Gå til innhold

Krav om mini-visum for reise til London?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det sant at man må søke om mini-visum selv om man skal reise til London og være der under en uke?

Endret av Boing_80
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Boing_80 skrev (9 timer siden):

Er det sant at man må søke om mini-visum selv om man skal reise til London under en uke?

Det er ikke visum, det er ETA eller elektronisk registrering og tillatelse for å fly til landet. Uten det kommer du ikke inn i fly til Storbritannia. Og du trenger det selv om du skal rett videre til et annet land. At dette kom har vært dekket på forumet allerede i 2024.

En rekke land har innført ETA.

Skrevet
robertaas skrev (54 minutter siden):

Det er ikke visum, det er ETA eller elektronisk registrering og tillatelse for å fly til landet. Uten det kommer du ikke inn i fly til Storbritannia. Og du trenger det selv om du skal rett videre til et annet land. At dette kom har vært dekket på forumet allerede i 2024.

I 2024 var det ikke aktuelt for meg så jeg har nok oversett disse trådene. Uansett er det fikset nå og jeg venter bare på svar.

Skrevet
Boing_80 skrev (7 timer siden):

I 2024 var det ikke aktuelt for meg så jeg har nok oversett disse trådene. Uansett er det fikset nå og jeg venter bare på svar.

Jeg fikk svar ganske så momentant. Om noe av din avatar var gjenspeilet på søknaden så tar det kanskje litt tid.

• Liker 1
Skrevet
robertaas skrev (8 timer siden):

Det er et slags turistvisum, de sjekker det i henhold til div registre og at du ikke oppholder deg for lenge i landet.

• Liker 1
Skrevet
robertaas skrev (21 minutter siden):

Om noe av din avatar var gjenspeilet på søknaden så tar det kanskje litt tid.

For en idiotisk kommentar.

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, Boing_80 said:

Kan sikkert ta litt tid. Har visst vært mye kaos nå i starten.

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, robertaas said:

Det trengs ikke hvis man skal flybytte 

• Liker 1
Skrevet
22 hours ago, freedomseeker said:

Det er et slags turistvisum, de sjekker det i henhold til div registre og at du ikke oppholder deg for lenge i landet.

Med en ETA-godkjennelse kan du også besøke familie og venner, ha business-møter, eller gå på kurs/kortvarige studier, så å kalle det 'et slags turistvisum' blir bare dumt.

Skrevet
nebrewfoz skrev (48 minutter siden):

Med en ETA-godkjennelse kan du også besøke familie og venner, ha business-møter, eller gå på kurs/kortvarige studier, så å kalle det 'et slags turistvisum' blir bare dumt.

Nordmenn trenger ikke visum for å komme inn i Storbritannia med mindre du skal arbeide eller bli der over 6 måneder.

Men for å komme seg inn på et fly for å reise til grensen trenger de ETA.... eller kun visum om det er aktuelt.

Ting blir mye enklere om man er spesifikk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...