verdens minst rasistiske samfunn. https://www.forskersonen.no/debattinnlegg-meninger-rasisme/norge-er-blant-verdens-mest-tolerante-land/2506699 12 2 1
Salvesen. Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni (endret) hagenlund skrev (2 minutter siden): Åja, så det var bare din mening. Da kan vi trygt ignorere den. Norge er fortsatt et av verdens minst rasistiske samfunn. https://www.forskersonen.no/debattinnlegg-meninger-rasisme/norge-er-blant-verdens-mest-tolerante-land/2506699 Nei det er ikke en mening, det er en observasjon. At vi er minst rasistiske(noe artikkelen ikke tilsier) betyr ikke at det ikke har økt... artikkelen er også basert på en rapport fra 17 - 22.... Endret 3. juni av Salvesen. 3 2
Populært innlegg fredrik2 Skrevet 3. juni Populært innlegg Skrevet 3. juni 1 minute ago, Salvesen. said: Å ha øynene åpne, rasistiske kommentarer slenges rundt overalt på ett helt annet nivå en for bare noen år siden. Både her inne men også i alle aviser og andre medie kanaler. Kan du gi några eksempler? I en annan tråd blev det jag skrev och jag om och om igen anklagad för rasism når jag länkade till data fra SSB om kriminalitet. Att somalier er över representerade i en del kriminalstatistik er tydligen rasistisk. 9 2 1
hagenlund Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni 3 minutes ago, Salvesen. said: Nei det er ikke en mening, det er en observasjon. At vi er minst rasistiske(noe artikkelen ikke tilsier) betyr ikke at det ikke har økt... artikkelen er også basert på en rapport fra 17 - 22.... Selvsagt er det en mening. En eller flere enkelthendelser hadde vært en observasjon. Din mening er bare en mening blant mange. 6
Salvesen. Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni hagenlund skrev (Akkurat nå): Selvsagt er det en mening. En eller flere enkelthendelser hadde vært en observasjon. Din mening er bare en mening blant mange. nei det er mine observasjoner. Jeg kan jo observere at vi dalte en plass ned på World Population Review rangeringen i 2025 også mot 2024 som igjen tilsier det jeg sier at det er økende... Kan også observere at din påstand var feil som en finner i artikkelen du selv la ved... så jeg tenker jeg er ferdig å diskutere med deg og dine falske påstander.. 1 1
Salvesen. Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni fredrik2 skrev (6 minutter siden): Kan du gi några eksempler? I en annan tråd blev det jag skrev och jag om och om igen anklagad för rasism når jag länkade till data fra SSB om kriminalitet. Att somalier er över representerade i en del kriminalstatistik er tydligen rasistisk. Hva ønsker du, eksempler på rasistiske kommentarer i Norsk media? 1
fredrik2 Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni 2 minutes ago, Salvesen. said: Hva ønsker du, eksempler på rasistiske kommentarer i Norsk media? Ja, var intresserad av några eksempler. Backgrunden er alltså att jag inte tycker att jag ser speciellt mye rasisme varken på forumet, i media eller ellers samtidigt som jag ser en massa rena påhopp och karakteriseringar om att andra är rasistiska når folk skriver saker som för mig uppenbart ikke er rasistisk, tex länka till data fra SSB er enligt två brukere på forumet klart rasistiskt. På samma sett blir du direkt klassifiserad som en transfob av en del hvis du ikke vill ha transkvinner och kvinner med en dsd i kvinneidretten baserat på forskning. 5 1 1
hagenlund Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni 9 minutes ago, Salvesen. said: nei det er mine observasjoner. Jeg kan jo observere at vi dalte en plass ned på World Population Review rangeringen i 2025 også mot 2024 som igjen tilsier det jeg sier at det er økende... Kan også observere at din påstand var feil som en finner i artikkelen du selv la ved... så jeg tenker jeg er ferdig å diskutere med deg og dine falske påstander.. I vitenskapelig sammenheng kalles "observasjonene" dine for anekdoter, og anekdoter er noe man som regel ignorerer hvis man faktisk er ute etter å finne sannheten. Uansett skal du ha takk for at du la fram den dokumentasjonen jeg etterspurte. Som ventet viste den akkurat det jeg sa, nemlig at Norge er et av verdens MINST rasistiske samfunn. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå